אנלימיטד מסבירים: כך דואגים לאינטרנט שיטוס בשביל לקוחות החברה

כשרק גילינו את האינטרנט, בסוף המאה הקודמת, החיבור לרשת העולמית התבצע באמצעות מודמים. המבוגרים שבינינו עוד זוכרים את הקולות שהשמיע המודם תוך כדי החיבור, וגם את הניתוקים ועוד יותר מכך את המהירות שאפיינה את החיבור. ליתר דיוק האיטיות, כשלמשל המודמים הנפוצים בתחילת הדרך העבירו 56K בשנייה.

היום, מהירות של למשל 100M בשנייה, כלומר פי כמעט 2,000 בהשוואה לתחילת הדרך, נחשבת סטנדרטית. למעשה אפשר אף לומר שזו מהירות נמוכה ביחס לאופציות הקיימות כיום, ובפרט לעומת המהירות המסחררת שמציעים סיבים אופטיים.

איך סיבים אופטיים מבטיחים מהירות מסחררת?

סיבים אופטיים בנויים מחומרים שקופים, בדרך כלל זכוכית. לכל סיב וסיב יש שני מרכיבים: ליבה ומעטפת. האור שעובר לאורך הסיב נשבר באופן שונה במעטפת ובליבה. תכנון מדויק של הסיבים מייצר מקדמי שבירה שמאפשרים העברה מהירה מאוד של קרני אור לאורך הסיב, כל זאת בלי לפגוע באיכות כל אות וברמת הדיוק.

התוצאה: מהירות מסחררת שמתורגמת לאינטרנט איכותי ומהיר במיוחד.

לא "רק" מהירות

תשתית אינטרנט על גבי סיבים אופטיים מספקת לא "רק" מהירות מסחררת, אלא עוד 3 יתרונות משמעותיים:

1. יעילות – העובי של כל סיב הוא מיקרוסקופי. בזכות עובדה זו ניתן להכניס לכל כבל אופטי כמות גדולה של סיבים ולהעביר כמויות גדולות של מידע מכל הסוגים לאורך הכבל, כאמור גם כשמדובר על מרחקים משמעותיים ובמהירות גבוהה.

2. חסינות להפרעות – אותות חשמליים (שעליהם התבסס האינטרנט בדור הקודם) עלולים להתעוות עקב הפרעות אלקטרומגנטיות. בנוסף, ככל שהמרחק שהם עוברים גדול יותר, כך פוחתת איכות האות. לעומת זאת, אותות אופטיים עמידים בפני הפרעות אלקטרומגנטיות וגם בפני תופעות מזג אוויר שונות. הרווח שלכם: אינטרנט יציב שאפשר לסמוך עליו במלוא מאת האחוזים.

3. אבטחת מידע – כבלי נחושת קל לפרוץ בהיבט של אבטחת המידע, כלומר קל יחסית לשלוף מהם נתונים. לעומת זאת, סיבים אופטיים שומרים על המידע המועבר בהם ברמה גבוהה מאוד, ולכן מובטחת רמת אבטחת מידע מקסימלית (יתרון של ממש בעידן שבו פשעי סייבר הופכים נפוצים יותר ויותר).

פריסה מואצת בכל רחבי הארץ

פריסת הסיבים האופטיים מתקדמת בקצב מהיר מאוד בכל רחבי הארץ, גם בזכות חברות כמו אנלימיטד וגם בזכות משרד התקשורת שמחויב לנושא. כתוצאה מכך יותר ויותר ישראלים יכולים ליהנות כבר היום מאינטרנט במהירות מסחררת ומשימוש יעיל במיוחד ברשת.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הכירו את סוגי המונסטרות הפופולריות בארץ

אחד מצמחי הבית הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות, והן ניצבות בגאון בסלונים, במשרדים ובמרפסות ברחבי הארץ. עם עליהן הגדולים והמרשימים, יכולתן לספק נוכחות דרמטית לחלל

חיי הלילה באיי ספרד – המדריך המלא

מאמר זה מספק מדריך מקיף לחיי הלילה התוססים של איי ספרד. מהמועדונים המחשמלים של איביזה, הברים התוססים במיורקה, ועד למקומות הערב השלווים במנורקה, אנחנו חוקרים

חיי הלילה של המזרח הרחוק – המדריך המלא

המזרח הרחוק, אזור הידוע בתרבות העשירה, ההיסטוריה והגסטרונומיה שלו, כולל חיי לילה תוססים ומגוונים באותה מידה. מהרחובות מוארי הניאון של טוקיו ועד לשוקי הלילה של

במה ומתי יכול לעזור מנעולן

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על התרחישים השונים בהם שירותיו של מנעולן יכולים להיות הכרחיים. מדאגות לאבטחת הבית ועד נעילות בלתי צפויות, מנעולן יכול