רדיפה עיוורת אחרי טרנדים יכולה להוביל לטעויות יקרות, אובדן זהות המותג ושיווק לא יעיל.
למה עסקים ממשיכים לדשדש גם כשהם רודפים אחרי טרנדים?
הרבה עסקים מחפשים הצלחה מהירה, וזה גורם להם לרדוף אחרי טרנדים בשיווק ובפרסום שלהם, במחשבה שככה הם יביאו אותה.
אבל האם טרנד הוא באמת חבר? בואו נחשוב על זה רגע.
כולנו מבינים שבקצב של המדיה היום, מה שמגניב עכשיו נחשב למשעמם מחר. אני מאמין שפרסום אפקטיבי לא דורש לצאת למרדף עיוור אחרי הלהיט החדש — ההפך! זה דורש עוגן, כיוון ברור, והבנה של מי אתם ומי הלקוחות שלכם. כי אנשים מתחברים לאותנטיות, ולא לריקוד מוזר שהיום נחשב פופולרי.
הגישה של "בוא נפתח טיקטוק, נראה מה הולך חזק ונעשה גם" יכולה לעתים קרובות להוביל לאפילו יותר בעיות בעסק. אמנם לתפוס את הגל של מגמה יכול להביא רווחים בטווח הקצר, אבל זה יכול גם לגרום לבזבוז תקציב, בלבול הקהל ותסכול אצל הבעלים בעסק. מה לעשות? טרנדים חולפים ומשתנים בלי הפסקה, ומגמות מאבדות רלוונטיות ומומנטום במהירות.
אסטרטגיות שיווק מוצלחות בנויות על בסיס חזק של זהות מותג, ערכים והבנה של קהל היעד, ולא ללכת כמו עיוורים אחרי מה שהצעירים עכשיו אוהבים.
איך רדיפה אחרי טרנדים יכולה לפגוע בזהות המותג שלך?
לקוחות אוהבים עקביות ובכלל אנחנו כבני אדם נמשכים לדפוסים (Patterns)/ כשאתם יותר מדי מנסים לעקוב אחרי טרנדים חמים, אתם מסתכנים בלהפוך למותג בלי אופי.
דמיינו מותג אופנה שתמיד היה מזוהה עם סגנון קלאסי ואלגנטי, ופתאום, כדי להיות "טרנדי", קופץ על איזה עיצוב מוגזם. אולי זה ימשוך כמה קונים חדשים, אבל גם יבלבל את הלקוחות הקבועים, ויגרום להם לחשוב פעמיים האם המותג עדיין נאמן לסגנון שהם אהבו.
חוץ מזה, כשהמותג שלכם משנה כיוון כל הזמן, זה משדר פחות אמינות – כאילו שלא עומד מאחוריו משהו אמיתי וייחודי. אז במקום לרדוף אחרי כל טרנד, עדיף להישאר נאמנים לערכים שלכם. ככה לקוחות יזכרו אתכם בזכות מה שמיוחד לכם, ולא בגלל טרנד חולף.
נכתב ע"י בר מזרחי, יועץ שיווק אסטרטגי למותגים
ב