כאב ראש לעומת מיגרנה

כאבי ראש הם מחלה שכיחה שרוב האנשים יחוו בשלב מסוים בחייהם. כאבי ראש יכולים להיות מעצבנים ומפריעים, אבל לרוב הם לא משפיעים באופן משמעותי על הפעילויות היומיומיות שלנו.

מיגרנות, לעומת זאת, אינן רק כאבי ראש רגילים. הם יכולים להיות מתישים ביותר ויכולים להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של האדם.הבנת ההבדלים בין כאב ראש רגיל לבין מיגרנה חשובה, שכן היא עוזרת בחיפוש אחר הטיפול הנכון ובביצוע התאמות באורח החיים.

 

מה זה כאב ראש?

 

כאב ראש הוא כאב בכל אזור בראש. הכאב עשוי להופיע בצד אחד או בשני הצדדים של הראש, להיות מבודד למיקום מסוים, להקרין על הראש מנקודה אחת, או להרגיש כאילו זה אוחז בראש. סוגים נפוצים של כאבי ראש כוללים כאבי ראש מתחים, הנגרמים לרוב מלחץ, מתיחות בשרירים או חרדה. כאבי ראש אלה מרגישים בדרך כלל כמו כאב קבוע או לחץ סביב הראש, במיוחד ברקות או בחלק האחורי של הראש והצוואר.

 

מהי מגרנה?

 

מגרנה היא כאב ראש חזק המופיע לעתים קרובות עם תסמינים אחרים כגון בחילות, הקאות, הפרעות ראייה ורגישות קיצונית לצליל, אור, מגע וריח. מיגרנות יכולות לגרום לכאב משמעותי במשך שעות עד ימים ויכולות להיות כה חמורות עד שהכאב משבית. כאבי ראש מגרנה מתוארים לעתים קרובות ככאב דופק, פועם. הם יכולים להתחיל בגיל ההתבגרות או בשנות ה-20 המוקדמות ועשויים להתקדם בשלבים שונים: פרודרום, הילה, התקפה ופוסט-דרום.

 

ההבדלים העיקריים בין כאבי ראש ומיגרנות

 

תסמינים: בעוד שכאבי ראש רגילים מאופיינים בדרך כלל בכאב או לחץ קבועים, מיגרנות מלוות לרוב בכאב דופק או פועם. בנוסף, הסובלים ממגרנה עלולים לחוות תסמינים המתרחשים לעתים רחוקות עם כאבי ראש רגילים, כגון בחילות, הקאות ורגישות קיצונית לגירויים סביבתיים.

 

משך ותדירות: כאבי ראש רגילים יכולים להימשך בין 30 דקות לשבוע. מיגרנות, לעומת זאת, נמשכות בדרך כלל בין 4 ל-72 שעות. בעוד שכאבי ראש יכולים להופיע לעתים קרובות, לרוב אין להם דפוס צפוי. לעומת זאת, מיגרנות עשויות להתרחש בשלבים ויכולות להיות צפויות במקצת, כגון מיגרנות בתקופות של מתח גבוה או זמנים ספציפיים בחודש.

 

הילה: חלק מהאנשים עם מיגרנות חווים הילות לפני או במהלך המגרנה. הילות יכולות לכלול הפרעות ראייה כמו ראיית צורות, הבזקי אור או חווית אובדן ראייה. הילות יכולות לכלול גם הפרעות אחרות כמו עקצוץ בצד אחד של הפנים או ביד או ברגל וקושי בדיבור. סימפטום זה הוא ספציפי למיגרנות ואינו מופיע עם כאבי ראש רגילים.

 

השפעה על פעילויות: בעוד שבדרך כלל ניתן לטפל בכאבי ראש רגילים באמצעות תרופות ללא מרשם ואינם מונעים מרוב האנשים להמשיך במשימות היומיומיות שלהם, מגרנה יכולה להיות מתישה. הם יכולים להפריע ליכולתו של האדם לבצע פעילויות פשוטות ועשויים לדרוש מנוחה מוחלטת בחדר חשוך ושקט.

 

טיפול בכאבי ראש ומיגרנות

 

עבור כאבי ראש רגילים, בדרך כלל מספיקים שינויים פשוטים באורח החיים כמו פעילות גופנית סדירה, הידרציה נכונה, מנוחה מספקת, ניהול מתחים ומשככי כאבים ללא מרשם. מיגרנות, לעומת זאת, עשויות לדרוש שילוב של שינויים באורח החיים, תרופות מרשם וטיפולים אחרים כפי שהומלץ על ידי ספק שירותי בריאות.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה

בואו להכיר את היתרונות של רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה, מה לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישות, והחיסכון הפוטנציאלי שאפשר לעשות. למה לקנות בסוף העונה?