שירותי הדברה מקצועיים

שירותי הדברה

פעולת ריסוס היא בעצם פיזור חומר הדברה נוזלי, היוצא בלחץ מתוך מרסס ברחבי הבית וסביבתו, למעשה כל שימוש בתרסיס הוא סוג של ריסוס והוא שיטת הדברה הנפוצה ביותר.
הריסוס מתבצע בחומרי הדברה מרוכזים אשר ימהלו במים ויהפכו לתמיסה או לתרחיף בריכוז רעלים נמוך מאוד, חומר ההדברה לרוב יהיה ממשפחת הפרטרואידים והממס העיקרי יהיה מים, קיימים גם חומרי הדברה ממשפחת הזרחן האורגני המשמשים לריסוס אולם הם מותרים כיום לשימוש בחצרות וכנגד טרמיטים בלבד.

סוגי ריסוס

ריסוס נגד מזיקים היא שיטת הדברה נפוצה הן בהדברה לבתים והן בהדברה לעסקים. קיימים מגוון סוגי ריסוס המתאים למגוון סוגי מזיקים – ריסוס נגד ג'וקים ונמלים, ריסוס נגד פרעושים וקרציות, ריסוס נגד חרקי מזון,ריסוס נגד קרדית אבק הבית, ריסוס נגד פשפשים, ריסוס נגד דג הכסף, ריסוס נגד יתושים, ריסוס נגד צרעות ודבורים, ריסוס נגד תולעים, ריסוס נגד טרמיטים, ריסוס נגד עכבישים ועוד… , לא קיים בתחום ההדברה ריסוס נגד עכברים.
גם בתחום החקלאות הדברת עשביה משתמשים בטכנולוגיית הריסוס, אולם קוטלי העשבים הינם קבוצת חומרים שונה מחומרי ההדברה של החרקים.
הריסוס מתבצע בעזרת מרססים בנפחים שונים. המרססים הנפוצים ביותר הינם מרססים ידניים בנפח של 5-7.5 ליטר. לריסוס של שטחים גדולים יותר, משתמשים בד"כ במרססי גב בנפח 15-18 ליטר. לריסוס כנגד עשביה אנו משתמשים במרססים בנפחים של 350-500 ליטר, המורכבים על רכבים.

יתרונות וחסרונות שיטת הדברה בריסוס

לרוב הפתרון הכי יעיל ומהיר הינו ריסוס, בעזרת ריסוס ניתן להדביר מגוון מזיקים רחב וכן, ניתן להדביר שטחים גדולים בעלות נמוכה יחסית. מגוון חומרי הדברה לריסוס הקיימים בשוק הוא רב וניתן למצוא כמעט לכל מזיק ולכל מקום את הריסוס היעיל והמתאים לו ביותר.
מאידך במרבית המקרים, הריסוס מחייב לצאת מהשטח המרוסס למספר שעות, וכן לא ניתן ליישם במקומות בהם יש מזון או כלים אלא אם מפנים את האזורים הנ"ל.
הריסוס הוא אומנם פעולה מאד פשוטה, אך הוא דורש ידע וניסיון רב ואחריות ושימוש לא נכון בחומרים לא מתאימים ובריכוזים לא נכונים לא יפתור את הבעיה ואף יכול לגרום לנזק ולפגוע בבני הבית ובע"ח בבית.
אל תפקירו את עצמכם לעשות ריסוס בחברה שאינה מוסמכת לכך, לגל ג'וק – הדברה ירוקה ניסיון רב בתחום,
במידה ותזמינו את שרותינו אתם יכולים להיות בטוחים כי נפעל לפי כל ההנחיות והחוקים של המשרד לאיכות הסביבה, החברה בעלת רישיון ועובדי ההדברה הם מוסמכים ונשלחים להשתלמויות בתחום.

הזמנת ריסוס

יש לבצע מספר פעולות מקדימות טרם הריסוס:

תיאור סוג המזיק והגדרתו – הריסוס חייב להיות כללי בכל הבית ובחצר על מנת שהתוצאה תהיה אפקטיבית,
אך יחד עם זאת על מנת שהריסוס יצליח חשוב לזהות מהו סוג המזיק שחדר לביתנו על מנת שהמדביר יוכל להתאים את החומר הנכון ואת ריכוז החומר לפעולת הריסוס.

מציאת מוקדים מרכזיים – חשוב מאוד לאתר היכן נמצא מקור המזיק הבעייתי והנקודות הבעייתיות בבית ולעדכן את המדביר לפני תחילת הריסוס, לדוגמא בריסוס נמלים רצוי למצוא את קיני הנמלים במידת האפשר ואת שביל הנמלים כך שנוכל לרסס ישירות בקן ובנקודות הבעייתיות, בריסוס נגד צרעות או דבורים איתור הקן חשוב על מנת שהריסוס יהיה אפקטיבי וכך נוכל להשמיד את קן הצרעות.

ריסוס נגד נמלים, ג'וקים וחרקים שונים בדירה

אופן הריסוס – הריסוס מתבצע בכל הבית על הפנלים, משקופים, אדני החלונות, מתחת לכיורים, מאחורי המקרר, מכונת הכביסה, תנורים, על השיש במטבח (בעיקר בחיבור בין השיש לקיר) ובתוך הצנרת שמובילה למערכת הביוב. הריסוס מתבצע בצורה זהירה על מנת לא לפגוע במוצרי החשמל ובחפצים השונים בבית, במקרה של בית קרקע אנו פותחים את בורות הספיגה(ביובים) והריסוס מתבצע בתוך הביובים (התיקנים מתפתחים בתוך הביובים וכך אנו מחסלים ומונעים את התפתחותם), בנוסף אנו מבצעים ריסוס מסביב למעטפת הבית על מנת ליצור הגנה מרבית מפני חדירת מזיקים שונים.
במידה ויש פרקט בבית אנו נזהרים ומשתמשים בחומרים מיוחדים שאינם פוגעים בפרקט.

הכנת וסידור הבית – יש להזיז חפצים קטנים, בגדים, נעליים… מהקירות למרחק של 15 ס"מ מהקיר וכן לפנות כלים מהשיש ומהארון מתחת לכיור, במקרים בהם נמלים נמצאים בארונות מטבח אז כמובן יש לפנותם.
אין צורך להזיז ספות, מיטות, מקרר… במידה ויש צורך להזיז אנו נדאג לכך.

חזרה הביתה – ניתן לחזור הביתה שעה עד שעתיים לאחר הריסוס בהתאם להנחיית המדביר, יש לשטוף את השיש לפני השימוש בו אך אין לשטוף שטיפה מלאה של הרצפה לפחות יומיים לאחר ההדברה

ריסוס והדברת ג'וקים ונמלים בבניין ובחדר המדרגות

הריסוס מתבצע בצורה יסודית בכל חדר המדרגות, בארונות החשמל והתקשורת, צנרת וכיבוי אש, מקלטים, חדרי אשפה, מערכות ביוב, לובי, חדר דודים, חדר בלוני גז ובכל השטחים המשותפים של הבניין, אנו דואגים לבצע ריסוס מסביב למעטפת הבניין על מנת ליצור חגורת בטיחות מפני חדירת מזיקים שונים וכמובן פותחים ומרססים את כל פתחי הביוב בבניין, במידת הצורך אנו נמליץ על פיזור אבוקות עשן בביובים, אבוקות העשן משחררות חומר הדברה רעיל אשר חודר ומטהר את כל מערכת הביוב והצנרת בבניין.

ריסוס נגד פרעושים וקרציות בדירה

אופן הריסוס – הריסוס מתבצע בכל שטח הבית על פני כל הריצפה, שטיחים, ספות וכל הקירות עד גובה 0.5 מטר.

הכנה וסידור הבית – יש להזיז חפצים קטנים, בגדים, נעליים… מהקירות ולהרים מהריצפה את כל מה שאפשר כדי לאפשר ריסוס של הריצפה, אוכל וכלי אוכל להכניס לארונות וצעצועים של ילדים לרכז במקום מוגן, מזון של חיות הבית יש לאחסן במקום סגור. יש לבצע שאיבת אבק בכל מקום אפשרי כולל שטיחים, ספות…

חזרה הביתה – ניתן לחזור הביתה 4-6 שעות לאחר הריסוס בהתאם להנחיית המדביר, בע"ח יש להחזיר 10-12 שעות לאחר ביצוע ההדברה ולדאוג לטיפולם במקביל, אין לשטוף שטיפה מלאה של הריצפה לפחות יומיים לאחר ההדברה.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

כאב ראש לעומת מיגרנה

כאבי ראש הם מחלה שכיחה שרוב האנשים יחוו בשלב מסוים בחייהם. כאבי ראש יכולים להיות מעצבנים ומפריעים, אבל לרוב הם לא משפיעים באופן משמעותי על

המשיכה של גאדגטים צבעוניים ומעוצבים לילדים

בעולם הטכנולוגי של היום, לא רק מבוגרים מתמכרים לגאדג'טים; ילדים הופכים יותר ויותר מיומנים בשימוש בטכנולוגיה. מאייפון וטאבלטים ועד לאוזניות אלחוטיות ורמקולים ניידים, מכשירים אלה

לינה וחוויות בעיר ערד

חקור את הקסם של ערד, עיר הממוקמת במחוז הדרום של ישראל, הידועה בשילוב הייחודי שלה של שלווה וריגוש. בכתבה זו תוכלו לקרוא אודות אפשרויות הלינה