ככה תבחרו מנורות תקרה לבית שלכם

ככה תבחרו מנורות תקרה לבית שלכם


לאור השפעה משמעותית על החלל וגופי התאורה היום מגיעים בשלל סוגים ווריאציות כך שכל שצריך זה רק לבחור את הפריט המבוקש.
חשוב לדעת לפני שמתחילים במלאכת התכנון שבסביבת המגורים מקפידים על שלושה יסודות של תאורה למיקסום הארת החלל: תאורה עילית רחבת היקפית שתפקידה להאיר שטח רחב ככל שניתן, תאורה תכליתית בעלת מטרה של הארה ממוקדת נקודתית ותאורת מבטא לצרכי הדגשה. משולש מנצח להשגת אפקט של אור.
כאשר
בוחרים מנורות תקרה יש לשים דגש על הדרך בה המנורה תתמזג במרחב ומהבחינה הפונקציונאלית תספק את מידת ההארה המבוקשת. לפניכם מספר הנחיות חשובות בדרך לרכישת ומיקום גופי התקרה לבית שלכם:

צמוד תקרה או תלוי מהתקרה? זו השאלה


בבחירת גוף התאורה הנבחר יש להתייחס לגודל החלל הנתון על מנת להחליט מה יהיה משקל וגודלו של הגוף. בחללים צרים, צפופים או בעל תקרה נמוכה יחסית הנטייה תהיה לבחור מנורת תקרה צמודה או אפילו שקועה בתקרה או כזאת עם ראשי מנורה העשויים מחומר גם שקוף כמו זכוכית, זאת על מנת להימנע מחסימת המרחב בעוד בחללים רחבי ידיים בעלי תקרה גבוהה יחסית ההעדפה תהיה לטובת מנורה דומיננטית בעלת נוכחות כמו דגם בעל זרועות מתכווננות או שנדליר שתוסיף עניין ועומק.
בכל מקרה, יש לוודא שהמנורה לא משתלטת על המרחב הכולל ולא מעמיסה. מנורות גדולות יחסית הן בעלות זרועות של 75 ס"מ אך יש לשים לב שיש גופים בהם ניתן לשנות את גובה המנורה בזמן ההתקנה בהתאם לממדי החלל וקנה המידה המבוקש.
כמו כן, ישנם דגמים בהם אפשר לבחור מלכתחילה את הגודל לפי מספר הנורות הנבחר ולהחליט על יותר נורות כאשר מעוניינים בדגמים גדולים יותר.
בחללים חשוכים יחסית יש לוודא שהמנורה מסוגלת להאיר היטב את החלל או לשלב אותה עם מנורות נוספות תומכות. הצבעוניות של המנורה אף היא משחקת תפקיד חשוב כי גופים בהירים יוצרים תחושה של חלל אוורירי פתוח ומרווח יותר.
יש לשים לב מהבחינה הבטיחותית לשמור על מרווח בין הקצה התחתון של הגוף לגובה הראש של הדייר הממוצע או במרווח מספק בין קצה הגוף לחלק העליון של השולחן, למשל.
בחדרים בעלי פוטנציאל רטיבות יש לוודא שמדובר בגוף אטום בפני חדירת מים פנימה.

מאירים מלמעלה עם סגנון אחר


מהפרספקטיבה העיצובית השאלה הנשאלת היא האם לבחור מנורה שתכתב באותה שפה עיצובית אחידה עם העיצוב הכולל של החלל או ליצור קונטרסט באמצעות מנורה בעלת אופי, צבע וסטייל אחר. למשל, גוף מודרני שיובלט על רקע של חלל בניחוח כפרי. אפשר למצוא את אמצעי ההתקשרות במוטיבים ואלמנטים חוזרים, דקורציות שונות או צבעוניות דומה בין הגוף לפריטים מעוצבים אחרים בחלל. למשל, גופים עם גימור פליז או מתכת או זהב שמתחברים מההיבט העיצובי לגימור דומה בידיות הדלתות או הארונות.
חדרים בעלי עיצוב מונוכרומטי או קריר ומנוכר יחסית אפשר לחמם ולהאיר באמצעות אור צהוב חם בעוד בחדרים בהם המטרה היא לעודד ערנות או למקד הבחירה תהיה בתאורה לבנה.
היום אפשר לראות בתחום מגמה של צבעוניות מתפרצת נועזת שתופסת את העין המתבוננת ומכניסה צבע ושמחת חיים מלהיבה לחלל לצד שימוש בחומרים טבעיים כמו חבלים ובמבוק בגופים.

LED ולעניין


תאורת לד נחשבת לתאורה אמינה מאוד ונורות לד עמידות להפליא ואידיאליות להארה מתמשכת. הן נחשבות ידידותיות לסביבה ואינן מתחממות כך שאין סכנת התקלחות והעושר העיצובי רחב להפליא של גופי תאורה לתקרה המתבססים על נורות LED.
בתהליך הבחירה יש לבדוק אם את המנורה אפשר לחבר לנקודות חשמל בודדת או יש צורך במספר נקודות חשמל במידה ומדובר בדגם המשלב מספר גופים בקונסטרוקציה אחת.

 

 

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה

בואו להכיר את היתרונות של רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה, מה לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישות, והחיסכון הפוטנציאלי שאפשר לעשות. למה לקנות בסוף העונה?

מתי תצטרכו הדבקת כתר קבוע

הדבקת כתר קבוע היא טיפול שיניים נפוץ שנועד לשקם שיניים פגומות או להחליף שיניים חסרות. הכתרים מספקים הגנה לשן הטבעית, משפרים את המראה האסתטי של

למה להזמין רק חשמלאי מוסמך בתל אביב?

 רק חשמלאי מוסמך עם רישיון רשמי עבר הכשרה מעמיקה וצבר ניסיון רב בתחום החשמל. ידע זה חיוני לביצוע עבודות ותיקונים בצורה מקצועית ובהתאם לכל התקנים