מניעת זיהום אוויר ומערכות אוורור בעסק

זיהום אוויר

מניעת זיהום במפעלים

אלו הוא אחד הנושאים להם מקדישים מחשבה ומאמץ רב. הדבר חשוב מסיבות רבות ובין היתר: שמירה על בריאות העובדים שמונעת מחלות, היעדרויות מעבודה, תאונות עבודה וכדומה. כל אלו מונעים פגיעה בייצור, אובדן תפוקה,  וכן, מונעים תביעות העולות כסף רב ועוד. מקום עבודה המשקיע בעובדיו נחשב למפעל בעל מוניטין והביקוש לעבודה אצלו יהיה גבוה יותר.

סיבה אחרת היא כמובן, ציות לחוקים הנחקקים שמטרתם כפולה. מצד אחד שמירה על בריאות העובדים וביטחונם, ומאידך, שמירה על איכות הסביבה. קיימים תקנים שונים עליהם יש לשמור וכדי לקיים אותם נעזרים במערכות אוורור שונות שכל אחת בנויה למשימות אחרות.

להלן רשימת מערכות אוורור פופולאריות:

מערכות יניקה וסינון אבק עם ניקוי אוטומאטי – משמשות לסינון אבק חלקיקים ועשן הנפלטים בתהליכי ייצור. מותאמות לעבודה רציפה. מקובל להתקינן בתעשיית מתכת, חומרי גלם מינראליים, כימייה, תרופות, עיבוד עץ ועוד.

מסננים אלקטרוסטאטיים – מיועדים לסינון חלקיקים עדינים של מוצקים, עשן, אדי שמן ואמולסיות קירור. מתאימים ליניקה ממכונות עיבוד שבבי, מכונות צריבה בשמן, תהליכי טיגון בתעשיות המזון, יניקת עשן ואירוסולים בתעשיית הפלסטיקה ועוד.

סקרברים – לטיפול ונטרול גזים, אדים חומציים, ואלקליים ולטיפול בריחות במפעלים כימיים, מפעלי תרופות, מתקני טיפול בשפכים ועוד.

מסנני פחם פעיל – מטפלים בפתרון של בעיות פליטת גזים על ידי פחם פעיל ממיכלי אחסון, משאבות, מכליות מסע ותהליכי ייצור ושינוע גזים נוספים.

מחמצנים קטליטיים – מערכות שאיבה וחמצון קטליטי לטיפול בסולבנטים בריכוזים שונים. בעלות מערכות מחזור המאפשרות נצילות גבוהה מאוד.

קראו גם:  עומדים לטוס לחו"ל? התקשרו רק מתעריף מוזל

מפוחים תעשייתיים – משמשים לשאיבת, אבק גרגירים, שבבים ופסולת. (תלוי בגודל המפוח ועוצמתו).

תאי יניקה – משמשים ליניקת אבק מתאי ליטוש, אריזות ומעיבוד חומרים מורכבים במהלך הייצור. מותאמים לעבודה רציפה ומאומצת בתעשיות מתכת, חומרי גלם מינראליים, כימיות, תרופות ועוד.

יחידות סינון וטיהור אוויר – משמשות להכנסת אוויר מטוהר לחדרי בקרה, משרדים ואזורי עבודה שונים.

מערכות שאיבת אבק מרכזיות לניקיון בואקום גבוה – מותאמות לאולמות תהליכי ייצור ולמפעלים שלמים. משמשות ליניקת אבק פסולת, שבבים ועוד במפעלי תרופות, חומרי גלם, מתכת פלסטיק, הדברה ועוד.

מערכות המותאמות ספציפית

כל המערכות הללו מגיעות בגדלים, הספקים ומפרטים שונים. ניתן להזמין מערכות מוכנות אבל ניתן גם לבנות מערכות המותאמות ספציפית לכל אתר ומפעל. בנוסף למערכות מרכזיות כגון שואבי אבק תעשייתיים, קיים גם מכשור אחר ידני המבצע שאיבות אבק וספיגתו וכן אוורור וטיהור. מומלץ להיעזר בחברות מקצועיות היכולות לייעץ, לייצר, לספק מערכות שונות על פי צרכי בעלי ומנהלי המפעלים. הם יקימו את המערכות המתאימות בהתאם לתקנים הנדרשים ואף יתחזקו אותן בשעת הצורך.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

מתי תצטרכו הדבקת כתר קבוע

הדבקת כתר קבוע היא טיפול שיניים נפוץ שנועד לשקם שיניים פגומות או להחליף שיניים חסרות. הכתרים מספקים הגנה לשן הטבעית, משפרים את המראה האסתטי של

למה להזמין רק חשמלאי מוסמך בתל אביב?

 רק חשמלאי מוסמך עם רישיון רשמי עבר הכשרה מעמיקה וצבר ניסיון רב בתחום החשמל. ידע זה חיוני לביצוע עבודות ותיקונים בצורה מקצועית ובהתאם לכל התקנים

כאב ראש לעומת מיגרנה

כאבי ראש הם מחלה שכיחה שרוב האנשים יחוו בשלב מסוים בחייהם. כאבי ראש יכולים להיות מעצבנים ומפריעים, אבל לרוב הם לא משפיעים באופן משמעותי על

המשיכה של גאדגטים צבעוניים ומעוצבים לילדים

בעולם הטכנולוגי של היום, לא רק מבוגרים מתמכרים לגאדג'טים; ילדים הופכים יותר ויותר מיומנים בשימוש בטכנולוגיה. מאייפון וטאבלטים ועד לאוזניות אלחוטיות ורמקולים ניידים, מכשירים אלה