בדיקת טרימסטר ראשון

בדיקת טרימסטר ראשון

במהלך הזמן שאישה בהריון (9 חודשים) העובר מתפתח בצורה הדרגתית. על מנת לוודא התפתחות תקינה של העובר חשוב לעבור בדיקות שונות לאורך שלביו השונים של ההיריון. בתקופה של שלושת החודשים הראשונים להריון, המכונים טרימסטר ראשון, קיימים אוסף של בדיקות חשובות במיוחד. בדיקות אלו מאוגדות ומשוקללות לתוצאה אחת, אשר יכולה לשקף ברמה מסוימת סיכון לבעיות בהתפתחות של העובר. בדיקה זו מכונה בדיקת טרימסטר ראשון (שליש ראשון).

בדיקות דם טרימסטר ראשון

בדיקת טרימסטר ראשון כוללת כמה וכמה בדיקות דם. בדיקות אלו כוללות בחינה של רמות החלבונים PAPA-A, b-HCG. המצאות של רמות גבוהות של שני חלבונים אלו מעידה על סיכון גבוה לכך שקיימות בעיות האופן ההתפתחות של העובר. רמת יכולת הניבוי של בדיקות דם הינן כ- 70%.

שקיפות עורפית

בדיקת שקיפות עורפית אשר נכללת במסגרת בדיקת טרימסטר ראשון מבוצעת במטרה לגילוי מוקדם של פגמים בעובר מסוג תסמונת דם ואחרים. בדיקה זו מבוצעת בעזרת מכשיר אולטרסאונד ובמסגרתה נמדד עובי האזור המצוי בעורפו של העובר ביחס לאורך העובר. במידה ואזור שקוף זה המצוי העורף העובר גדול באופן יחסי לגודלו של העובר, קטנים הסיכויים לכך שיולד עם תסמונת דאון. בדיקה זו הינה בדיקת סקר סטטיסטית, ואינה יכולה להעיד באופן מוחלט על כך שיולד תינוק בריא או תינוק עם תסמונת דאון, אך כאמור מסייעת לרופא לאתר בעיות בשלב יחסית מוקדם של ההיריון.

שקלול תוצאות הבדיקות

בדיקת טרימסטר ראשון מהווה שקלול של תוצאות כמה וכמה בדיקות. חשוב ביותר לא להזניח את הנושא ולדאוג לבצע את בדיקות אלו אצל רופא מומחה לנושא. שקלול של הבדיקות השונות המבוצעות בשליש הראשון של ההיריון יכולות לנבא ליקויים בהתפתחות העובר ברמה של 85%.

בדיקת טרימסטר שני ושקלול עם בדיקת טרימסטר ראשון

בשליש השני של ההיריון מומלץ לאישה לעבור סט נוסף של בדיקות. בתום ביצוע סט זה של בדיקות מבוצע שקלול בדיקת טרימסטר ראשון עם בדיקת טרימסטר שני. בדיקה משולבת זאת מראה ברמת ודאות של 94% סיכון לבעיות בעובר, באם בטרימסטר שני בוצעה בדיקת תבחין מרובע. באם בטרימסטר שני בוצע תבחין משולש, ישקף שקלול הבדיקות ב- 92% סיכונים להתפתחות לא תקינה של העובר.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

פיצויי פיטורים – שאלות ותשובות

בכתבה הבאה, נציג שאלות נפוצות הקשורות לפיצויי פיטורים.הכתבה בשיתוף עם עו"ד דיני עבודה המטפלת במגוון רחב של נושאים משפטיים בהם, חוק שעות עבודה ומנוחה, זכויות

חלופות אשפוז פסיכיאטרי במצבי משבר נפשי

פוסט זה בבלוג חוקר את האלטרנטיבות לטיפולים פסיכולוגיים מסורתיים במצבי משבר נפשי. לעתים קרובות, זה יכול להיות מועיל לבחון אפשרויות אחרות כאשר השיטות הקונבנציונליות מתגלות