כיצד בוחרים יועץ עסקי?

ענף הייעוץ והמנטורינג העסקי נמצא בעלייה מתמדת ככל שיותר ויותר שחקנים עצמאיים חדשים נכנסים לשוק. התחרותיות המאתגרת המאפיינת את השוק, זאת לצד מהמורות שונות בהן מתאפיינת מדינת ישראל עם מצבים ביטחוניים המתערערים מעת לעת, כל אלו מביאים בעלי ובעלות עסקים רבים לצוות לצידם אדם שילווה אותם ויסייע להם 'לנווט את הספינה' בבטחה.

ועם זאת, בדיקה מהירה של התחום, מעלה כי ישנם יועצים ויועצות עסקיים למכביר; כולם ככולם מבטיחים להגיע אל היעדים, כולם ככולם מעידים על עצמם שהם אלו שיוכלו להתוות את הדרך הנכונה אל עבר הצלחתו של העסק.

כיצד בוחרים נכונה? להלן מספר נקודות מרכזיות אותן יש לבחון בעת החיפוש אחר יועץ עסקי.

ניסיון ׂמקצועי

שלא תטעו, ייתכנו יועצים צעירים, אך מוכשרים ואף שצברו ניסיון לא מועט כלל. ועם זאת, המציאות מלמדת שכן מומלץ להסתייע ביועץ עסקי שראה ועבר דבר או שניים, ושצבר ניסיון תעסוקתי רב במגוון רחב של תפקידים.

יתרה מזאת, ניסיון מקצועי עולה בכמה מונים על תעודת הסמכה אותם קיבלו היועצים העסקיים מטעמו של מוסד לימודי כזה או אחר.

הניסיון המקצועי הוא זה שמכתיב את היכולת להתמודד עם אתגרים, לקרוא את המפה נכונה ולהכתיב מהלכים שלעתים מצריכים תעוזה, מחשבה המסתכלת מספר צעדים קדימה ולקחים שנלמדו משנים קודם לכן.

מומחיות בתחום העסקי הנדרש

ישנים יועצים עסקיים לשם הדוגמה המספקים שירותי ליווי וייעוץ מקצועיים עבור בתי עסק בתחום המסעדנות והמזון.

לעומתם, ישנם יועצים עסקיים שלאור המורכבות והייחודיות של ענף זה, יעדיפו שלא לספק עבורם את הייעוץ, ויפגינו את מומחיותם ובקיאותם בנושאים אחרים.

ישנם גם יועצים עסקיים שיעדיפו לספק את שירותיהם עבור עסקים קטנים, ולעומתם יועצים עסקיים דוגמת שלומי גבאי המספק את שירותיו אך ורק לחברות בינוניות וגדולות. ההבדלים בין גודל המחלקות השונות, האגפים והיכולת לאתר את הסוגייה שבמקורה הצריכה ייעוץ ושינוי בחברה, הוא שונה בתכלית מאלו הנדרשים בעסקים קטנים.

זמינות

היבט נוסף שחשוב להכיר בתחום הייעוץ העסקי והמנטורינג הוא הייעוץ העסקי אל מול הליווי העסקי.

מדובר בשני שירותים דומים למדי, אך בעוד שהייעוץ העסקי מתקיים באמצעות מפגשים וביניהם פרקי זמן משתנים, הרי שהליווי העסקי נערך תוך שהיועץ זמין בכל עת, ומצוי במרבית הזמן בעסק יחד עם בעל או בעלת העסק.

הליווי העסקי נועד לספק ייעוץ זמין יותר, ובו היועץ הופך למעין 'שותף' בעסק המצוי בצמתים המרכזיים ובקבלת ההחלטות בכל עת.

זמינותו של היועץ העסקי צריכה להילקח בחשבון על-ידי בעל או בעלת העסק, שכן ישנם המבקשים לצוות לצידם איש מקצוע שיסייע להם בדרכם הראשונה.

המלצות ושיח ברשת

רשת האינטרנט היא מקור נהדר לעריכתו של סקר שוק ולבדיקתם של נתוני השירות אותם מצאתם.

כתבו את שמו של היועץ העסקי בו בחרתם ברשת, ותוכלו להתרשם על הפידבקים הקיימים ולהתרשם ממידת מקצועיותם כמו גם הרושם שהם הותירו על לקוחות קודמים. 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הכירו את סוגי המונסטרות הפופולריות בארץ

אחד מצמחי הבית הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות, והן ניצבות בגאון בסלונים, במשרדים ובמרפסות ברחבי הארץ. עם עליהן הגדולים והמרשימים, יכולתן לספק נוכחות דרמטית לחלל

חיי הלילה באיי ספרד – המדריך המלא

מאמר זה מספק מדריך מקיף לחיי הלילה התוססים של איי ספרד. מהמועדונים המחשמלים של איביזה, הברים התוססים במיורקה, ועד למקומות הערב השלווים במנורקה, אנחנו חוקרים

חיי הלילה של המזרח הרחוק – המדריך המלא

המזרח הרחוק, אזור הידוע בתרבות העשירה, ההיסטוריה והגסטרונומיה שלו, כולל חיי לילה תוססים ומגוונים באותה מידה. מהרחובות מוארי הניאון של טוקיו ועד לשוקי הלילה של

במה ומתי יכול לעזור מנעולן

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על התרחישים השונים בהם שירותיו של מנעולן יכולים להיות הכרחיים. מדאגות לאבטחת הבית ועד נעילות בלתי צפויות, מנעולן יכול