תחזוקת מחשבים נייחים לעומת מחשבים ניידים

האם אתה תוהה מה ההבדלים בין תחזוקת מחשב שולחני למחשב נייד? האם אתה רוצה לדעת איזה מהם מתאים יותר לצרכים שלך? פוסט זה בבלוג מספק מבט מעמיק על התחזוקה של מחשבים שולחניים ומחשבים ניידים כאחד, כך שתוכל לקבל החלטה מושכלת.
 

השוואת עלויות תחזוקה

כשזה מגיע לתחזוקת מחשב שולחני או מחשב נייד, ההבדל הבולט ביותר הוא העלות. מחשב שולחני הוא בדרך כלל הבחירה החסכונית יותר בכל הנוגע לעלויות תחזוקה. הסיבה לכך היא שהן בד"כ מכונות פשוטות יותר, עם פחות חלקים ופחות מורכבות. זה הופך אותם לקלים יותר לתיקון ופחות יקרים לתחזוקה.

מצד שני, מחשבים ניידים הם מכונות מורכבות יותר, עם חלקים ורכיבים מורכבים יותר. זה הופך אותם ליקרים יותר לתיקון ותחזוקה, ולכן הם עשויים לדרוש השקעה כספית גדולה יותר בטווח הארוך.

חשוב לקחת בחשבון גם את העלות הראשונית של מחשב נייח או מחשב נייד, וגם את עלויות התחזוקה השוטפות שלהם. זה יעזור לך לקבל החלטה מושכלת המתאימה ביותר לתקציב ולצרכים שלך.

 תחזוקת מחשבים

שדרוגים למחשב PC (שולחני) לעומת מחשב נייד

בכל הנוגע לשדרוגים, למחשבים שולחניים יש יתרון ברור. למחשבים שולחניים יש בדרך כלל מארזים גדולים יותר, מה שמקל על הוספה ושדרוג רכיבים כמו זיכרון RAM או כרטיס גרפי טוב יותר. עם מחשבים ניידים, אתה עשוי להיות יותר מוגבל בכמות זיכרון הRAM  והאחסון. בנוסף, חלק מהמחשבים הניידים מגיעים עם רכיבים מולחמים ללוח אם (זיכרון RAM למשל), כך שאינך יכול לשדרג אותם כלל.

לרוב, רכיבים המיוצרים עבור מחשבי PC שולחניים נוחים יותר להרכבה מאשר חלקים למחשבים ניידים וניתן להחליף אותם או לשדרג אותם בקלות רבה יותר בין אם באופן עצמי או על ידי טכנאי מחשבים או חנות מחשבים מקומית. נוחות התיקון והשדרוג תורמת להארכת תוחלת החיים של המחשב שלך באופן משמעותי. לעומת זאת, מחשבים ניידים צריכים להגיע למעבדה ובמקרים רבים להישאר בה כמה ימים. לעיתים הם אף נשלחים ליצרן על מנת לשדרג רכיבים או להחליף חלקים. אלו תהליכים יקרים שעולים גם בזמן יקר.

כמו כן, קל יותר לבצע תיקון מחשב שולחני מאשר תיקון מחשב נייד. רוב המארזים השולחניים הם גדולים ומרווחים למדי, כך שיש לך הרבה מקום לעבוד בחלק הפנימי של המחשב ולגשת לכל הרכיבים שעליך להחליף או לשדרג. עם מחשבים ניידים, ייתכן שתצטרך לפרק את המכשיר כולו בתהליך סבוך ומורכב – רק כדי לגשת לרכיבים שאתה צריך לשדרג.
 

דאגות אבק וחום

אבק הוא דאגה גדולה כשמדובר במחשבים מכל סוג אך במחשבים ניידים זאת לפעמים בעיה קריטית. מכיוון שרוב המחשבים הניידים המודרניים משתמשים באוורור פנימי, אבק נשאב אל תוך פנים המחשב, ובדרך כלל מצטבר במקומות הקריטיים ביותר: מאווררים, פתחי אוורור וכיוצ"ב. משמעות הדבר היא מעט מקום לזרימת אוויר, וכתוצאה מכך ביצועים איטיים יותר, עלויות אנרגיה מוגברות וחיי מכשיר קצרים יותר.

אוויר דחוס אינו האפשרות הטובה ביותר לניקוי מחשבים ניידים, אך הוא יכול לעבוד היטב עבור מחשבים שולחניים. השתמש בו כדי להוציא אבק מהמארז של המחשב, לוח האם ורכיבים אחרים.

אמנם מחשבים ניידים מתקדמים יכולים לספק גרפיקה טובה מהממוצע עבור משחקי מחשב ויישומיי גרפיקה ותלת מימד מקצועיים – אך החיסרון הגדול שלהם מתבטא ביכולת פיזור חום נמוכה בהשוואה למחשבים שולחניים. מחשבים ניידים מתחממים ביתר קלות ממחשבים שולחניים בשל הקומפקטיות ועוצמת הקירור הנמוכה שלהם.

מסיבות אלה, אתה צריך להתייחס בכובד ראש לכל הקשור לאוורור ופיזור חום מהמחשב. זהו אחד הדברים שמבטיחים שהמחשב שלך יפעל כהלכה. אבק יכול להיכנס לתוך המחשב, לגרום נזק למאווררים ולחסום פתחי אוורור. זה יכול להקשות על מחשבים או שרתים לנהל את החום הפנימי שנוצר על ידי המעבד. זה יכול לגרום לירידה חדה בביצועים שמתרחשת עד שהמערכת מצליחה להתקרר. כדי למנוע זאת, ודא שאתה מנקה ומטפל במאווררים שלך באופן קבוע כדי לשמור על יעילות קירור אופטימלית, ובמידת הצורך הוסף מאווררים חיצוניים לפיזור חום אופטימלי (רלוונטי בעיקר למחשבים ניידים).

 

ניקוי המאווררים במחשבים שולחניים

שמירה על מאווררי המחשב השולחני שלך נקיים ופועלים בצורה חלקה היא חלק חשוב בתחזוקה. מאווררים אחראים לקירור המחשב שלך, אבל הם יכולים גם להיות הגורם המוביל ללכלוך ואבק שנכנסים למחשב. כדי לשפר את זרימת האוויר, עליך לפתוח את המארז של המחשב השולחני מדי פעם ולנקות את האבק באמצעות אוויר דחוס בתרסיס (זו לא האפשרות הטובה ביותר לניקוי מחשבים ניידים, אבל היא יכולה לעבוד היטב עבור מחשבים שולחניים).

ייתכן שתרצה גם לשקול לשכור איש מקצוע שייתן שירות למאווררים במחשב השולחני שלך. שירותים מקצועיים עשויים לכלול ניקוי פנימי של המחשב, בדיקת רכיבים שחוקים או פגומים והחלפת המאוורר במידת הצורך. עבור מחשבים ניידים ומחשבים נייחים, טיפול תחזוקה תקופתי יכלול בדרך כלל גם ניקוי של המאווררים (ובמידת הצורך החלפת מאוורר). זהו צעד חשוב שיש לנקוט בו כדי להבטיח שהמחשב שלך פועל ביעילות וברמות ביצועים אופטימליות.

 

תחזוקת חיי סוללה של מחשבים ניידים

אחד ההבדלים העיקריים בין מחשבים נייחים למחשבים ניידים הוא קיומה של סוללה ובנוסף לכך – הצורך לשמור על חיי הסוללה. תוחלת החיים של סוללות מחשב נייד בדרך כלל נמשכת רק בין שלוש לחמש שנים.

כדי להבטיח שמירה על חיי הסוללה של מחשב נייד, חשוב לעקוב באופן קבוע אחר רמת הטעינה ולוודא שהיא לעולם לא תרד מתחת ל-40%. בנוסף, חשוב לטעון את הסוללה רק בעת הצורך ולהימנע מלהשאיר אותה מחוברת למקור חשמל באופן קבוע. כדי להאריך עוד יותר את חיי הסוללה של המחשב הנייד, שקול להשתמש במצב חיסכון בחשמל כאשר הוא אינו בשימוש אינטנסיבי. לבסוף, מומלץ להשתמש תמיד במטען המאושר על ידי היצרן לביצועי טעינה מיטביים.

 

עדכון תוכנה עבור מחשבים מכל סוג

עדכוני תוכנה הם חלק חשוב בתחזוקת המחשב שלך, ויש לבצע אותם על בסיס קבוע. עדכונים אלה מציגים תכונות חדשות או תיקוני באגים, כמו גם תיקון פרצות אבטחה שאולי התגלו. תהליך עדכון התוכנה במחשבים שולחניים ומחשבים ניידים הוא לרוב די דומה, ואף זהה. בשני המקרים, חשוב לוודא שברשותך הגרסאות העדכניות ביותר של כל התוכנות שלך, מכיוון שהדבר יעזור לשמור על אבטחת המחשב שלך ופעילות חלקה ככל האפשר. הקפד לבדוק אם יש עדכונים למערכת ההפעלה ולתוכנות מרכזיות לפחות פעם בחודש, או אפילו בתדירות גבוהה יותר אם אתה משתמש בתוכנה שידוע שיש לה בעיות אבטחה תכופות.

 

המאמר נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות אך פונה לשני המינים.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הכירו את סוגי המונסטרות הפופולריות בארץ

אחד מצמחי הבית הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות, והן ניצבות בגאון בסלונים, במשרדים ובמרפסות ברחבי הארץ. עם עליהן הגדולים והמרשימים, יכולתן לספק נוכחות דרמטית לחלל

חיי הלילה באיי ספרד – המדריך המלא

מאמר זה מספק מדריך מקיף לחיי הלילה התוססים של איי ספרד. מהמועדונים המחשמלים של איביזה, הברים התוססים במיורקה, ועד למקומות הערב השלווים במנורקה, אנחנו חוקרים

חיי הלילה של המזרח הרחוק – המדריך המלא

המזרח הרחוק, אזור הידוע בתרבות העשירה, ההיסטוריה והגסטרונומיה שלו, כולל חיי לילה תוססים ומגוונים באותה מידה. מהרחובות מוארי הניאון של טוקיו ועד לשוקי הלילה של