מהו הוספיס בית ולמי הוא מתאים ?

למרבה הצער, חלק מהחיים בעידן בו אנו חיים הוא הסבירות הגבוהה שבשלב כלשהו במהלך חיינו, אנו או אדם קרוב אלינו נחווה מחלה כרונית וסופנית.

מצבים אלו בהחלט מורכבים, פיזית ונפשית, ויוצרים מכלול מוגבלויות וקשיים, מה שמצריך טיפול ותמיכה פרטניים ומותאמים למצב מסוים זה, גם לנהל תסמינים, לצמצם סבל, לתת תמיכה סוציאלית ובעיקר להעניק סביבה תומכת, עוטפת ונוחה יותר לקראת סוף החיים. זוהי המהות של שירות הוספיס בית, עליו נסביר כאן היום.

בעשורים האחרונים, הרבה הודות לעבודה המאומצת והמקצועית של חברת צבר רפואה שהביאה את התחום לישראל עם ד"ר רוני צבר מייסד החברה והמנהל הרפואי שלה היום, תחום טיפולי הוספיס הבית התפתח ועלה למודעות של משפחות ושל חולים סופניים כאחד.

זה אמנם לא מקל את כאב הפרידה והמוות של אדם קרוב ואהוב, אך הוספיס כן מאפשר שיפור איכות החיים של החולים בתקופת חייהם האחרונה, ליווי ופרידה מסודרים ונעימים יותר והפחתת סבל תוך הישארות בסביבה המוכרת של הבית. 

מהו שירות הוספיס בית?

המודל הרפואי של הוספיס בית שונה במובנים רבים מרוב תחומי הרפואה האחרים, כי המטרה היא הפחתת סבל ויצירת סביבת מחייה וטיפול נעימה, מכבדת ומכובדת יותר ולא הארכת חיים וריפוי ממחלות.

בהוספיס נקודת המוצא היא שזוהי תקופת חייו האחרונה של המטופל וכי לא מנסים להציל את חייו אלא לשפר את האיכות שלהם ולמנוע כאבים וסבל, לקראת הסוף הבלתי נמנע.

כאשר הטיפול הייחודי הזה מסופק ומוענק בבית, המטופלים הסופניים נשארים במקום אותו הם מכירים, שבו נוח להם ומוקפים במשפחה, לא מבלים את ימיהם האחרונים בבית חולים או מוסד סיעודי קר ומנוכר.

שירות הוספיס בית כולל ליווי רפואי וסוציאלי על ידי צוות רב תחומי המתמחה במודל טיפולי ייחודי זה, הצוות כולל רופא/ה, אח/ות ועובדת סוציאלית, כאשר משלבים אנשי מקצוע אחרים בהתאם לצורך.

מהות הטיפול היא יישום של הגישה הפליאטיבית, אותה הביא לישראל ד"ר רוני צבר. טיפול פליאטיבי הוא טיפול תומך, במלוא מובן המילה, מהקלת תסמינים וסבל ועד תמיכה רגשית וסוציאלית למטופלים ובני משפחתם הקרובים.

הוספיס של צבר רפואה

כאמור, צבר רפואה היא החברה שהביאה לישראל והחלה להפעיל מערך של טיפולים פליאטיביים ביתיים והוספיס לחולים בשלבים הסופיים של מחלות חשוכות מרפא.

גם כיום, החברה היא הספקית המובילה של שירותים אלו ולצד מגוון אדיר של שירותים רפואיים נוספים שהיא מספקת בבתי המטופלים ובקהילה, פעילות ההוספיס נמצאת בליבת העשייה.

צבר מציעה את שירות ההוספיס הביתי שלה בכל הארץ, לכל המטופלים המתאימים ובמימון מלא של כל קופות החולים – הטיפול בחינם וניתן במסגרת ביטוח הבריאות הממלכתי ולפי הוראות חוק החולה הנוטה למות. 

כבר בתוך 24 מהקליטה לשירות, דרך הפנייה מרופאי קופת החולים או בבית חולים, מגיע לבית המטופל/ת צוות הוספיס של צבר, הכולל כאמור רופא/ה, אח/ות ועו"ס, הצוות משויך למטופל/ת, מבצע ביקורי בית וזמין בצורה נוחה ורחבה לצרכי המטופלים ובני משפחתם, מהקלת תסמינים וכל טיפול רפואי נדרש אחר ועד תמיכה רגשית, סיוע בהכנה לשלבים הבאים בתהליך ועזרה סוציאלית מקצועית במיצוי זכויות וכדומה. 

נקודות חשובות לגבי הוספיס בית צבר רפואה

  • צוות ההוספיס האישי והצמוד של כל מטופל ומטופלת זמינים עבורם ועבור המשפחה 24/7, כולל לסיוע דחוף ויש גם מוקד פניות לגיבוי.

  • הצוות הרפואי מנפיק מרשמים לתרופות כחלק בלתי נפרד מהתהליך והטיפול.

  • כחלק מתפיסת הטיפול של מניעת סבל וכאב ויצירת סביבת טיפול מכבדת ומכובדת, ניתנות תרופות ומיושמים טיפולים להקלת תסמינים, צמצום כאבים וכל מה שצריך כדי לספק מענה פליאטיבי מקיף. 

  • ההישארות בסביבה המוכרת והנוחה של הבית הוכחה כמשפרת את תקופת החיים האחרונה של החולים הסופניים ושל בני משפחתם שמלווים אותם ויכולים להיפרד. 

הוספיס בית מאפשר סיום מכבד, מכובד ועטוף יותר של החיים לאחר התמודדות עם מחלה חשוכת מרפא. לפרטים נוספים והצטרפות לשירות צרו קשר עם צבר רפואה או שאלו את קופת החולים שלכם.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה

בואו להכיר את היתרונות של רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה, מה לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישות, והחיסכון הפוטנציאלי שאפשר לעשות. למה לקנות בסוף העונה?

מתי תצטרכו הדבקת כתר קבוע

הדבקת כתר קבוע היא טיפול שיניים נפוץ שנועד לשקם שיניים פגומות או להחליף שיניים חסרות. הכתרים מספקים הגנה לשן הטבעית, משפרים את המראה האסתטי של

למה להזמין רק חשמלאי מוסמך בתל אביב?

 רק חשמלאי מוסמך עם רישיון רשמי עבר הכשרה מעמיקה וצבר ניסיון רב בתחום החשמל. ידע זה חיוני לביצוע עבודות ותיקונים בצורה מקצועית ובהתאם לכל התקנים