איך נדע האם יש לנו דלקת בברך?

איך נדע האם יש לנו דלקת
בברך
?

דלקות מפרקים היא תופעה שכיחה ואפשר להגדיר, משהו כמו מאה סוגים של דלקות פרקים שונות, בכלים מדעיים. דלקת בברך יכולה להיות דלקת ניוונית או דלקת שיגרונית, המובילה לכאבים עזים במפרק ולירידה בכושר התנועה של הסובלים מהדלקת. דלקת בברך יכולה להשפיע על שריר, רצועה או אחת מהעצמות בלבד, אבל, אי מתן מענה מקצועי, יכול להוביל להחמרה במצב, כך שהדלקת תתפשט לשאר האיברים המרכיבים את מפרק הברך. במאמר הבא נדבר על האבחנה של דלקת בברך, מה הגורמים לה ואיך נכון לטפל בבעיה. בואו נתחיל.

תפקידה של הברך והגורמים לדלקת

בגדול, המפרקים השונים בגוף, הם אלו שמאפשרים לנו לנוע בחופשיות. בין אם אנחנו מעוניינים ללכת לתומנו, לשחות, לקפוץ או לרוץ, הרי שמפרק הברך משחק תפקיד מרכזי. המפרק מסייע לנו לכופף את הברך והוא זה שנותן לנו את האפשרות לשבת ולקום וכאמור, לעשות כל פעולה אחרת, כאמור לעיל. בשפה המקצועית, כאשר אנחנו מביטים על הברך בזכוכית מגדלת, אנחנו רואים שתי עצמות, בניהן מפריד סחוס, הנאחזות בו בזו ברצועות שריר. תפקידם של האיברים המחברים
בין שתי העצמות, היא לסכך את נקודת החיכוך בין השתיים, לאפשר תנועה וכמובן, לבלום את הזעזועים, המגיעים לברך, בכל פגיעה של כף הרגל בקרקע. בזמן ריצה, קפיצה וכן הלאה.

הגורמים לדלקת שגרונית, הם חיידקים או הפרצות מחלה אוטואימונית, אשר במהלכה הגוף תוקף את עצמו. דלקת ניוונית מתפרצת, במידה והברך עברה טראומה, למשל, בעקבות פציעה או, לאורך השנים, בעקבות שימוש תדיר במפרק. מצב שכיח בקרב ספורטאים ואנשים מבוגרים.

איך אנחנו יכולים לזהות התפתחות של דלקת

יש כמה סימנים להתפתחות של דלקת בברך:

1.      כאב משמעותי: אנחנו
לא מדברים על כאב נסבל העובר בתוך פרק זמן קצר, אלא על כאבים עזים שאינם מרפים. בעיקר במהלך קיום פעילות ספורטיבית או בזמן ישיבה.

2.      טווח תנועה הולך וקטן:
אם לא מטפלים בדלקת, נראה הדרדרות במצב המפרק, כך שהברך תהפוך לא יציבה, היא תתכופף בלי שהמטופל יצליח ליישר אותה וכן הלאה. כמובן, גם הכאב יכול להוביל לירידה בטווח התנועה של המטופל, בעת כיפוף או יישור של הברך.

3.      נפיחות: או משום שהעצמות מתחילות לבלוט, למשל במקרה של אוסטיאופיטים, אבל בדרך כלל, הנפיחות היא סימן להצטברות נוזלים במקום הפגוע.

כמובן, כל אלו סימנים אופציונאליים להתפתחות של דלקת בברך. אבל, חשוב לזכור כי האדם היחיד שיכול להוכיח כי מדובר על דלקת בברך, הוא אורתופד מוסמך, הבקיא בתחום. על האורתופד לשלול את האלטרנטיבות ולוודא כי אכן מדובר על דלקת בברך.

איך נראה תהליך ההחלמה

בשלב הראשון, כאמור, יש לאבחן את המקרה. בשביל להתאים את ההליך הרפואי באופן מלא למטופל. בדרך כלל, הטיפול ייערך בשני
מישורים. הראשון, בתוך הקהילה. כלומר, איזון וקיום אורך חיים בריא, יכולים להקל על הכאבים והסימפטומים הנוספים של דלקת בברך. בין היתר, ירידה במשקל תוריד מהלחץ המופעל על המפרק ופיזיותרפיה נכונה, יכולה להגדיל את טווח התנועה של הברך. המישור הנוסף, הוא הטיפול הרפואי. בין שמדובר על טיפול תרופתי להפחתת הדלקת ובין אם מדובר על קיום ניתוח, אשר ישפר את איכות החיים של המטופל. כמובן, בחירה של אורתופד מומחה, תאפשר לכם לקבל את הטיפול המתאים לכם. סמכו על בעל המקצוע כי הוא עושה ככל יכולתו, על מנת להבטיח החלמה מלאה בפרק הזמן הקצר ביותר האפשרי.

לשמור על הבריאות שלכם זה הכי חשוב

ד"ר רמי כורדוש הוא סגן המחלקה האורתופדית בבית החולים אסף הרופא. אם אתם חוששים כי אתם מפתחים דלקת בברך, זה הזמן לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה

בואו להכיר את היתרונות של רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה, מה לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישות, והחיסכון הפוטנציאלי שאפשר לעשות. למה לקנות בסוף העונה?

מתי תצטרכו הדבקת כתר קבוע

הדבקת כתר קבוע היא טיפול שיניים נפוץ שנועד לשקם שיניים פגומות או להחליף שיניים חסרות. הכתרים מספקים הגנה לשן הטבעית, משפרים את המראה האסתטי של

למה להזמין רק חשמלאי מוסמך בתל אביב?

 רק חשמלאי מוסמך עם רישיון רשמי עבר הכשרה מעמיקה וצבר ניסיון רב בתחום החשמל. ידע זה חיוני לביצוע עבודות ותיקונים בצורה מקצועית ובהתאם לכל התקנים