אוכל מומלץ ובריא לכלבים

איך נבטיח לכלב שלנו חיים בריאים וארוכים?

בעולם ישנם מרכזי מחקר ומרכזים רפואיים רבים העוסקים בתזונה של בעלי חיים ושל הכלבים והחתולים שלנו. ידע רב הצטבר בתחום זה בשנים האחרונות, במיוחד לאחר 20 שנה של מחקרים ארוכי טווח שבדקו את השפעות הכבלים התזונתיים על בריאות הכלבים ואריכות ימים. בשוק של היום יש מספר רב מאוד של חברות המציעות מזון איכותי לכלבים וטרנדים רבים, כולן מתיימרות להיות המזון המומלץ והבריא ביותר עבור הכלבים שלנו.

בהתבוננות במחקר המקיף שביצענו במהלך השנים, גילינו שישנה אסטרטגיה פשוטה שתבטיח שהכלב שלך בריא יותר ויחיה יותר.

 

התזונה המומלצת לכלב

במחקר אורך שפורסם לאחרונה ובחן את תוחלת החיים של 50,000 כלבים, כולל 12 גזעי כלבים נפוצים (ביגל, בוקסר, צ'יוואווה, קוקר ספנייל, רועה גרמני, תחש, צ'יש, לברדור, גולדן רטריבר, פורמניין, פיטבול טרייר, יורקשייר טרייר). הכלבים חולקו לשתי קבוצות, כלב אחד עם עודף משקל וקבוצה שנייה עם משקל גוף תקין. המחקר מצא שכלבים בעלי משקל תקין מכל הגזעים חיו זמן רב יותר, בין שישה חודשים לשנתיים וחצי. ביחס לתוחלת החיים של הכלב, מדובר בהבדל משמעותי. מחקר קודם בכלבי לברדור מצא שירידה של 25 אחוז בקלוריות העלתה את תוחלת החיים בשנה וחצי עד שנתיים.

שמרו על הגזרה הדקה של הכלב שלכם לאורך כל חייו על ידי שימת לב לכמות הקלוריות שהוא אוכל.

ראשית בואו נעמיק באילו מרכיבים וערכים תזונתיים צריכים לכלול במזון הכלבים שלנו. ברצוננו לציין כי מסקנת המחקרים היא שיש להקפיד על תזונה השומרת על משקל גוף תקין וגזרה דקיקה. ואנחנו מצליחים להבין שהכלב לא צורך יותר מדי קלוריות במהלך חייו, גם אם רמת הפעילות שלו יורדת עם הגיל (מגיל 7).

 

כמה קלוריות הכלב שלנו צריך לאכול?

יש נוסחה שנוכל לחשב שתיתן לנו הערכה ממוצעת, יש כלבים שצריכים לצרוך יותר ויש כלבים שצריכים לצרוך פחות.

הנוסחה לחישוב כמות הקלוריות שהכלב שלך זקוק לה היא המשקל של הכלב כפול 30 פלוס 70. אם הכלב שלך סובל מעודף משקל, אתה כמובן צריך לכוון למשקל היעד בעזרת הוטרינר שלך. רצוי לבחור מזון לכלב במנה אחת (כוס – 225-250 מ"מ). כמות הקלוריות היא 350 ולא, למשל, 500. במקרה זה, כמות המזון שאנו צריכים להאכיל היא קטנה ואינה גורמת לשובע, מה שעלול לגרום לכלב להיות רעב ולחפש מזון במקום אחר.

 

טורף או אוכל כל?

כאשר אתם מתחילים לענות על השאלה מהו המזון הטוב ביותר לכלב שלכם, עולה השאלה האם כלבים הם טורפים מוחלטים או אוכלי כל כמו בני אדם שיכולים לאכול בשר, ירקות, פירות ואפילו פחמימות.

עם השנים הכלבים התאימו את תזונתם לזו של בני אדם, מערכת המעיים ומבנה השיניים שלהם הסתגלו לתזונה מגוונת יותר, גם אם היום רואים בזאבים בטבע, הם ניזונים גם מצמחים וירקות. המקור החי או הצמחי של החלבונים והשומנים פחות חשוב מאיכות גבוהה ועיכול גבוהה. מחקרים על תזונת כלבים העמיקו את ההבנה שלנו במרכיבי המזון וכעת אנו יודעים אילו מינרלים, ויטמינים, חומצות אמינו וחומצות שומן חיוניים לכלבים. כל המרכיבים החיוניים הללו לייצור ותחזוקה של כל סוגי רקמות הגוף ברמות שונות במהלך שלבי חיי הכלב.

 

כלבים לא יכולים לעכל פחמימות?

כלבים מקבלים את רוב האנרגיה שלהם מחלבונים ושומנים, אבל הם יכולים לקבל אנרגיה גם מפחמימות כי יש להם מערכת אנזימים שנועדה לפרק ולעכל עמילנים וסוכרים, יש לזכור שפחמימות מורכבות כמו דגנים מתעכלות ביתר קלות בבישול.

שישה מרכיבים תזונתיים עיקריים שכלבים חייבים בתזונה שלהם

מים, חלבונים, שומנים, פחמימות, מינרלים וויטמינים. כיום ידוע מהן רמות הרעילות של כל אחד מהמרכיבים הללו, אך פחות ברור מה הנזק שנגרם לאורך זמן מחוסרים במרכיבים אלו ואחרים.

 

מזון לכלבים המותאם לכל שלב בחיי הכלב

 

כל שלב בחייו של הכלב דורש כמויות שונות של קלוריות אנרגיה, מרכיבים וערכים תזונתיים, לכן חשוב להקפיד על קניית מזון המותאם לגילו של הכלב, למשל. ב. גורים שיש להם דרישות סידן גבוהות בגלל שהם גדלים במהירות בשנה הראשונה מגיעים לגודל מלא.

 

לדוגמה, כלבים (בוגרים/מבוגרים) מעל גיל 7 זקוקים לתזונה דלת קלוריות, עשירה בחלבון ודלה בנתרן ופחמימות. ישנן התאמות נוספות בהתאם לגזע הכלב ולמצבו הבריאותי.

 

כלבים עם מצב בריאותי ספציפי דורשים התאמה מיוחדת למזונות תרופתיים כמו מזון היפואלרגני או מזון עשיר בגלוקוזאמין לבעיות מפרקים ועוד סוגים רבים של מזון תרופתי לכלבים למגוון מצבים רפואיים.

 

המעבר אל מזון לכלבים המתאים לשלבי חיים שונים של גורים, נקבות בוגרות ונקבות בוגרות (בכירות) הרות/נקבות צריך להתבסס על גזע הכלב (קטן, גדול) וגזע הכלב, כמו גם הסטטוס של בריאות כללית של הכלב וכמובן בהתייעצות עם הוטרינר. בואו נזכור מאיפה התחלנו: כלב רזה במשקל הנכון הוא כלב בריא שיחיה חיים ארוכים ובריאים עם איכות חיים מעולה. חשוב מאוד שכלבכם יקבל תזונה נכונה בשלב הגור כדי למנוע בעיות כרוניות לכל החיים.

 

איך לקרוא את תווית המזון לכלבים?

תווית מזון לכלבים נותנת לנו מידע כמו כל תווית מזון אחרת שאנו מכירים. תווית מזון מורכבת משני חלקים, רשימת המרכיבים (למשל עוף, גרעיני חיטה, ביצים וכו') וניתוח הערכים התזונתיים שמרכיבים אלו מכילים בהתאם להנחיות התזונתיות של האגודה אמריקאית להאכלה מבוקרת (AAFCO).

 

ראשית, נסתכל על רשימת הרכיבים

רכיבים נכתבים לפי סדר משקל יורד, כאשר הרכיב הנותר עם האחוזים הגבוהים ביותר נכתב קודם, וכן הלאה. לאחר רשימת הרכיבים מופיעה טבלה עם ניתוח אנליטי של ערכים תזונתיים – מהו אחוז החלבון, הסיבים, הוויטמינים והמינרלים

הנחיות התזונה פותחו על ידי האגודה האמריקאית להאכלה מבוקרת (AAFCO). על התווית לציין שהמזון עומד בתקן העמותה. חשוב להבין שהתקן הוא אחוז הקובע ערכים אך אינו מעיד על איכות.

 

האם התווית על שקית המזון יכולה לעזור לנו לבחור מזון לכלבים איכותי ובריא?

שוב, רמות תזונתיות אינן מעידות על איכות המזון ומידת העיכול. לכן, פשוט קריאה ואימות של נתונים תזונתיים ועמידה בהנחיות הבסיסיות של AAFCO לא מבטיחים את איכות המזון. שימו לב היטב לרשימת המרכיבים וכל עוד היא מכילה מרכיבים לא מוכרים, איכות המזון צפויה להיות נחותה. ההבדל בין מזון פרימיום להזנה רגילה עונה על שאלת איכות הרכיבים ואינו מתבטא בהכרח בטבלת ערכים תזונתיים. למזון איכותי אנו מוצאים מקורות שאנו מכירים, לא שמות מזון נפוצים. לדוגמה, מזונות בעלי ערך גבוה מפרטים מקור בשר ספציפי כגון עוף, כבש, הודו, ברווז וכו'. במקרה של מזון באיכות נמוכה יותר,

חשוב להבין את כמות הקלוריות שיש לנו בכל מנה מתוך תווית המזון כדי שנוכל להחליט בעזרת הוטרינר איזו כמות מזון מתאימה לכלב שלנו. וכמובן, אל תשכחו לצמצם את כמות הקלוריות שאתם מקבלים מהחטיפים שלנו ומכל טוב אחר? אהבה וחיבור לא צריכים לבוא על חשבון בריאות הכלב שלנו.

 

כמה פעמים ביום צריך כלב לאכול?

חשוב להאכיל את רוב הכלבים פעמיים עד שלוש ביום, תלוי בסוג הכלב. כמובן, לחלק את כמות האוכל שווה בשווה לאורך היום. לגורים עד גיל חצי שנה מומלץ להאכיל 3 עד 4 פעמים ביום, לאחר מכן 2 עד 3 פעמים ביום בהתאם לסוג הכלב: גודל קטן, גדול או בינוני, גם לכלבים גדולים מאוד. לחלק את הארוחות כדי למנוע בעיות קיבה.

 

אוכל רטוב או מזון יבש לכלבים?

נושא אחרון שלא נגענו בו בכוונה ואשר יוסבר ביתר פירוט במאמר הבא. בסך הכל, אם מזון רטוב עדיף על מזון יבש, התשובה הקצרה היא לא (גם עם מזון רטוב, יש לנו מגוון רמות הזנה ואחוז גדול של קופסאות מזון לכלבים מיועדות לפינוקים ואינן נותנות מענה לתזונה מלאה ), אבל לפעמים אנחנו משתמשים באוכל רטוב אם הכלב לא רוצה לאכול מזון יבש (פתרון טוב גם להוסיף נוזלים לארוחה). מזון רטוב הוא לפעמים פתרון טוב לפתרון בעיות רגישות שיש לכלב ממזון יבש.

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

פיצויי פיטורים – שאלות ותשובות

בכתבה הבאה, נציג שאלות נפוצות הקשורות לפיצויי פיטורים.הכתבה בשיתוף עם עו"ד דיני עבודה המטפלת במגוון רחב של נושאים משפטיים בהם, חוק שעות עבודה ומנוחה, זכויות

חלופות אשפוז פסיכיאטרי במצבי משבר נפשי

פוסט זה בבלוג חוקר את האלטרנטיבות לטיפולים פסיכולוגיים מסורתיים במצבי משבר נפשי. לעתים קרובות, זה יכול להיות מועיל לבחון אפשרויות אחרות כאשר השיטות הקונבנציונליות מתגלות