באיזה גיל כדאי להתחיל לטפל בעור הפנים?

עור יפה חיוני לכל מי שנהנה לקבל מחמאות. ידוע שהערה חיובית תורמת לדימוי עצמי טוב יותר. כשפוגשים מישהו לראשונה הוא יסתכל קודם כל על הפנים והעיניים ובעצם על העור שלנו ויגבש לעצמו רושם ראשוני. זו אינה בהכרח שפיטה, אלא משהו נורמלי שכולנו עושים.

חשבו על עור פנים לא בריא או מזדקן, ולהרגשה שזה מעורר. רובנו מעדיפים להסתכל על עור פנים מקסים ומטופח, גם אם בעקבות טיפול הרמת פנים

כשעור הפנים שלנו זוהר ובריא הוא מעלה את הביטחון העצמי שלנו. אנחנו מרגישים טוב יותר כשאנחנו זוכים במבטי הערכה. העובדה היא שככול שמתחילים מוקדם יותר, כך קטן הסיכוי להופעת קמטים בפנים. המומחים אומרים שמניעה עדיפה על ריפוי. אז אם תתחילו לטפל בעור בגיל צעיר סביר להניח שתצליחו לדחות את ההשפעות המזיקות של השנים העוברות.

להתחיל בגיל צעיר

לפי המומחים, אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל בשגרה שתבטיח לכם עור בריא גם כשתתבגרו. לעולם אל תחשבו שאתם צעירים מדי מכדי להתחיל לטפל בעור שלכם. התחלה מוקדמת מניחה בסיס טוב לשנים הבאות. כמובן שאף אחד לא ממליץ לנערות צעירות להתחיל להשתמש במוצרים שמכילים רטינואידים או AHA, אבל יש דרכים שבהן נערה צעירה יכולה לתרגל שגרת טיפוח המתאימה לעור הפנים שלה.

לפי המומחים, ככול שמתחילים בגיל צעיר יותר כך גדל הסיכוי לבניית שגרה שתתמוך בעור נהדר לכול החיים. יש המלצות על ביסוס שגרת טיפוח בסיסית כבר בגיל 12, ואחרות שטוענות שאפשר להתחיל גם שנה או שנתיים מאוחר יותר.

בני נוער

בכול אופן, מומלץ להתחיל בגיל ההתבגרות. אם לא נוקטים בצעדים בשלב מוקדם בחיים, מגלים שבאמצע שנות ה-20 מתחילים להתגנב לעור סימני הזדקנות בדמות קמטוטים דקים עוד לפני גיל 30. זה נכון במיוחד לצעירות המבלות לא מעט זמן בחוץ, בשמש על החוף או בספורט. אולי המתבגרת לא תידבק בשגרת הטיפוח של אימא שלה, אבל היכרות עם טיפוח העור בגיל צעיר, תעניק דיבידנדים בשנות ה-20, ה-30 ומאוחר יותר.

איך לשמור על עור צעיר ובריא בגיל הצעיר?

להלן כמה צעדים חיוניים המומלצים לצעירים, לביסוס שגרת טיפוח יומיומית של העור:

לשמור על עור פנים נקי

חשוב לנקות את עור הפנים בבוקר ובלילה. שימוש בתכשיר ניקוי טוב כבר מגיל צעיר יעזור למתבגרים לבסס הרגלים טובים שיגנו על העור גם מפני אקנה. זאת משום שהנקבוביות בעור נקי נוטות פחות לצבור עודפי שומן שיסתמו אותן. כיוון שאקנה יכולה לגרום לצלקות מכוערות, חשוב להתחיל מוקדם בניקוי הפנים במוצר עדין.

להעניק לחות לעור

לא משנה מה הגיל שלכם, שימוש בלחות הוא אחד השלבים החשובים בשגרת היופי של כל אחד. כיוון שכל עור מאבד לחות במהלך היום, חשוב להצטייד בתכשיר טוב מוקדם ככול האפשר ולהשתמש בו בבוקר ובערב, כדי לשמור על עור מלא ולח.

הגנה מפני קרני UV

למרות שרובנו אוהבים את אור השמש וזקוקים לו כדי להרגיש טוב, אבל אל תשכחו שחשיפה רבה מדי לשמש היא כנראה האויב מספר אחד של העור. קרני UV מזיקות, גורמות לכוויות שמש, להתייבשות, לקמטים מוקדמים, כמו גם למצבים חמורים כמו סרטן עור או מלנומה.

אם אתם חושבים שבימים מעוננים אין צורך להשתמש בקרם הגנה, אתם טועים. קרני ה-UV של השמש חודרות מבעד לאפידרמיס – שכבת העור העליונה – וגורמות לנזק. לכן, לעולם אל תצאו החוצה בלי קרם הגנה.

פעולות מניעה

העור חשוף תמיד להשפעות שליליות של רעלים, נזקי שמש ורדיקלים חופשיים אחרים באוויר. השוק מציע תכשירים שונים המסייעים להילחם בהשפעות אלה. אבל לפני שתקנו מוצר מסוים, חשוב שתבינו את סוג העור שלכם ותשתמשו במוצר מתאים.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה

בואו להכיר את היתרונות של רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה, מה לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישות, והחיסכון הפוטנציאלי שאפשר לעשות. למה לקנות בסוף העונה?

מתי תצטרכו הדבקת כתר קבוע

הדבקת כתר קבוע היא טיפול שיניים נפוץ שנועד לשקם שיניים פגומות או להחליף שיניים חסרות. הכתרים מספקים הגנה לשן הטבעית, משפרים את המראה האסתטי של

למה להזמין רק חשמלאי מוסמך בתל אביב?

 רק חשמלאי מוסמך עם רישיון רשמי עבר הכשרה מעמיקה וצבר ניסיון רב בתחום החשמל. ידע זה חיוני לביצוע עבודות ותיקונים בצורה מקצועית ובהתאם לכל התקנים