השיטות המומלצות לאיטום גגות

מה שמייחד אותנו בני האדם בעת המודרנית מהחיים של האדם הקדמון, זו בעיקר העובדה כי היום, אנחנו חיים בניתוק מהטבע, כך שאנחנו לא צריכים עוד לחשוש מפני שינויי מזג האוויר ולהפוך מוטרדים מכך שגשם חזק יזיק לרכוש שלנו או מכך שהשמש החזקה תביא להתייבשות וכך נמצא את מותנו. הבית שלנו, מגן עלינו מפני כל אלו, אבל כמובן, כדי להפוך מוגנים לחלוטין, אנחנו צריכים להשקיע זמן ומשאבים באיטום גגות באופן איכותי נכון. יש לתהליך הזה מטרות ברורות בעונת החורף, שכן, באופן הזה אנחנו מונעים ממי גשמים לחלחל פנימה וליצור נזק. אבל, באותה הנשימה, יש לתהליך הזה מטרות רבות גם לעונת הקיץ. בידוד איכותי, יאפשר לנו לבודד את הבית ממזג האוויר בחוץ. כך למשל, אנחנו יכולים למנוע התחממות מהירה של המבנה, מה שיפחית את צריכת החשמל המשפחתית ופשוט, יגרום לכולנו להרגיש הרבה יותר נעים בפנים. במאמר הבא נדבר על כל מה שכדאי לדעת בנושא. טיפים והמלצות תמצאו ממש כאן. בואו נתחיל. 

מתי נכון לבצע את העבודה 

הכי חשוב זה לא להתמהמה ולהזמין איש מקצוע כבר בעונת הקיץ. מכמה טעמים מרכזיים. ראשית, אנחנו צריכים לזכור כי רבים מהגגות בישראל, מחופים בחומרים אשר בעבר נחשבו לשיא הטכנולוגיה והיום, אנחנו יודעים כי הם ממש עלולים לגרום למחלות. למשל, אסבסט. לכן, אם אתם דיירים בבניין ישן ויש אסבסט מתפורר על הגג, אין שום סיבה להמתין ולא לבצע את העבודות הדרושות כדי לשמור על הבריאות של הדיירים במבנה מוקדם ככל הניתן. 

שנית, הרי שאם נמתין, אנחנו לא רק נגיע לעונת החורף לא מוכנים, אלא, העובדים לא יצליחו לבצע את העבודה הדרושה על הגג עצמו. שכן, חלק מתהליך העבודה, על כך עוד נרחיב בהמשך, כולל ניקוי יסודי של הגג וטיפול בכל הפרטים הקטנים, כדי שיהיה לנו משטח ישר ונקי לעבודה. בחורף הרבה יותר קשה לבצע את כל המטלות הללו בהצלחה כמובן. 

איך מבצעים את העבודה מההתחלה ועד הסוף 

בשלב הראשון, אנחנו צריכים לנקות את הגג לחלוטין, כדי שיהיה לנו שטח ישר ונקי עד כמה שניתן. כן, זה אומר לערוך ניקוי יסודי גם מתחת לדודי השמש וכיוצא בזה. בהמשך, אנחנו נקבל החלטה באיזה חומר עלינו לבצע את האיטום. בדרך כלל, ההמלצה היא לאטום בעזרת יריעות ביטומניות. אלו יריעות מיוחדות אשר נוצרו כדי למנוע חדירה וחלחול של מים פנימה, אל המבנה. יריעות ביטומניות נחשבות פופולאריות בעיקר משום שהן יכולות להחזיק מעמד הרבה שנים והן לא דורשות תחזוקה מתמדת. כמובן, חשוב לבחור במוצרים מאיכות טובה והמלצה נוספת היא לבחור ביריעות לבנות, במידה ואתם לא מתכננים לעשות חיפוי לגג, מעל שכבת האיטום. אם בכל מקרה אתם מתכננים שיפוץ מורכב יותר, הרי שזו לא בעיה להשתמש ביריעות מכל צבע. לאורך תהליך העבודה אנחנו מהדקים את היריעות היטב אחת לשניה ומקבעים אותן, כדי שאלו לא יזוזו, לא משנה מה יהיו תנאי מזג האוויר. 

כמובן, עלינו לקחת בחשבון כי אם בעבר, נערכו עבודות איטום לגג בחומרים אחרים, נדרש לנקות את אלו, כדי שהיריעות ידבקו לגג בלי שום בעיה. 

כמה משתנים אותם כדאי לקחת בחשבון 

מחיר העבודה תלוי בגודל הגג ובתנאים בשטח. לצורך העניין, ככל שהגג עמוס בדודי שמש ובאלמנטים אשר הופכים את העבודה מורכבת, כך נדרש להזמין עוד יריעות ביטומניות ולבצע עבודה מורכבת יותר. כמובן, ככל שהגג גדול יותר, כך מחיר האיטום עולה בהתאמה. אבל, כאמור, משום שמדובר על חומר איטום עמיד יחסית, משום שהוא לא דורשת תחזוקה לאורך הזמן, הרי שבטווח הרחוק, מדובר על האופציה המשתלמת ביותר בדרך כלל.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הכירו את סוגי המונסטרות הפופולריות בארץ

אחד מצמחי הבית הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות, והן ניצבות בגאון בסלונים, במשרדים ובמרפסות ברחבי הארץ. עם עליהן הגדולים והמרשימים, יכולתן לספק נוכחות דרמטית לחלל

חיי הלילה באיי ספרד – המדריך המלא

מאמר זה מספק מדריך מקיף לחיי הלילה התוססים של איי ספרד. מהמועדונים המחשמלים של איביזה, הברים התוססים במיורקה, ועד למקומות הערב השלווים במנורקה, אנחנו חוקרים

חיי הלילה של המזרח הרחוק – המדריך המלא

המזרח הרחוק, אזור הידוע בתרבות העשירה, ההיסטוריה והגסטרונומיה שלו, כולל חיי לילה תוססים ומגוונים באותה מידה. מהרחובות מוארי הניאון של טוקיו ועד לשוקי הלילה של

במה ומתי יכול לעזור מנעולן

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על התרחישים השונים בהם שירותיו של מנעולן יכולים להיות הכרחיים. מדאגות לאבטחת הבית ועד נעילות בלתי צפויות, מנעולן יכול