צעדים בסיסיים של הקמת עסק
הקמת עסק
הקמת עסק היא צעד משמעותי בחייו של כל אדם ולכן הוא נערך לכך ברבדים רבים כדי שהעסק יהיה מושלם ויניב לבעליו הכנסות שיובילו לרווחים נאים. כל מי שפותח עסק בתחום מסוים מכיר אותו באופן מקצועי לאור שנים של ניסיון בצבא או במקומות אחרים כשכיר. אך מעבר לידע זה, הוא חייב להבין גם באופן ניהול העסק, קביעת סדר עדיפויות, ידע בהתנהלות עם לקוחות, ספקים, עובדים ועוד. מי שאין לו מספיק מיומנות של ניהול שהוא רכש בלימודים אקדמאיים או בקורסים השונים למטרה זו, כדאי שישכור את שירותיו של יועץ עסקי שילווה אותו מהצעדים הראשונים של הקמת עסק.
כאשר עובדים נכון מבצעים כמה פעולות שהן ראשונות בסדר העדיפות של הקמת עסק. כל עסק זקוק לפעולות אחרות וזאת בהתאם לתחום העיסוק כמו לדוגמה, מעבר למשרד בגודל המתאים, חיפוש אולם ייצור, השכרה של חנות במיקום שהוא פריים לוקיישן כדי שתהיה חשיפה לקהלים רבים ועוד. כדי שהקהל יכיר את העסק יש לפנות אל איש מקצועי בתחום בניית אתרים אשר יקים אתר אינטרנט מעוצב וייחודי לעסק החדש. נראותו של האתר ובנייה נכונה של הקטגוריות על פי האפיון שלו יאפשרו חשיפה לקהלים רבים ודבר זה יקדם את העסק.
מחשבה מעמיקה לפני הקמת עסק
הקמת עסק היא אחריות רבה של בעל העסק בנושאים רבים כמו התנהלות מול הבנק בנושאים פיננסיים, מורכבות העבודה עם עובדים, הסכמים עם לקוחות ועם ספקים, הסכמים בין שותפים ועוד. לכן לפני הכול כדאי להתייעץ עם יועץ עסקי שיבדוק את הכדאיות הכלכלית של העסק החדש. אם על פי התחשיבים הראשוניים מדובר בעסק שהוא כדאי, הוא ייתן את ברכת הדרך. אך אם מדובר בסיכון מסוים הוא יפרט בפניו את כל התרחישים האפשריים וזאת כדי שבעל העסק העתידי יקדיש לכך מחשבה נוספת. כדאי שיבצע שינויים בתכנון הראשוני ורק לאחר שהתוכנית תאושר על ידי היועץ העסקי, הוא ייצא לדרך שיש בה סיכוי רב להצלחה.
התנהלות יום יומית בעסק
ברוב המקרים עדיף יחד עם הקמת עסק להכין גם תוכנית עסקית. מדובר בדוח מפורט שכולל את כל הרבדים הצפויים של הפעילות העסקית. בנושאים כמו הכנסות בכל חודש, הוצאות קבועות כמו שכר עובדים, שכר דירה, הוצאות רכב וכו'. על פי הסעיפים השונים של דוח זה אפשר להבין מה תהיה הרווחיות של העסק ואילו פעולות חשוב לבצע כדי לקדם הליכים שיווקיים שיובילו למכירות גבוהות יותר.
הכנסות on line
כיוון נוסף של הכנסות הוא באמצעות רשת האינטרנט. אפשר להקים חנות אינטרנטית למכירה של מוצרים שהחברה מייצרת, מייבאת או משווקת. או לחלופין מכירה של שירותים כמו תיקוני מחשבים, קורסים וכו'. ההימצאות ברשת תגביר בדרך כלל באופן משמעותי את כמות ההזמנות וכך יש ממועד הקמת עסק רובד נוסף של הכנסה אשר גדל כל הזמן.