כיצד לעצב מצבה מיוחדת ?

זה באמת לא פשוט. להיפרד מאדם אהוב זה תהליך לא קל וכזה הגובה מחיר. עם זאת, הרי שיש דברים אותם לא כדאי להשאיר להזדמנות אחרת. עיצוב מצבה מיוחדת תשאיר לכם זיכרון חי ונושם מזה שאתם אוהבים ומתגעגעים אליו כל כך. לאחר פטירה של אדם קרוב, הרי שהדבר האחרון אותו תרצו לעשות זה לחשוב על המצבה אותה תעצבו לזכרו. אבל אנחנו יודעים כי האבן הדוממת, היא זו שתשאיר את זכרונו של אותו אדם, לאורך שנים. היא זו שתספר במידה רבה את סיפורו, תדבר בלי מילים על מי שהיה לפני שהלך והמשיך הלאה. תהליך עיצוב מצבה הוא כמובן לא פשוט. מה גם שבאופן טבעי, רבים מגיעים אל התהליך בלי ניסיון מקדים. אנחנו יודעים כי מדובר על רגעים לא פשוטים ובמיוחד בשל כך, אנחנו רוצים לנסות ולהציע עזרה. אנחנו נאסוף עכשיו את המידע שיכול לעזור לכם להבין טוב יותר מאיפה מתחילים בכלל. בואו נצא לדרך ביחד עכשיו.

 

ראשית, יש כמה דברים טכנים עליהם כדאי לדבר 

בניה של מצבה, לא כל שכן עיצוב מצבות, הוא תהליך הלוקח זמן. בדרך כלל, על פי המסורת היהודית, נהוג לעלות לטקס בשם 'גילוי מצבה', שלושים יום לאחר פטירתו של אותו אדם. ישנן עדות בהן גילוי המצבה נעשה בתום השבעה, כלומר, לאחר שבעת ימי האבל. בעדות מסוימות, המנהג הוא לגלות מצבה לאחר שנה. כך או אחרת, הרי שבדרך כלל אנחנו מדברים על תהליך מורכב אותו עלינו לנהל בתוך פרק זמן קצר יחסית. לכן, עם כל הקושי והכאב, ההמלצה היא תמיד לפנות לקבלת עזרה מוקדם ככל הניתן. על מנת שנוכל להתחיל בעבודה ולהשלים אותה במהירות האפשרית. 

עוד נקודה עליה צריך לשים דגש, יש משמעות לבית העלמין בו קבור הנפטר. הדוגמא המוכרת מכולם היא בית עלמין צבאי. שם יש דגש על אחידות המצבות, המעוצבות באותה צורה בדרך כלל. אמנם, ניתן לא פעם להוסיף אלמנטים עיצוביים. אבל אנחנו מבינים כי עלינו לשים דגש לתקנות הנהוגות במקום. כמובן, אם יש מנהג אשר עובר במשפחה מדורי דורות נרצה לשים דגש גם בעניין הזה.

 

בחירה של האבן המתאימה 

עיצוב מצבות נעשה בדרך כלל באבן, ניתן לומר כי העיצוב תמיד נעשה באבן אלא אם מדובר על אלמנטים ספציפיים אותם ניתן ליצור בחומרים אחרים. האבן ניצחית ונשארת גם שנים קדימה. לא במקרה המנהג היהודי הוא להניח אבן על קבר, אלמנט המסמל נצחיות ושורשיות. 

בדרך כלל הבחירה תהיה בין שלושה סוגי אבנים: אבן גיר כמו אבן חברון למשל, שיש כמו שיש טורקי וגרניט. אבן גיר היא זו אשר לה נטייה גבוהה יותר לשחיקה לאורך זמן, אבל היא נחשבת משתלמת במישור הכלכלי. אבן שיש תהיה יקרה יותר ואבן גרניט, יקרה מכולם. סוג האבן בה נשתמש, תשפיע על עיצוב המצבה. ישנן אבנים למשל, אשר הגוון הטבעי שלהן הוא צהוב או וורוד. אנחנו יכולים להשתמש באותה אבן כבר בתהליך העיצוב עצמו. להתחשב במאפיינים המיוחדים שלה לשם כך.

לבנות את הסיפור בלי מילים 

אחרי שנטפל בדברים הטכניים, אנחנו רוצים למצוא את הדרך להכניס את האופי המיוחד של זה שעזב את העולם. אנחנו יכולים לעשות זאת דרך מוטיב מרכזי ואנחנו יכולים לעשות זאת תוך שאנחנו כותבים מילים חמות על מצבה מרובעת. כדי שנוכל להחליט לאן ללכת בתהליך של עיצוב מצבות, חשוב מאוד לשתף. כלומר, נסו לשתף בפרטים רבים ככל הניתן. על אופיו של האדם המיוחד, מה הוא אהב לעשות וכן הלאה. כך, איש המקצוע בו בחרתם, האומן, ימצא את הדרך לבטא את אשר על ליבכם בצורה מדויקת.

זה לא פשוט אבל יש דברים אותם חשוב לעשות

זה באמת לא פשוט. להיפרד מאדם אהוב זה תהליך לא קל וכזה הגובה מחיר. עם זאת, הרי שיש דברים אותם לא כדאי להשאיר להזדמנות אחרת. עיצוב מצבה מיוחדת תשאיר לכם זיכרון חי ונושם מזה שאתם אוהבים ומתגעגעים אליו כל כך.

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה

בואו להכיר את היתרונות של רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה, מה לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישות, והחיסכון הפוטנציאלי שאפשר לעשות. למה לקנות בסוף העונה?

מתי תצטרכו הדבקת כתר קבוע

הדבקת כתר קבוע היא טיפול שיניים נפוץ שנועד לשקם שיניים פגומות או להחליף שיניים חסרות. הכתרים מספקים הגנה לשן הטבעית, משפרים את המראה האסתטי של

למה להזמין רק חשמלאי מוסמך בתל אביב?

 רק חשמלאי מוסמך עם רישיון רשמי עבר הכשרה מעמיקה וצבר ניסיון רב בתחום החשמל. ידע זה חיוני לביצוע עבודות ותיקונים בצורה מקצועית ובהתאם לכל התקנים