טיפות לגזים לתינוקות- כל מה שחשוב לדעת

התינוק מתעורר בלילה אחרי האכלה בוכה, פניו מתעוותות, הוא נעשה אדום ומתפתל? רוב הסיכויים שהוא סובל מגזים, תופעה רווחת שקשורה בפעילות של מערכת העיכול הזעירה של הבייבי שלכם. המזון עובר מהר מדי ולא מתפרק לחלוטין או שקיימת רגישות מסוימת למזון.

גזים היא תופעה שמתעוררת כאשר התינוק בולע אוויר במהלך האכלה. ישנם תינוקות שסובלים יותר מאחרים מתופעה זו ולעיתים זו גם מתרחשת בעקבות רגישות לחלב האם או לפורמולה שהם אוכלים. לעיתים מדובר גם בבליעת אוויר במהלך בכי. הבועות הזעירות במעיים ובטן גורמות ללחץ ולכאב.

לפניכם כל מה שחשוב לדעת על גזים אצל תינוקות – תסמינים נפוצים ודרכי התמודדות, כדי לעבור בשלום את התקופה שעשויה להימשך גם עד גיל חצי שנה ויותר.

סימפטומים של גזים

התסמינים של הסבל המתחולל אצל הבייבי כאשר הוא חווה כאבים בעקבות גזים משתנים מתינוק לתינוק, אבל ברוב המקרים מדובר בבכי ובעצבנות לאורך היום ובעיקר לאחר האכלה, קשיי שינה בעקבות גזים, התפתלות של הגוף שלו כאשר הוא מנסה למשוך את הרגליים שלו על קו החזה. הבטן של התינוק מרגישה נוקשה יותר מתמיד. 

כיצד להפחית את הכאב?

אפשר לנסות להפחית את אי הנוחות של בליעת האוויר לאחר תהליך האכילה כאשר מאפשרים לבייבי לגהק תוך ביצוע של טפיחות עדינות על גבי גבו, זאת על מנת לשחרר את האוויר שנבלע לפני שהוא מגיע לקרביו.

כדאי לזהות מתי התינוק זקוק לגיהוק גם תוך כדי ארוחה. אם התינוק אוכל מבקבוק ישנם מבנים של בקבוקים שיכולים להפחית זאת ויש לוודא שהתינוק אכן מגיע לחלב ולא יונק פטמה ריקה.

רצוי לבחון מהי הזרימה מהבקבוק או לוודא שהפטמה מתמלאת חלב. אצל אימהות מניקות ישנם מזונות שעשויים להגביר את התופעה במיוחד ירקות ממשפחת המצליבים כמו כרובית וברוקולי.

בכל מקרה, כדאי לנסות להאכיל את התינוק במצב זקוף על מנת להפחית את האוויר שהוא בולע.
חשוב לנסות להפחית את הבכי של התינוק במיוחד אם הוא בוכה כי הוא רעב ולכן, יש לנסות ללמוד לזהות סימני רעב המובילים לבכי. כאשר תינוקות בוכים מרעב הם בולעים אוויר ואז כשהם אוכלים אחרי שרעבו מאוד, הם עלולים לבלוע יותר אוויר מגדר הרגיל.

עיסוי של הבטן בשמן ייחודי מותאם יכול אף הוא לסייע לתינוקות בהתמודדות עם כאבי הבטן וכן הנחת התינוק על הברכיים של ההורה וטפיחות על גבו.

תנועת אופניים יכולה לשחרר: השכיבו את התינוק על הגב וסובבו בעדינות את רגליו בתנועת אופניים לכיוון הבטן על מנת לשחרר אוויר כלוא.

אם התינוק ער לאחר האכלה, ניתן גם לנסות להניח אותו על בטנו ובכל מקרה, שכיבה בערות על הבטן יכולה לעיתים לסייע בשחרור גיהוקים והקלה על המצב.

נדנוד עדין כמו למשל, בעת שכיבה בסל קל בנסיעה קצרה ברכב אף היא יכולה לסייע ולהרגיע את התינוק כמו גם תהליך התחלה וערסול של התינוק בזרועות עם הפנים כלפי מטה תוך כדי תמיכה בראשו של התינוק. 

יש לדעת שתופעת גזים אצל תינוקות היא טבעית ונורמלית ואצל רוב התינוקות חולפת כעבור שלושה חודשים. עם זאת, לא חייבים לתת לתינוק לסבול ואפשר לחפש אלטרנטיבות להקלה.

טיפות לגזים לתינוקות יכולות להקל על ההתמודדות עם תופעה זו. כדאי לבחון את התווית ולבחון מה כוללת הפורמולה של הטיפות.

ישנן תערובות על בסיס רכיבים טבעיים של צמחי מרפא שהאם המניקה יכולה לקחת כדי שהמיצוי יעבור לתינוק דרך החלב המבוססות לרוב על שומר, קמומיל, מליסה ולבנדר שידועים כמקלים על כאב ואי נוחות בעקבות גזים.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה

בואו להכיר את היתרונות של רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה, מה לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישות, והחיסכון הפוטנציאלי שאפשר לעשות. למה לקנות בסוף העונה?

מתי תצטרכו הדבקת כתר קבוע

הדבקת כתר קבוע היא טיפול שיניים נפוץ שנועד לשקם שיניים פגומות או להחליף שיניים חסרות. הכתרים מספקים הגנה לשן הטבעית, משפרים את המראה האסתטי של

למה להזמין רק חשמלאי מוסמך בתל אביב?

 רק חשמלאי מוסמך עם רישיון רשמי עבר הכשרה מעמיקה וצבר ניסיון רב בתחום החשמל. ידע זה חיוני לביצוע עבודות ותיקונים בצורה מקצועית ובהתאם לכל התקנים