היתר בנייה , כל השלבים הכרוכים בהוצאת היתר בנייה

איך תוציאו היתר לבנייה שלב אחר שלב ובאילו מקרים תוכלו לקבל היתר בנייה בתהליך מקוצר?

מה הוא היתר הבנייה?

רוצים לבנות בית חדש או מבנה? או לערוך שינויים במבנה קיים? תתצטרכו היתר בנייה, היתר זה ניתן ע"י הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית, בה הנכס או השטח ממוקם בתחומה, הרשות והוועדה המקומית ילוו אתכם עד לשלב הוצאת היתר בנייה. היתר זה הוא מסמך מוגבל בזמן ועליו לעמוד בדרישות מסויימות ורלוונטיות.

כן, לעיתים הוצאת היתר בנייה יכולה להיות מסורבלת ומורכבת, אך בהינתן ידע מוקדם מראש, למידת התהליך ואף לעשות זאת בסיוע ליווי מקצועי, התהליך יוכל להתממש בהצלחה.

 

חשוב לדעת את השלבים בהוצאת היתר בנייה, עקבו שלב אחר שלב, הימנעו מטעויות והיעזרו בליווי מקצועי

קבלת מידע

בשלב ראשון כשניגשים לשטח או מבנה, איסוף המידע הוא הכרחי להמשך תכנון הבנייה וקבלת היתר הבנייה.

איסוף המידע כולל נתונים על הנכס או הקרקע, כגון מפות ושרטוטים של הנכס או הקרקע, בעלי זכויות בנכס או בקרקע, בעלי זכויות במבנים סמוכים במידה ויש, מספר גוש וחלקה ועוד נתונים המסייעים בלמידת השטח או הנכס ואיסוף נתונים רלוונטים על מנת להשיג את האישורים הרלוונטים עבור הוצאת היתר הבנייה.

 

הכנת בקשת היתר בנייה

לאחר איסוף הנתונים, ניתן יהיה להגיש בקשה לקבלת ההיתר בהתאם לזכויות על הקרקע. לפי חוק, הבקשה נערכת ע"י אדריכל, מהנדס מבנים או הנדסאי בניין.

הבקשה תכלול את הגדרת השימוש במבנה העתידי, חומרי הבניין, חישוב השטח ע"י מפות ושרטוטים, חתימות של כל בעלי הזכויות בשטח או בנכס ועוד פרטים ונתונים חשובים לשם הגשת הבקשה.

 

הגשת בקשת היתר ובדיקת בקשת היתר הבנייה

לאחר איסוף המסמכים והחתימות הדרושות ע"י איש מקצוע, המסמכים יצורפו אל טופס הגשת בקשה להיתר בנייה, את הטופס ניתן לקבל מהרשות המקומית.

לאחר הגשת הבקשה לוועדה המקומית, בשלב הראשון תתבצע בדיקה אמדנסטריבית ראשונית הבודקת את תקינות המסמכים, כלומר, אם ישנם את כל המסמכים הנדרשים. לעיתים, כבר בשלב זה עלול מהנדס הוועדה לבקש השלמה של מסמכים במידה וחסר. במידה והבקשה מבוצעת כראוי וכוללת את כל המסמכים והאישורים הנדרשים, תוכלו לעבור לשלב הבא, לשלם מקדמה כספית, כ- 20% מאגרת הבנייה. והבקשה תעבור הלאה, לאישור בפניי רשות הרישוי המקומית.

 

קבלת תשובה ומימוש ההיתר

הוועדה תבדוק את הבקשה לעומק ותתייחס להיבטים שונים בבקשה, לתקינות הנתונים והמסמכים שיכריעו את ההחלטת הוועדה.

תשובה תתקבל לאחר 90 יום במסלול הרגיל או לאחר 45 יום במסלול המקוצר תלוי עבור מה בקשת היתר הבנייה.

הוועדה יכולה להציג שלוש תשובות אפשריות: אישור, דחייה (ומתן זכות ערעור על הדחייה), או אישור הבקשה ומתן היתר הבנייה בתנאים מסויימים (כמו שימוש בחומרי גלם מסויימים או צמצום מסויים בבנייה למשל).

 

במידה והתקבלה דחייה מצד הוועדה, יהיה ניתן לערער תוך 30 יום על ההחלטת הוועדה.

במידה והתקבל אישור בנייה, תינתן הוצאת היתר בנייה. יהיה על מבקש ההיתר לשלם אגרה והיטל השבחה. הוצאת היתר הבנייה תקף למשך שלוש שנים מיום הוצאתו ויהיה ניתן להחל בבנייה כחוק.

 

אנחנו כאן לענות על שאלות נפוצות עבור הוצאת היתר בנייה וכל הכרוך בכך

כמה זמן לוקח לקבל היתר בנייה?

משום שזה תהליך בירוקרטי לכל דבר, תהליך הדורש מספר גורמים רלוונטים על מנת להנפיק היתר בנייה, וכמובן תהליך הדורש גם עבודה מקצועית החל מאיסוף הנתונים עבור הנכס או השטח, הגשת בקשה באופן מסודר ומלא עד לאישור הוועדה, גורמים משפיעים לאורך הדרך וטעויות קטנות יכולות לעכב מעט את התהליך.

אך באופן כללי, מרגע ההבקשה עד הוצאת ההיתר, התהליך אורך בין עשרה חודשים עד שנה.

 

כמה עולה להוציא היתר בנייה?

בדומה למשך הזמן בו לוקח להוציא היתר בנייה, כך גם מבחינת עלויות.

זה הוא תחום עם מנעד רחב של אנשי מקצוע בעלי תמחור שונה. במהלך תהליך הבקשה והוצאה תתצטרכו לשלם אגרות בנייה, עבור מהנדס, אדריכל וכד'.

בדרך כלל מדובר בהוצאה של כמה אלפי שקלים.

 

כל שינוי או תוספת מצריכים הוצאת היתר בנייה?

תלוי.

במידה ותרצו לפצל יחידת דיור לכמה יחידות, לסגור מרפסת, להוסיף ממ"ד או חדר נוסף כמובן שתתצטרכו לקיים את התהליך המלא בהוצאת היתר בנייה.

כשמדובר בשינויים מינוריים ומהירים יחסית כמו בניית מחסן או גדרות למשל, ניתן יהיה לקבל אישור די מהיר וזה לא דורש עבודה מסורבלת למדי.

 

האם ניתן לקבל היתר בנייה בתהליך מקוצר?

תהליך מקוצר להגשת בקשה להוצאת היתר בנייה ולקבלת אישור תקף עבור פרויקטים קטנים כגון: מרפסת, פרגולה, מחסן, גדר וכד'. במקרים אלו יתקבל היתר תוך 6 חודשים.

לא כל פרויקט או תוספת בנייה מצריך תהליך ממושך וארוך עד לקבלת ההיתר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה

בואו להכיר את היתרונות של רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה, מה לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישות, והחיסכון הפוטנציאלי שאפשר לעשות. למה לקנות בסוף העונה?

מתי תצטרכו הדבקת כתר קבוע

הדבקת כתר קבוע היא טיפול שיניים נפוץ שנועד לשקם שיניים פגומות או להחליף שיניים חסרות. הכתרים מספקים הגנה לשן הטבעית, משפרים את המראה האסתטי של

למה להזמין רק חשמלאי מוסמך בתל אביב?

 רק חשמלאי מוסמך עם רישיון רשמי עבר הכשרה מעמיקה וצבר ניסיון רב בתחום החשמל. ידע זה חיוני לביצוע עבודות ותיקונים בצורה מקצועית ובהתאם לכל התקנים