יישוב סכסוכים עם עורך דין לשון הרע

לא מעט אנשים שמגיעים להליך משפטי, יבחרו לפנות לאלטרנטיבה של יישוב סכסוכים מחוץ לבית משפט. מכיוון שכיום תביעות לשון הרע ובמיוחד תביעות לשון הרע ברשת, הן תביעות שקל מאוד להגיש ובהתאם לכך, קל מאוד לזכות בהן שכן, אין חובה להוכיח כיצד הלשון הרע פגע בכם, אלא יש להוכיח שהוא קיים בלבד, הרי שפעמים רבות תביעות אלה מגיעות למצב של יישוב סכסוך מחוץ לבית המשפט. כמובן שאם נתבעתם בגין לשון הרע או אם אתם תובעים בגין לשון הרע, חשוב לבחור עורך דין לשון הרע מקצועי ומנוסה, אשר יסייע לכם בהליך יישוב הסכסוכים מחוץ לכותלי בית המשפט במידת הצורך.

לבחור עורך דין לשון הרע

יישוב סכסוכים מחוץ לכותלי בית משפט- מה זה אומר?

כל אדם מבין כי הליכים המתנהלים בבית משפט הם הליכים הדורשים הוצאות כספיות משמעותיות ולא פעם הם אורכים פרקי זמן ארוכים מאוד. כמו כן, לעיתים קרובות התוצאות של הליך משפטי לא יהיו בדיוק כפי שתצפו. לכן, כיום ניתן למצוא אפיקים חלופיים הרלוונטיים לצורך פתרון מחלוקות. יישוב סכסוכים מחוץ לכותלי בית המשפט הוא הליך שיכול להתבצע בכמה אופנים. ראשית כל, ניתן לבחור בהליך בוררות שהוא מעין תהליך משפטי, אלא שהוא לא מתנהל בפני שופט, אלא בפני בורר. אותו בורר יכול להיות כל אדם אשר מכיר את התחום שבו מתנהל הסכסוך. כמובן שהליך בוררות יפתח רק במידה ושני הצדדים מעוניינים בו וכן מסכימים ביניהם מי יהיה הבורר. ישנם כללים ספציפיים הרלוונטיים להליך בוררות וניתן למצוא אותם בחוק הבוררות התשכ"ח 1968. בין הכללים הללו ניתן למצוא: אי אפשרות לערער על החלטות של הבורר מרגע שהצדדים הגיעו להסכמה על תהליך בוררות וחתמו ביניהם על הסכם אשר מבהיר את הדברים.
 

יישוב סכסוכים

תהליך גישור

אופציה נוספת לניהול סכסוכים מחוץ לכותלי בית המשפט הוא הליך גישור. להבדיל מהליך בוררות, הליך הגישור מהווה תהליך לא משפטי. המגשר הוא אדם ניטרלי העוסק בתחום, אשר מקשיב לשני הצדדים הן לחוד והן ביחד ומסייע להם להגיע להסכמות הרלוונטיות לסיום המחלוקת ביניהם. ההסכמות הללו מועברות לבית המשפט בכדי לקבל תוקף של פסק דין. כמובן שגם על הליך גישור שני הצדדים חייבים להסכים. הליך גישור איננו חייב להסתיים באותן הסכמות וכל צד יכול בכל רגע להחליט כי ההליך המדובר לא מתאים לו ולעבור שוב להליך המשפטי. כל הדברים הנאמרים במסגרת הליך גישור הם חסויים ואין שום אפשרות לעשות בהם שימוש בשלב מאוחר יותר במסגרת ההליכים בבית המשפט.

 

אם החלטתם כאמור לבחור בדרך של ניהול סכסוכים מחוץ לכותלי משפט בתביעת לשון הרע, כדאי שתפנו אל עורך דין לשון הרע מקצועי ומנוסה שיסייע לכם לבחור את הדרך המתאימה לניהול הסכסכוך ויוביל אתכם להצלחה בדרך זאת.
 

תהליך גישור

לקראת יום כיפור, כדאי לדעת:

בית המשפט קבע במשפט לשון הרע כי לא ניתן להורות על התנצלות בפסק דין, לפי השופט: "פסק דין התנצלות הוא צביעות".

בסופו של דבר אין ברירה וכדאי להתנצל ולבקש סליחה מחוץ לכותלי בית המשפט (בגישור או בדואר).

זה מרגיש כאילו אתה לעולם לא יכול לברוח מתביעות דיבה והשמצות – כך ביום הכיפורים היהודי, כאשר הגיע הזמן לומר "לא עוד!" אנחנו לא יכולים לחכות לסיום השנה. רכילות, עלבונות וקללות – שומעים הרבה מזה בתביעות לשון הרע.

עורך דין לשון הרע

 אגב, לגבי קללות רחוב – ממש לא כדאי לתבוע עליהן. לא מבחינת הפיצוי הנמוך וגם לא בגלל האופן שבו מנועי החיפוש באינטרנט מתעדים את כל הסיפור וכך הקללות מקבלות לעיתים חיי נצח.

אבל יש לתבוע לשון הרע במקרים החמורים יותר, היכן שאדם סובל מהשלכות משמעותיות בשל פגיעה בשמו, בתדמיתו ובפרנסתו. זה לא רק שפיצוי כספי עוזר לתקן את העוול, אלא הוא גם עוזר להרתיע אנשים אחרים. החשוב ביותר הוא שהשם ינוקה והאדם המשמיץ ייענש בבית המשפט. אחרי זה, אנשים יידעו את האמת ולא יהיה על מה לדבר יותר.

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

כאב ראש לעומת מיגרנה

כאבי ראש הם מחלה שכיחה שרוב האנשים יחוו בשלב מסוים בחייהם. כאבי ראש יכולים להיות מעצבנים ומפריעים, אבל לרוב הם לא משפיעים באופן משמעותי על

המשיכה של גאדגטים צבעוניים ומעוצבים לילדים

בעולם הטכנולוגי של היום, לא רק מבוגרים מתמכרים לגאדג'טים; ילדים הופכים יותר ויותר מיומנים בשימוש בטכנולוגיה. מאייפון וטאבלטים ועד לאוזניות אלחוטיות ורמקולים ניידים, מכשירים אלה

לינה וחוויות בעיר ערד

חקור את הקסם של ערד, עיר הממוקמת במחוז הדרום של ישראל, הידועה בשילוב הייחודי שלה של שלווה וריגוש. בכתבה זו תוכלו לקרוא אודות אפשרויות הלינה