נספח מים וביוב לתהליך מקצועי

הליכים רבים שעוסקים בבנייה ותכנון מבנים דורשים אישורים ונספחים. כדי לעשות זאת בצורה מקצועית ולא לפספס שום פרט בתהליך, כדאי לעשות זאת יחד עם האנשים המקצועיים ביותר.

מהו נספח מים וביוב?

נספח מים וביוב הוא שלב בסיסי בתחילתו של תהליך של תכנון בנייה של מבנה. זה יכול להיות בניין, בית, רחוב עם תשתיות ובעצם כל בנייה שכוללת בתוכה מקור מים כלשהו (ביוב, מערכות מים שונות ועוד). נספח המים צריך להיות מבוסס על תכנית אב למים ובנוסף תכנית אב לביוב. הביוב אמור להיות בנוי בשלב זה, הרי הבנייה נעשית על תשתית שהיא כבר קיימת, כמו רחוב. לשם כך, מתכנן הבנייה צריך לסקור ולבדוק את המערכות שכבר בנויות וקיימות במקום בו הולך להיבנות הפרויקט והחשוב עוד יותר הוא לעדכן כל שינוי שהוא עורך במיקום כדי לוודא כי כולם בקיאים ומכירים את השינויים. גם אם מתכנן הבנייה הוסיף פתח ניקוז קטן ומינורי – חשוב לציין זאת במסמך.

כמו שכבר ציינו, לנספח מים וביוב יש חשיבות רבה. חלק ממטרות הנספח היא לאמוד את ספיקת השפכים שהולכים להיווצר בשטח התכנית העתידית, לבדוק את כל ההשפעות המתוכננות בתכנית וכיצד הן הולכות להשפיע על תשתיות המים והביוב הקיימות, לאמוד ולבדוק את ספיקת וכמות המים שתיצרך בשטח התכנית ולהתוות עקרונות לתכנון עתידי של מערכת המים והביוב שהולכת לעמוד ולעבוד באזור. נספח המים נחשב לחלק ממסמכי התכנון שנדרשים בהליך התב"ע. הוא צריך לכלול דו"ח אחד לשתי המערכות – הביוב והמים, בצירוף של תשריט מעודכן.

תכנון התשתיות הרטובות

על הנספח להכיל בתוכו את התיאור והתכנון של כל התשתיות הרטובות באזור. מה זה אומר? אם נתחיל ממערכת הביוב המקומית, אז צריך לדאוג כי נספח הביוב מכיל את התיאור של מערכת הביוב שכבר קיימת בשטח בו הולכת להתקיים הבנייה החדשה, את התכנון וההשערה על תפוקת השפכים השנתית כממוצע, על שפכים ביום שיא תוך מחשבה על האוכלוסייה וכמות התושבים שהולכים להיות בפרויקט הבנייה. כמובן שזוהי רק השערה ואין אנו יודעים בוודאות כמויות, אבל עלינו לתאר ברמה העקרונית את השלבים ולכלול פתרונות לעמידה ביעדים של התוכנית המוצעת. חלק מהפתרונות צריכים לכלול המלצות לשדרוגים של הבנייה או להשלמה של קווי ביוב בשטח הבנוי, מחשבה על שדרוג, הקמה או דווקא הרחקה של תחנות שאיבה ועוד מתקני טיפול בשפכים נוספים. עליכם לתאר את אותו הפתרון לביוב ולהתייחס לניצול מי קולחים, איגום עונתי, מערכת הולכת מים מושבים ועוד. אם כל זה נשמע לכם מסובך, נמליץ לכם להתייעץ עם חברה מקצועית שיודעת באמת מה היא עושה. זכרו את השם, כי הם המקצוענים בתחום – גילגל הנדסה, המרכז לתכנון הידרולוגי שמספק את שירותיו המקצועיים ביותר בנושאים שונים הקשורים לבנייה וכמובן לנספח מים וביוב.

מערכת הביוב הוא גם חלק חשוב מנספח המים והביוב ועליו להכיל את התיאור המדויק ביותר של מערכת הביוב שכבר קיימת בשטח האתר. בנוסף, יש צורך בחישוב של תקופת השפכים השנתית + ממוצע של יום שיא לפי צפי האוכלוסייה שהולכת להיות ממוקמת בפרויקט. כמובן שזה צריך להיות תיאור עקרוני וצריכים להיות בו פתרונות טובים לעמידה ביעדים שהצבתם. כמו במערכת המים, הפתרונות צריכים לכלול המלצות להשלמה או שדרוג של קווי הביוב בשטח הבנוי ומחשבה על מתקני הטיפול בשפכים שיכולים להיות הקמה או הרחקה של תחנות שאיבה.

למה כדאי לבחור בחברה מקצועית?

כשאתם עורכים את השיקול לבחירה בחברה מקצועית לעבודה טובה, עליכם לחשוב על כמה דברים. החברה איתה אתם הולכים לעבוד צריכה להיות ממוקדת בלקוחות שלה ובבקשות שלהם. פרטים קטנים בפרויקטים גדולים יכולים להפיל פרויקטים או לגרום להצלחתם – יש לדון בכל דבר מראש כדי להשיג את המטרות שהצבתם. חברה מקצועית תעזור לכם לסיים את הפרויקט בזמן – מקצועיות וניסיון הם פרמטרים חשובים בבחירת חברה – גם אם יש עיכובים בשל מזג אוויר או בעיות אחרות הם ידעו לפצות על אובדן הזמן על מנת להבטיח כי הפרויקט יסתיים בזמן.

חברה מקצועית היא חברת גילגל הנדסה – לפרטים נוספים, תוכלו לפנות עוד היום לחברה בטלפון 053-7155145 ותקבלו את כל הפרטים שתצטרכו לקראת הפרויקט החדש שלכם.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

פיצויי פיטורים – שאלות ותשובות

בכתבה הבאה, נציג שאלות נפוצות הקשורות לפיצויי פיטורים.הכתבה בשיתוף עם עו"ד דיני עבודה המטפלת במגוון רחב של נושאים משפטיים בהם, חוק שעות עבודה ומנוחה, זכויות

חלופות אשפוז פסיכיאטרי במצבי משבר נפשי

פוסט זה בבלוג חוקר את האלטרנטיבות לטיפולים פסיכולוגיים מסורתיים במצבי משבר נפשי. לעתים קרובות, זה יכול להיות מועיל לבחון אפשרויות אחרות כאשר השיטות הקונבנציונליות מתגלות