מהי הענישה הצפויה במקרה של הפצת תוכן בעל אופי מיני?

הפצת תוכן מיני

איסור חמור

אסור להפיץ הקלטת קול, תמונה או סרטון וידאו של מישהי או מישהו שיש בהם תוכן מיני, והפצה כזו, ללא רשות המתועדים, עלולה להיות עברה על בהתאם לשני חוקים עיקריים: חוק הגנת הפרטיות והחוק למניעת הטרדה מינית.

חשוב לדעת שאם אתם חשודים חלילה במעשה כזה, רצוי מאוד לשכור עורך דין פלילי, שכן עברה זו עלולה לגרום עונש של עד חמש שנות מאסר. כדאי שעורך הדין יהיה קרוב אליכם, ואם אתם גרים ברמת גן למשל, חשוב שהמשרד שלו יהיה לפחות באזור המרכז, אם לא בעיר עצמה.

מהו תוכן בעל אופי מיני?

תכנים מיניים לא חייבים להיות תמונות מפורשות של ערום מפורש או סרטוני ערום. גם תיעוד של אמירות או פעילות מינית או רמיזות לכך, בצורה שעלולה לגרום לפגיעה במי שמתועד הם בחזקת הפצת תוכן מיני.

העונש על הפצת תכנים שיש להם אופי מיני ללא אישורו או ידיעתו של האדם, הוא עד חמש שנות מאסר, כאשר .הנפגע או הנפגעת יכולים גם לדרוש פיצוי בהליך אזרחי, בלי קשר להליך הפלילי, שאותו מנהלת המדינה.

למה הענישה על הפצת תוכן מיני חמורה כל כך?

הטכנולוגיות המודרניות הופכות את הפרטיות שלנו למשחק של ממש ואי אפשר להתעלם מהעובדה שנערות ונערים אבים לא מרגישים בטוחים גם בסביבה המיידית שלהם; בבתי חברים, בבית הספר או במקומות בילוי.

לפני כמה שנים היו כמה מקרים שבהם הופצו תכנים של נערות ושל נשים מפורסמות, ואלה הפכו למכת מדינה ממש. עד כדי כך היו הדברים חמורים, עד שבשנת 2017, פרסום הפרקליט הראשי, שי ניתן, הנחיה שבה הוא מגדיר שיש לתבוע גם נערים או נערות על עברות אלה, גם אם אין להם רקע פלילי.

משרד החינוך אף פרסם הנחיות ברורות למנהלי בתי הספר כיצד עליהם לטפל בעבירות אלה, והנחיות אלה מפורטות מאוד: הן כוללות לא רק השעיה של העבריינים מבית הספר, אלא גם מחייבת – בתנאים מסוימים – דיווח מיידי למשטרה ולרשויות הרווחה.

"לא צילמתי, רק העברתי."

החוק חל לא רק על מי שצילם את החומר, אלא גם על מי שהעביר אותו.

נכון שמי שהקליט את החומר עלול למצוא את עצמו בצרה גדולה – במיוחד אם ניתן יהיה להוכיח שהוא העלה אותו לרשת או העביר אותו במכוון – אבל גם מי שמפיץ את חומר נחשב עבריין, והדין חל עליו.

לפני שאתם מצלמים או מעבירים חומר בעל אופי מיני חשבו שוב. חשבו על המצולמת או המצולם, וחישבו על עצמכם, על עתידכם ועל עתיד המשפחה שלכם.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

פיצויי פיטורים – שאלות ותשובות

בכתבה הבאה, נציג שאלות נפוצות הקשורות לפיצויי פיטורים.הכתבה בשיתוף עם עו"ד דיני עבודה המטפלת במגוון רחב של נושאים משפטיים בהם, חוק שעות עבודה ומנוחה, זכויות

חלופות אשפוז פסיכיאטרי במצבי משבר נפשי

פוסט זה בבלוג חוקר את האלטרנטיבות לטיפולים פסיכולוגיים מסורתיים במצבי משבר נפשי. לעתים קרובות, זה יכול להיות מועיל לבחון אפשרויות אחרות כאשר השיטות הקונבנציונליות מתגלות