פעילות הומניטרית בישראל

פעילות הומניטרית בישראל

פעילות הומניטרית

כבר עשרות שנים שפועלות בכל שנה הרבה עמותות בישראל. לכל אחת מהן יש ייעוד ומטרה וכדי להגיע ליעדים שהציבו מנהלי העמותה, הם זקוקים למימון כספי. גיוס של תקציבים קבועים או אקראיים מגורמים שונים אינן עניין של מה בכך ומנהלי העמותות פועלים בדרכים שונות כדי שיהיה להם בכל שנה תקציב גבוה שיאפשר להם לבצע את כל התוכניות המתוכננות לאורך כל השנה. כיוון שמדובר בקטגוריה של פעילות הומניטרית קיימת מחויבות של כל עמותה כלפי האנשים שמקבלים ממנה תמיכה בדרכים שונות. ללא המימון השוטף שיספיק לכל הפעילות, העמותה לא תוכל לפעול ולבצע את הסיוע לכולם.

אחת הדרכים כדי להשיג כספים היא גיוס משקיעים כמו קרנות פילנתרופיות, חברות עסקיות ואנשים פרטיים. מול כל אחד מהסקטורים הפעילות היא אחרת ומנהלי העמותה מטפלים בכל אחד מהרבדים כדי להשיג את המימון הגבוה ביותר בכל שנה. אנשים פרטיים אשר נחשפים לפעילות המבורכת של עמותה זו אחרת, מחליטים אם הם מעוניינים לתרום כספים עבור פעילות הומניטרית שהעמותה מבצעת ואם כן הם מעבירים סכום מסוים חד פעמי, או חותמים על הוראת קבע כדי להפריש סכום קבוע בכל חודש.

מימון פעילות הומניטרית על ידי גורמים עסקיים

גורמים עסקיים תורמים בדרך כלל כספים רבים לעמותות השונות. קו החשיבה של רבים מהם הוא לנתב חלק מהרווחים שלהם עבור פעילות הומניטרית זו או אחרת לאור החשיבות הרבה שלה. מעבר לכך התרומות מוכרות על ידי מס הכנסה כהכנסה מוכרת על פי סעיף 46 לחוק. לכן כל עסק שמעביר כספים מקבל קבלה מהעמותה ויכול להזדכות על חלק מסכום זה, מתוך סך המס שעליו לשלם על פי הפעילות העסקית בשנה זו.

פעילות גיוס כספים

נתח משמעותי בפעילות של כל עמותה מוקדש לגיוס כספים. מנהלי העמותה נעזרים באנשי מקצוע שהם מומחים בנושא גיוס כספים עבור פעילות הומניטרית. הם מעבירים לכל גוף רלוונטי מידע מפורט על הפעילות שמבצעת העמותה, על הכספים שהיא זקוקה כדי לממש את כל התוכניות שלה ואת הצורך במימון נרחב ותוך פרק זמן קצר.

פעילות של קרנות פילנתרופיות

הגופים הפילנתרופים מקצים בכל שנה כספים רבים עבור תמיכה בעמותות ולכן הן מקבלות פניות רבות למימון פעילות הומניטרית. נציגי הקרנות בוחנים את הפעילות של כל אחת מהעמותות האלו ועל פי סדר העדיפויות שלהם, הם מקבלים החלטה במי לתמוך ובמי לא לתמוך.

יש קרנות שמסייעות בנושא ספציפי על כל רבדיו כמו רפואה, אחרים בנושא של אספקת מזון למשפחות נזקקות ועוד. בהתאם לכך הם מנתבים סכום קבוע או משתנה לכל עמותה שעומדת בקריטריונים שלהם ויש גם קרנות שמשנות את פילוח התקציב שלהן בכל שנה ומעניקות עדיפות לעמותות חדשות אשר מטפלות בנושאים שהם אקוטיים כמו אלימות נגד נשים, מקלטים לנשים מוכות ועוד.

 

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

פיצויי פיטורים – שאלות ותשובות

בכתבה הבאה, נציג שאלות נפוצות הקשורות לפיצויי פיטורים.הכתבה בשיתוף עם עו"ד דיני עבודה המטפלת במגוון רחב של נושאים משפטיים בהם, חוק שעות עבודה ומנוחה, זכויות

חלופות אשפוז פסיכיאטרי במצבי משבר נפשי

פוסט זה בבלוג חוקר את האלטרנטיבות לטיפולים פסיכולוגיים מסורתיים במצבי משבר נפשי. לעתים קרובות, זה יכול להיות מועיל לבחון אפשרויות אחרות כאשר השיטות הקונבנציונליות מתגלות