ככה תבחרי נכון נעלי עקב

נעליים הן הפרטנריות הצמודות שלנו ופעמים רבות תבחרי לנעול נעלי עקב, שיעניקו לך תוספת של מספר סנטימטרים להופעה מוגבהת ועוצמתית יותר. 

במרוצת השנים עברו נעלי העקב טרנספורמציה וזכו להתייחסות עיצובית מרעננת לצד שימוש בחומרי גלם ובטכנולוגיה מתקדמת להשגת נוחות אופטימאלית, כך שהיום את בהחלט יכולה להצטייד בנעליים מוגבהות וליהנות מלוק אופנתי ומחופש תנועה. 

על אחת כמה וכמה כאשר את מתעתדת להשתתף באירועים חגיגיים, יוצאת לרקוד או מחפשת את אפקט ה-WOW.
מהם הסגנונות המובילים בין נעליים מסוג זה וכיצד לבחור דגם נוח במיוחד מבלי להתפשר על הסטייל?

עולה על הגובה

החליטי על הגובה המבוקש על פי הסנטימטרים הנוספים שאת מחפשת להופעה שלך.

לרוב החלוקה היא לדגמים גבוהים במיוחד, בינוניים ונמוכים. גודל העקב משחק תפקיד משמעותי לא פחות מהגובה, כאשר ישנם עקבים דקים ואחרים מסוג פלטפורמה – רחבים יחסית או שמהווים המשך ישיר של תחתית הנעל ובעלי מראה דומיננטי יותר ואינטגרלי מהנעל. הכל עניין של העדפה במראה ובתחושה. 

ישנן נעלי עקב ממגוון סוגים. דגם בסגנון בלוק שנחשב למוצק יחסית ויכול להפחית לחץ מהחלק הקדמי של כף הרגל, סגנון חרוט המאופיין על ידי בסיס עבה שמעניק גם יציבות וקצה צר ועדין וצורתו היא כשל קונוס. דגם דק שיכול להוסיף אורך אבל יש לקחת בחשבון שעשוי ליצור עומס. 

מבחינת גודל הדגם עצמו, חשוב שהדגם יתאים גם למבנה כף הרגל כאשר לכפות רגליים רחבות יחסית יתאימו נעליים רחבות ואילו לכפות צרות דגמים צרים יותר. 

שימו לב שהרגל חופשיה אך גם לא רפויה ושנמנע לחץ מהודק מיותר בעת הליכה. אל תרגישו שהרגל מוגבלת בפנים אך גם לא מחליקה. 

איך ללכת על עקב ולהרגיש בנוח

נעלי עקבי עשויות ליצור לחץ, יבלות ושלפוחיות ולגרום לחוסר איזון שרירי במיוחד אם העקב גבוה יחסית. לכן, כדאי לוותר על תוספת גובה קיצונית ולבחור דגמים איכותיים ובמקרים מסוימים גם להוסיף מדרסים להשגת נוחות. 

עקב שממוקם לכיוון החלק האחורי של הנעל נחשב יציב יותר מזה הממוקם לכיוון מרכז הנעל וכדאי לבדוק זאת. 

בכל אופן, חשוב לדעת שככל שהעקב גבוה וצר יותר כך משקל הגוף מעמיס על כרית כף הרגל ועשוי להוביל לדלקת של החלק התחתון של כף הרגל במיוחד אצל מי שכבר סובלת מבעיות בכף הרגל או בקרסול. העדיפי עקב שמפזר את המשקל בצורה אחידה יותר כמו מסוג פלטפורמה.  

בנוסף, כדאי לבחון מה עוד מחזיק את הדגם על הרגל. כאשר מדובר במגפיים אין בעיה כי הכיסוי מקסימלי, אבל בכל הנוגע לסנדלים – כדאי לבחון אם אכן הרצועות עוטפות בצורה מטיבה את הרגל ומספקות תמיכה במיוחד בעת מאמץ גופני. במידה ואת נוטה לסבול מכאבים או חוסר איזון ושיווקי משקל בעת הליכה, העדיפי דגמים עם יותר חומר וכיסוי על האצבעות. 

צבעוניות מתפרצת ועיצובים ססגוניים

היום אפשר למצוא גם שלל סגנונות וגם גוונים בנעליים מסוג זה כולל צבעוניות עונתית המשתנה בין פסטליים רכים בעונות האביב והקיץ לגוונים כהים ודרמטיים ומונוכרומטיים יותר בעונות הסתיו והחורף.

כמו גם ניגודיות בין הכיסוי של הנעל לצבעוניות של העקב, הדפסים גרפיים אמנותיים ועוד. בכל מקרה, אל תתפשרי על איכות וסטנדרטים גבוהים ולא על שיק ואופנתיות.

חפשי את הנעליים שתיהני ללכת עמן בין אם לאירועים ובין אם לעבודה או ללימודים ויקצרו מחמאות אך גם יעניקו לך חופש תנועה ואת הטוויסט והשיק שאת מחפשת להופעה הכוללת.
ישנם מותגי אקססוריז שמציעים שלל דגמים שיענו בדיוק על רצונותייך ובקשותייך. 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

פיצויי פיטורים – שאלות ותשובות

בכתבה הבאה, נציג שאלות נפוצות הקשורות לפיצויי פיטורים.הכתבה בשיתוף עם עו"ד דיני עבודה המטפלת במגוון רחב של נושאים משפטיים בהם, חוק שעות עבודה ומנוחה, זכויות

חלופות אשפוז פסיכיאטרי במצבי משבר נפשי

פוסט זה בבלוג חוקר את האלטרנטיבות לטיפולים פסיכולוגיים מסורתיים במצבי משבר נפשי. לעתים קרובות, זה יכול להיות מועיל לבחון אפשרויות אחרות כאשר השיטות הקונבנציונליות מתגלות