איך להבטיח שחדר הרחצה שלכם יתאים לגיל השלישי?

חדר רחצה הוא מקום מסוכן במיוחד לבני הגיל השלישי – רצפה קשה, חלל קטן, הרבה פינות וקצוות חדים ומים חלקלקים, מציבים את התפאורה המושלמת למעידות ונפילות.

להלן רשימה של כמה מוצרים פשוטים ויעילים, בנוסף לאותו מאחז יד מוכר וחביב, שיכולים לשפר את רמת הבטיחות שלכם בחדר האמבטיה.

מוצרים אלה יקלו עליכם לטפל בצרכים היומיומיים שלכם, יפחיתו את הסיכון לנפילות, ויעזרו לכם להישאר עצמאיים במידת האפשר.

בגילאים שבהם אתם חווים ירידה מתמשכת ביכולות הפיזיות שלכם, אין ספק שהביטחון העצמי הנדרש לביצוע בטוח של משימות אישיות כמו שימוש בשירותים או רחצה במקלחת, יכול להגביר גם את ההערכה העצמית ואת מצב הרוח שלכם. בטיחות מוגברת פירושה דאגה מופחתת.

  1. תאורת לילה אוטומטית באמצעות מנורת LED – תאורת שכזו תעזור לכם לראות את הדרך כשאתם מתעוררים בלילה והולכים לשירותים, ותפחית את הסיכון לנפילה.

  2. מוט אחיזה צמוד לקיר – משפר את הבטיחות שלכם בחדר האמבטיה ובשירותים. יש אורכים שונים של מוטות אחיזה צמודי קיר, והם מספקים תמיכה מאובטחת למניעת החלקה ונפילה בשירותים ובמקלחת.

  3. סרט הדבקה למניעת החלקה – יעזור לכם ליהנות מאחיזה טובה יותר במשטחי האמבטיה, ויוכל להפחית את הסיכון למעידות. אפשר להוסיף סרט דק וגמיש זה לשיפור האחיזה במעקות. מוצר זה מעניק אחיזה בטוחה יותר גם אם הידיים שלכם רטובות או שמנוניות, או אם איבדתם את כושר האחיזה בידיים. אגב, ניתן להסיר את הסרט בקלות רבה בכול עת.

  4. ראש מקלחת המותאם לכף היד יקל עליכם להתקלח בישיבה או בעמידה. קל להקין את האביזר הזה כך שיקל עליכם כשאתם עומדים או יושבים במקלחת ומתקלחים באופן עצמאי. 

  5. מסגרת אלומיניום המציעה אפשרות לאחיזה נוחה בשירותים – בחרו במודל שניתן להתאמה לאסלת השירותים שלכם, מבחינה הגובה והרוחב, כך שתוכלו להשתמש בו בקלות כשאתם מתיישבים או מתרוממים לעמידה.

  6. הגברת הבטיחות בחדר הרחצה באמצעות מעקה אחיזה צמוד לאמבטיה – מוט אחיזה המחובר לדופן האמבטיה, מעניק אחיזה נוספת ליד כאשר אתם נכנסים ויוצאים מהאמבט. 

  7. ציפוי שקוף נגד החלקה – אין צורך בכלים הנדרשים להתקנת משטחי גומי למניעת החלקה באמבטיה. ציפוי שקוף זה מונע החלקה והוא מתאים לרצפת האמבט ולרצפת המקלחת כאחד. ציפוי זה לא מתנתק והוא מחזק את ההגנה שלכם מפני החלקה בזמן הרחצה.

  8. מושב אסלה מוגבה – מושב כזה יכול לעזור לכם להמשיך להשתמש בחדר השירותים באופן עצמאי. מושב אסלה מוגבה קל להתקנה והוא עשוי להקל עליכם לשבת ולקום מהאסלה, כמו גם להקטין את הסיכוי לנפילה או את ההיתקעות באסלה בגלל אי יכולת להתרומם ממנו.

  9. כיסא נע על גבי מסגרת אלומיניום – ציוד זה מאפשר ניידות במקרה שאתם תשושים מכדי להיכנס בבטחה ובקלות לאמבטיה. הכיסא נע בקלות. אתם מתיישבים על הכיסא מחוץ לאמבטיה ומניעים את הכיסא על המסילות עד שיגיע מעל לאמבטיה. כך יהיה לכם קל יותר להתרחץ ולא תצטרכו להתאמץ ולהרים רגל כדי להיכנס פנימה ולהסתכן בנפילה. הכיסא מאפשר גם לשטוף בביטחה את האיברים הפרטיים, מבלי לקום מהכיסא.

  10.  מוט אחיזה בטיחותי – השוק מציע מוט אחיזה בטיחותי שניתן להעביר ממקום למקום. מוט אחיזה זה שימושי במיוחד בחדר אמבטיה, אבל אפשר להשתמש בו גם במקום שבו אתם לא יכולים לחבר מוט אחיזה לקיר, כדי למנוע נפילות. המוט עצמו מחוזק למקומו בזכות התמיכה שהוא מקבל מהרצפה ומהתקרה, כך שאפשר להשתמש בו בכול מקום נדרש וליהנות מפתרון אחיזה נהדר.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

פיצויי פיטורים – שאלות ותשובות

בכתבה הבאה, נציג שאלות נפוצות הקשורות לפיצויי פיטורים.הכתבה בשיתוף עם עו"ד דיני עבודה המטפלת במגוון רחב של נושאים משפטיים בהם, חוק שעות עבודה ומנוחה, זכויות

חלופות אשפוז פסיכיאטרי במצבי משבר נפשי

פוסט זה בבלוג חוקר את האלטרנטיבות לטיפולים פסיכולוגיים מסורתיים במצבי משבר נפשי. לעתים קרובות, זה יכול להיות מועיל לבחון אפשרויות אחרות כאשר השיטות הקונבנציונליות מתגלות