איך כסא מחשב יכול להשפיע על בריאות הגב שלכם?

איך משפיע כסא המחשב על עמוד השדרה וכאבי הגב שלכם? ישיבה ממושכת ליד שולחן העבודה עלולה להשפיע לרעה על היציבה, כי התנוחה הסטטית על הכיסא מגבירה את הלחצים בגב, בכתפיים, בזרועות וברגליים, ומוסיפה עומס רב על שרירי הגב והדיסקים בעמוד השדרה.

אדם ממוצע מבלה זמן רב בישיבה על כסאות משרדיים לא נוחים. ישיבה ממושכת בכיסא משרדי, גורמת לגוף להישען קדימה בצורה לא נכונה שתורמת למתיחת רצועות עמוד השדרה וללחץ על הדיסקים ועל אזורים אחרים באזור עמוד השדרה. ישיבה ממושכת שכזו פוגעת בסופו של דבר במבנים של עמוד השדרה ומחמירה עוד יותר את כאבי הגב. כאן נכנסים לתמונה אותם כסאות ארגונומיים נוחים ומתוחכמים.

התאמת הכיסא המשרדי להפחתת כאבי הגב הנפוצים

כסא משרדי ארגונומי הוא הכיסא הטוב ביותר להפחתת העומס על שרירי הגב והעלמת כאבי הגב. עם זאת, כסא ארגונומי אינו הכלי היחיד המסייע ליצירת סביבת עבודה נוחה. התאמות ויציבה טובה בזמן הישיבה, הן דרכים טובות נוספות למניעת ההתפתחות של כאבי הגב.

הנה כמה הנחיות שיסייעו לכם להבטיח שסביבת העבודה שלכם נוחה ושכיסא המחשב שלכם מכוונן נכון, כך שלא תסבלו מכאבי גב מיותרים:

מדידת המרפקים

בזמן העבודה שבו קרוב לשולחן העבודה ככול האפשר. כאשר גובה המושב הוא נכון, הגו שלכם יזדקף ויאפשר לזרועות להקביל לעמוד השדרה ולשמור על יציבה טובה. הקירבה לשולחן העבודה תאפשר לכם להניח בקלות את הזרועות על שולחן העבודה ולהקליד בקלות. חשוב שהמרפקים יונחו על השולחן בזווית קרובה ל-90 מעלות.

מדידת הירכיים

גם מיקום הירכיים משפיע על נוחות הישיבה שלכם. תנוחת הירכיים הטובה ביותר אמורה לאפשר לכם להחליק בקלות את האצבעות מתחת לירכיים. אם זה בלתי אפשרי, כדאי לשקול כיסא שמציע כוונון שמאפשר להרים את משענת הרגליים. לאנשים גבוהים מאוד לא קל להשיג כוונון ירכיים מתאים, אבל הרמת שולחן העבודה תאפשר להם להשיג את מיקום הירכיים האידיאלי בלי מאמץ רב מדי.

מדידת השוקיים

אפשר למדוד את מיקום השוקיים באמצעות אגרוף קמוץ. תנוחת השוקיים הטובה ביותר אמורה לאפשר לאגרוף הקפוץ שלכם לעבור דרך החלק האחורי של השוק והחלק הקדמי של הכיסא. אם לא ניתן לעשות זאת בקלות, יתכן שכדאי לקנות כיסא מחשב אחר, או להשתמש בתמיכה מותנית טובה שתתמוך בגב התחתון שלכם.

תמיכה בגב התחתון

כדי לקבל תנוחת ישיבה טובה יותר, הישבן צריך תמיד להילחץ אל משענת הגב של הכיסא. אפשר להשיג זאת על ידי שימוש בכרית מושב שתמנע מצב של צניחת הגו קדימה ותשמש כתמיכה לגב.

כרית המושב תקל את העומס על הגב התחתון שיוצרת הישיבה. הרגילו את עצמכם לא להישען קדימה אל השולחן, כדי לא לתרום להגברת העומס על הגב התחתון.

למה להשקיע בכיסא ארגונומי?

כל הטיפים לפיתוח תנוחת ישיבה טובה מובילים בסופו של דבר לרכישת כיסא הניתן להתאמה אישית שיאפשר לכם לפתח תנוחה אידיאלית של הירכיים, השוקיים והצוואר.

כסאות ארגונומיים למניעת כאבי גב יעזרו לכם לעבוד בישיבה באופן הנוח ביותר. כסאות אלה מתכווננים באופנים שונים, שתוכלו לבחור את תנוחת הישיבה הנוחה לכם. יש גם כסאות שמציעים נדנוד עדין שעוזר לשמירה על זרימת הדם במהלך הישיבה. 

כסאות ארגונומיים איכותיים מעוצבים כאשר נוחות הישיבה נמצאת בראש סדר העדיפויות של היצרנים. לדוגמה, כסא ארגונומי עם כרית מותנית מעוצבת להשגת תנוחת הישיבה האופטימלית וכיסא המתאים את עצמו לעקמומיות הצוואר מבלי להעמיס על שרירי הצוואר, הם סוג של כסאות ארגונומיים המעוצבים בצורה מתוחכמת כדי להציע לכם את חוויית העבודה הטובה והנוחה ביותר.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה

בואו להכיר את היתרונות של רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה, מה לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישות, והחיסכון הפוטנציאלי שאפשר לעשות. למה לקנות בסוף העונה?

מתי תצטרכו הדבקת כתר קבוע

הדבקת כתר קבוע היא טיפול שיניים נפוץ שנועד לשקם שיניים פגומות או להחליף שיניים חסרות. הכתרים מספקים הגנה לשן הטבעית, משפרים את המראה האסתטי של

למה להזמין רק חשמלאי מוסמך בתל אביב?

 רק חשמלאי מוסמך עם רישיון רשמי עבר הכשרה מעמיקה וצבר ניסיון רב בתחום החשמל. ידע זה חיוני לביצוע עבודות ותיקונים בצורה מקצועית ובהתאם לכל התקנים