מיינדפולנס למתחילים- הדרך שלכם מתחילה מכאן

מיינדפולנס למתחילים- הדרך שלכם מתחילה מכאן

מצד אחד, מעולם החיים של בני האדם לא היו טובים יותר. היום, יש לנו גישה למזון בשפע, רבים מאיתנו לא צריכים עוד להיאבק על חימום בחורף או צריכים ללכת לנהר הקרוב כדי לשתות קצת מים. אבל, עם כל הטוב הזה, האדם המודרני נדרש להתמודד עם לא מעט אתגרים חדשים. בין היתר, השימוש ההולך וגובר במכשירים סלולאריים, כמו גם הכניסה של הרשתות החברתיות לחיים שלנו, הופכו את כולנו לקצת 'מכורים'. מה זאת אומרת? אנחנו עמוסים היום במידע לעייפה, כל הזמן מקבלים 'פושים' מאתרי חדשות ובכל רגע נתון כמעט, אנחנו צריכים לענות לאינספור הודעות ממנהלים במקום העבודה, מקולגות, מהגן של הילדים ומה לא. בעידן כזה, קשה לשמור על תחושת שפיות ואיזון. בשביל זה, אנחנו לא פעם צריכים עזרים חיצוניים שיעזרו לנו להרגיש טוב יותר.

מה זה מיינדפולנס ומה הוא בא לשרת עבורנו

מיינדפולנס הוא מושג המגיע אלינו מתרבות המזרח. הרעיון העומד בבסיס השיטה הוא שבכל פעם, אנחנו יכולים להיות במקום אחד בלבד. זה נשמע קל? אז זהו, לא ממש. דווקא בעידן בו המוח שלנו בכל פעם עובר לעניין אחר, עסוק במה שהיה בעבר או דואג ממה שיהיה בעתיד, אין לו את הזמן לנוח, להרגיע את המחשבות ולנשום את ההווה. המחשבות הקדתחניות עלולות לעלות לנו בבריאות הנפשית והפיזית. כבר היום רבים מעידים על קשיים בשינה, עליה בתחושות של סטרס, דיכאון וחרדה. מיינדפולנס למתחילים במשפט אחד, זו היכולת שלנו להעביר את המחשבה למה שמתרחש כאן ועכשיו. לא מדובר על משהו שאפשר לעשות ברגע אחד, אלא על תהליך ארוך ומשמעותי, במהלכו תקבלו כלים ליישם את המתודה בחיי היום, יום.

אז מה צריך לעשות בפועל ?

אם אתם רוצים להבין מה זה מיינדפולנס למתחילים, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא למצוא חמש דקות פנויות ולשבת במקום בו לא יפריעו לכם. העבירו את הטלפון למצב 'טיסה' או 'נא לא להפריע' והניחו לכל מה שלא נמצא כאן ועכשיו להישאר מחוץ לתרגול. אתם יכולים לעצום עיניים או להשאיר אותן פקוחות. שבו בצורה נוחה ונסו לנשום בטבעיות. בכל פעם שעולה מחשבה, העבירו את המיקוד שלכם לנשימה. ברגע הראשון זה אולי ייראה קצת מוזר, אבל לאורך הזמן, התרגול יאפשר לכם להכניס את המתודה הזו לחלקים שונים ביום שלכם. אם לפני פגישה חשובה הדורשת מכם להתמקד ואם בדרך לאסוף את הילדים מהגן. בכל רגע לאורך היום, אם אתם מרגישים עמוסים מחשבות, מוטרדים מאינספור עניינים קטנים, אתם יכולים פשוט לנסות להעביר את תשומת הלב שלכם לנשימה, למה שמתרחש עכשיו, ברגע הזה.

האם כל אחד יכול לעשות מיינדפולנס?

התשובה היא כמובן כן, אבל זה דורש תרגול. קחו למשל משהו שמתאמן לקראת מרתון. הרי מובן לכולנו כי ביום הראשון לשגרת האימונים החדשה, הוא וודאי לא הצליח לרוץ מעל לארבעים קילומטרים. לא, בכל פעם, בכל אימון מחדש, התווספו עוד כמה קילומטרים לשגרת האימונים, עד להשלמת המשימה. מיינדפולנס זו לא מתודה שדורשת מכם להתקדם בדרך המסומנת ביעדים שונים לאורכה. כל שעליכם לעשות הוא לאפשר לעצמכם להירגע, לנשום עמוק ולתת לעצמכם חמש דקות ביום להירגע. עם הזמן, משך הזמן בו תוכלו להישאר במיינדפולנס ילך ויגדל.

לפעמים כדאי להיעזר באנשי מקצוע

אתם יכולים לתרגל מיינדפולנס לבד, אבל לא פעם, דווקא ההתחייבות לשגרת תרגולים קבועה, בליווי הדרכה, יכולה להכניס לרוטינה את עקרונות המיינדפולנס, כך שאלו יוטמעו בחיי היום יום. מחפשים סיוע. מוזמנים ליצור קשר.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

עצות כלליות להצעת נישואין

איך להפוך הצעת נישואין לבלתי נשכחת, מחממת לב וייחודית. קבלו עצות מעשיות לגבי הרגע המיוחד הזה, בחירת טבעת האירוסין המושלמת, תזמון נכון של ההצעה ואיך

הגנה על הנכסים שלך במהלך פשיטת רגל

מה הן האסטרטגיות המעשיות להגנה על הנכסים שלך במהלך פשיטת רגל? ואיך תוכל להשיג פטורים חיוניים, כלים להגנת נכסים ופרצות משפטיות? עורך דין חדלות פירעון

חדשנות בתחום המעליות בגורדי שחקים

סקירה זו בוחנת את החידושים פורצי הדרך בתחום המעליות בתוך גורדי שחקים. הדיון מתמקד בהתקדמות הטכנולוגית האחרונה, שיפורי עיצוב ואמצעי בטיחות שחולל מהפכה בהובלה אנכית