טריגר פינגר – תסמינים וגורמים

טריגר פינגר הוא מצב המשפיע על האצבעות, גורם לכאב, נוקשות וקושי בכיפוף או יישור האצבע הפגועה. מצב זה שכיח אצל גברים ונשים (בעיקר בגילאי 50 ומעלה) והוא מפריע לביצוע פעילויות יומיומיות. בכתבה הבאה, נדבר על התסמינים והגורמים למצב זה.

הכתבה בשיתוף עם חברה המשווקת מכשיר שיכול להקל על הכאבים הנגרמים ממצב של טריגר פינגר, אך לא רק. המכשיר נמצא יעיל גם עבור מצבים נוספים כמו, שין ספלינט, דורבן בעקב ועוד.

תסמינים של טריגר פינגר

סימפטום ההיכר של טריגר פינגר הוא תחושת נקישה או קפיצה בעת הזזת האצבע הפגועה.
תחושה זו מלווה לרוב בכאב ונוקשות. אנשים עם טריגר פינגר עשויים להבחין בנפיחות בבסיס האצבע הפגועה, ובמקרים חמורים, האצבע עלולה להינעל במצב כפוף או מיושר.

גורמים לטריגר פינגר

מספר גורמים יכולים לתרום להתפתחות מצב רפואי זה והם:

-תנועות ידיים חוזרות: עיסוק בתנועות ידיים חוזרות ונשנות, כגון פעולת אחיזה למשל, יכול לאמץ את הגידים באצבעות ולהגביר את הסיכון לדלקת.

-מצבים רפואיים: מצבים רפואיים מסוימים, כגון דלקת מפרקים שגרונית, סוכרת וגאוט, נקשרו עם סיכון מוגבר לטריגר פינגר. מצבים אלו יכולים לתרום לדלקת בגידים שמסביב.

-אנטומיה של היד: גורמים אנטומיים, כמו הצורה והגודל של הגיד, יכולים לתרום להתפתחות מצב רפואי זה. אנשים מסוימים עשויים להיות בעלי אנטומיה בעלת נטייה טבעית המגבירה את רגישותם למצב זה.

-גורמים תעסוקתיים: עיסוקים מסוימים כמו, עבודה בפס ייצור או שימוש ממושך במחשב, עלולים להגביר את הסיכון למצב רפואי זה. ארגונומיה נכונה ותרגילי ידיים יכולים לעזור להפחית את הסיכון לטריגר פינגר.

טיפול ומניעה

הטיפול בטריגר פינגר, תלוי בחומרת התסמינים. במקרים קלים, אמצעי טיפול עצמי עשויים להספיק, כולל מנוחה והימנעות מפעילויות המחמירות את התסמינים. תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs) עשויות לסייע בהפחתת כאב ודלקת.

במקרים חמורים יותר, רופאים עשויים להמליץ על סד שיונח על האצבע הפגועה או לרשום זריקות סטרואידים כדי להפחית את הדלקת. במקרים מסוימים, פיזיותרפיה עשויה גם להועיל.

במקרים בהם אמצעים שמרניים אינם מספקים הקלה, ניתן לשקול התערבות כירורגית.
ההליך הכירורגי הנפוץ ביותר עבור טריגר פינגר הוא שחרור של מעטפת הגיד הפגוע, המאפשר תנועת גידים חלקה יותר.

מכשיר לטיפול בטריגר פינגר

ניתן להשתמש במכשיר מיוחד שעושה שימוש בטכנולוגיית לייזר וכל זאת על מנת שיהיה אפשר להקל על הכאבים הנגרמים מפינגר טריגר. הלייזר לא רק עוזר בפירוק הדלקת, אלא גם מגביר את זרימת הדם ומקל משמעותית על הכאבים.

כמה מילים לסיכום…

טריגר פינגר הוא מצב שכיח הפוגע באצבעות הידיים ואין ספק שהוא יכול להגביל את הסובלים ממנו בביצוע פעילויות שגרתיות פשוטות. זיהוי התסמינים והבנת הסיבות חיוניים לאבחון מוקדם וטיפול יעיל. בין אם באמצעות אמצעי טיפול עצמי, התערבויות רפואיות או פרוצדורות כירורגיות, יש לפנות לטיפול רפואי מיידי כדי למנוע סיבוכים ארוכי טווח ולשפר את איכות החיים.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הכירו את סוגי המונסטרות הפופולריות בארץ

אחד מצמחי הבית הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות, והן ניצבות בגאון בסלונים, במשרדים ובמרפסות ברחבי הארץ. עם עליהן הגדולים והמרשימים, יכולתן לספק נוכחות דרמטית לחלל

חיי הלילה באיי ספרד – המדריך המלא

מאמר זה מספק מדריך מקיף לחיי הלילה התוססים של איי ספרד. מהמועדונים המחשמלים של איביזה, הברים התוססים במיורקה, ועד למקומות הערב השלווים במנורקה, אנחנו חוקרים

חיי הלילה של המזרח הרחוק – המדריך המלא

המזרח הרחוק, אזור הידוע בתרבות העשירה, ההיסטוריה והגסטרונומיה שלו, כולל חיי לילה תוססים ומגוונים באותה מידה. מהרחובות מוארי הניאון של טוקיו ועד לשוקי הלילה של

במה ומתי יכול לעזור מנעולן

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על התרחישים השונים בהם שירותיו של מנעולן יכולים להיות הכרחיים. מדאגות לאבטחת הבית ועד נעילות בלתי צפויות, מנעולן יכול