טיפים לעיצוב מטבח מוצלח

תסכימו איתנו שהמטבח הוא הלב של הבית. על כן, יש להשקיע בו ולתכנן אותו בצורה הטובה ביותר. כל אלה יתרמו לכך שהמטבח יהיה מעוצב, יעיל ונוח. 

בכתבה הבאה נשתף אתכם בכמה טיפים שכדאי ליישם, כאשר ניגשים לעצב מטבח.
הכתבה בשיתוף עם חברת עיצוב מטבחים מובילה.

טיפ מס' 1 – צרו מטבח יעיל

מומלץ מאוד שתרכזו פריטים שקשורים באותה הפעולה במקומות ניגשים. לדוגמה, כוסות, סכום וגם צלחות, עדיף לכם למקם ליד הכיור או מדיח הכלים. כמו כן, מומלץ שיהיה לכם מקום בו תכינו סנדוויצ'ים וממש לידו, מקום בו תשמרו את חומרי האריזה (ניירות עטיפה, שקיות ניילון).

טיפ מס' 2 – צרו מעברים רחבים ונוחים

אין ספק שבגלל שהמטבח הוא חלל מרכזי בבית, הוא גם מושך אליו את הדיירים בבית ולא חשוב אם הם מכינים בו אוכל או מבשלים בו. משום כך, המטבח נוטה להיות עמוס וגם צפוף. 
על מנת למנוע את המצב הזה, מומלץ שיהיו מעברים רחבים בין האזורים השונים שיש במטבח.
כך תוכלו להבטיח שאף אחד לא יתקל בשני. המעברים צריכים להיות עם לפחות 1 מטר רוחב. 

טיפ מס' 3 – הפרידו בין אזורי המטבח

כאשר יש הפרדה, אפשר לשמור על הסדר במטבח. אתם יכולים לייעד אזור במטבח, שיהיה עבור הילדים. באזור זה, הם יוכלו להכין כריך למשל ובאזור אחר, אתם תבשלו אוכל בשלווה. 

טיפ מס' 4 – פינות במטבח

פינות עשויות לבזבז לא מעט שטח בחלל המטבח. אם תבחרו להישמר מהפינות, הרי שתוכלו לנצל בצורה טובה יותר את שטח המטבח. לדוגמה, אם יש לכם ארונות מטבח עם דלתות נפתחות, מומלץ שימוקמו במקום שלא יפריע לנמצאים במטבח או במקום שלא יגרום להם להתנגש בדלתות אחרות. 

טיפ מס' 5 – מיקרוגל במטבח

מיקרוגל הוא אחד ממוצרי החשמל השמישים במטבח. המיקום שלו חשוב מאוד. אם מתגוררים ילדים בבית, מומלץ שהמיקרוגל יהיה מתחת לגובה של משטח העבודה שיש במטבח. כך הוא יהיה נגיש עבורם. בכל מצב אחר, מומלץ דווקא למקם את המיקרוגל מעל השיש. תוכלו לשים אותו במדף או בארונית ייעודית. הגובה המומלץ הוא 30 עד 35 סנטימטרים מעל הגובה של משטח העבודה.

טיפ מס' 6 – אי במרכז המטבח

כיום, רוב המטבחים כוללים גם אי. הוא יכול להיות מקום מצוין לאכול בו ארוחות, לבשל וכו'.
חשבו מהו השימוש העיקרי שתעשו עם האי. כך תוכלו גם לבחור את גודל המשטח שלו, את הגובה וכמובן את תאי האחסון שיהיו בו.

טיפ מס' 7 – התאימו את הגודל של משטח העבודה

משטח העבודה או השיש שיש לכם במטבח, גם מהווה חלק מרכזי ועיקרי במטבח.
חשוב מאוד לבצע תכנון של הגודל והגובה שלו. אם אתם אוהבים לבשל ועושים זאת מדי יום, אז נמליץ לכם על משטח עבודה גדול. מנגד, אם אתם לא מבשלים יותר מדי, משטח עבודה מינימאלי יספיק לכם. 

טיפ מס' 8 – שקעי חשמל

כיום, אנו עושים שימוש בכל מיני מוצרי חשמל במטבח כמו, קומקום חשמלי, מעבד מזון, מיקסר, תנור אפייה, מיקרוגל ועוד. על כן, מומלץ שיהיו לכם כמה שיותר שקעי חשמל במטבח. 
שימו לב שיש שקעי חשמל גם בקרבת משטח העבודה. 

טיפ מס' 9 – מטבח קטן

אם המטבח שלכם הוא קטן, נמליץ לכם לבחור בצבעים בהירים. כך תוכלו לייצר אשלייה של מרחיב וגם להכניס כמה שיותר אור למטבח. כמו כן, נמליץ לכם גם להתקין ווילונות בהירים. 

טיפ מס' 10 – כך תחסכו זמן ניקיון במטבח

קחו בחשבון שכיור שקוע שיותקן במשטח העבודה הוא כיור שיצבור מעט פירורים וגם לכלוכים ועל כן הוא קל לניקוי בהשוואה לכיורים אחרים. כמו כן, מקרר עם מדפי זכוכית יהיה קל יותר לניקוי מאשר מקרר עם מדפי רשת.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הכירו את סוגי המונסטרות הפופולריות בארץ

אחד מצמחי הבית הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות, והן ניצבות בגאון בסלונים, במשרדים ובמרפסות ברחבי הארץ. עם עליהן הגדולים והמרשימים, יכולתן לספק נוכחות דרמטית לחלל

חיי הלילה באיי ספרד – המדריך המלא

מאמר זה מספק מדריך מקיף לחיי הלילה התוססים של איי ספרד. מהמועדונים המחשמלים של איביזה, הברים התוססים במיורקה, ועד למקומות הערב השלווים במנורקה, אנחנו חוקרים

חיי הלילה של המזרח הרחוק – המדריך המלא

המזרח הרחוק, אזור הידוע בתרבות העשירה, ההיסטוריה והגסטרונומיה שלו, כולל חיי לילה תוססים ומגוונים באותה מידה. מהרחובות מוארי הניאון של טוקיו ועד לשוקי הלילה של

במה ומתי יכול לעזור מנעולן

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על התרחישים השונים בהם שירותיו של מנעולן יכולים להיות הכרחיים. מדאגות לאבטחת הבית ועד נעילות בלתי צפויות, מנעולן יכול