כיצד מתבצע איתור נזילות מים?

בעת שישנה נזילה מתחת למרצפות הבית או מאחורי הקיר, הרי שאין מדובר רק בנזק נגלה לעין מידית, כי אם בחלחול וטפטוף מים אשר עלול בהדרגה להוביל לנזקים משניים בלתי מבוטלים לרבות החלשת יסודות הקיר, עובש המסכן את דרכי הנשימה ועוד.

על-כן, ההמלצה הגורפת היא שבעת שמתגלה נזילה ולו המזערית ביותר, יש להזעיק בעל מקצוע בהקדם האפשרי וזאת לצורך תיקון האזור הדולף.

רבים נרתעים מן המחשבה על התיקון של הצינור הדולף, שכן כיצד ניתן להגיע אל תשתית הצנרת הביתית המצויה מתחת למרצפות הבית או מאחורי הקיר? התשובה למרבה הצער איננה שונה ממה שאתם מדמיינים ואין כל ברירה אחרת כי אם לבצע חשיפה של האזור התקול. החדשות הטובות לצד זאת, הן שניתן לאתר את האזור בו מתרחשת הנזילה בצורה ממוקדת, וכך גם לבצע פעולת חשיפה כירורגית בלבד.

איתור מוקד הנזילה בטרם החלפת הצנרת

ראשית כל, איתור הנזילה מתבצע באמצעות מכשור אינפרה אדום מיוחד אשר מאפשר לבעל המקצוע להבחין בהבדלי קור וחום מבעד לקירות הבית והמרצפות. באופן הזה, ניתן להבין לא רק מהיכן הנזילה מתרחשת, אלא גם אם היא נובעת מקו המים החמים או הקרים.

בחלק מן המקרים, הרי שדי בבדיקה זו כדי לאתר את הנזילה באופן מדויק. לעתים, כאשר עולה הספק בקרב בעל המקצוע, הרי שבאפשרותו לעשות שימוש במכשיר נוסף ובמסגרתו מרוקנים את הצנרת מן המים, ומזרימים לתוכה גז שאיננו רעיל או דליק. לאחר מכן, באמצעות חיישנים רגישים, ניתן לאתר מהיכן מתרחשת הדליפה באמצעות איתור הגז שיוצא מן הצנרת.

חשיפת הצנרת התקולה

לאחר שהצנרת התקולה מאותרת, הרי שניתן לעבור לשלב הבא והוא חשיפת האזור התקול.

חשוב לציין כי במקרים רבים התקלה מתוקנת כבר באותו היום, דבר המאפשר לדיירים לשוב אל השגרה בהקדם האפשרי.

חשיפת הצנרת מתבצעת באופן כירורגי הממזער בצורה ניכרת את הצורך בשיפוצים קדחתניים. לעתים מדובר בהרמתה של מרצפה אחת בלבד מן הרצפה; כל זאת בזכות הטכנולוגיה המתקדמת המאפשרת לאתר את הנזילות בקלות ובפשטות.

מי מוסמך במתן השירות?

יודגש כי לא כל בעל מקצוע המתמחה באינסטלציה, מספק בהכרח גם שירותי איתור נזילות מים. לעתים ישנם בעלי מקצוע אשר רק מבצעים את החלפת הצנרת ואינם משתמשים בציוד טכנולוגי זה, כי אם בשירות חיצוני של אנשים המומחים באיתור נזילות מים.

אינסטלטורים וכל שכן קבלני אינסטלציה, עוברים קורסים ייחודיים המסמיכים אותם לצורך ביצוע האיתור באופן מקצועי ומדויק. רק איש מקצוע שעבר את הבחינות, מוסמך בביצוע פעולת האיתור.

ניתן ואף מומלץ לבקש מבעל המקצוע שיציג את הסמכתו, וכן רבים מציגים זאת אף באתרם, וזאת כדי להבטיח שקיפות ואמינות מלאה אל מול קהל לקוחותיהם.

בכל שאלה והתייעצות בנושא זה, הינכם מוזמנים לחפש אחר ישראל ידין פתרונות אינסטלציה ולקבל מידע מקיף. זמינות למתן שירות מסביב לשעון.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הכירו את סוגי המונסטרות הפופולריות בארץ

אחד מצמחי הבית הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות, והן ניצבות בגאון בסלונים, במשרדים ובמרפסות ברחבי הארץ. עם עליהן הגדולים והמרשימים, יכולתן לספק נוכחות דרמטית לחלל

חיי הלילה באיי ספרד – המדריך המלא

מאמר זה מספק מדריך מקיף לחיי הלילה התוססים של איי ספרד. מהמועדונים המחשמלים של איביזה, הברים התוססים במיורקה, ועד למקומות הערב השלווים במנורקה, אנחנו חוקרים

חיי הלילה של המזרח הרחוק – המדריך המלא

המזרח הרחוק, אזור הידוע בתרבות העשירה, ההיסטוריה והגסטרונומיה שלו, כולל חיי לילה תוססים ומגוונים באותה מידה. מהרחובות מוארי הניאון של טוקיו ועד לשוקי הלילה של

במה ומתי יכול לעזור מנעולן

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על התרחישים השונים בהם שירותיו של מנעולן יכולים להיות הכרחיים. מדאגות לאבטחת הבית ועד נעילות בלתי צפויות, מנעולן יכול