כל מה שצריך לדעת על הדפסות מתקדמות

הדפסות 

קשה לדמיין את חיינו היום ללא מדפסות אבל תהליך התפתחותו של הדפוס התחיל במאה ה 9 ואולי אפילו לפני זה. למעשה מטרתו של הדפוס הוא הפצה של חומר מסוים ביותר מעותק אחד. כיום אנחנו משתמשים במדפסות גם לצורך אישי אבל בבסיסו היה הדפוס שיטה או טכנולוגיה שאפשרה ליצור עותקים רבים ממקור אחד. כך התפתחו להם העיתונים, הפרסומים והספרים. את המהפכה הגדולה בדפוס מייחסים לגוטנברג שנחשב לממציא הדפוס.

בעבר היה נהוג להדפיס לוחות שלמים שהיו למעשה חד פעמיים ולא היה אפשר להשתמש בהם חוזר. את לוחות ההדפסות יצרו פסלים ואנשי אומנות. הרעיון של גוטנברג היה ליצור תבניות של אותיות מופרדות ובעזרתן ליצור את המילים, השורות, העמודים. באותיות אפשר היה להשתמש חוזר כמובן ואת הפעולה יכלו לעשות אנשי הדפוס ולא אומנים. המצאה פשוטה זאת הפכה את הדפוס והמילה הכתובה זולים יותר ולכן נגישים יותר לכל שכבות האוכלוסייה ובזכות זה, יש הרואים בה כהמצאה החשובה ביותר באלף הקודם.

קשה לקלוט אבל כמעט על דבר שאנחנו נתקלים בו במשך היום כנראה עבר סוג כל שהוא של הדפסות הדברים הברורים מאליהם הם מסמכים, עיתונים, ספרים, פרסומות ענק, פליירים אבל גם הבגדים שאנחנו לובשים עוברים הדפסה של דוגמאות, הכסף שאנו משתמשים בו הוא מודפס, כלים מקושטים ואפילו כרטיסי האשראי הם מודפסים. טכנולוגיות ההדפסות והמדפסות השתכללו מאז תקופתו של גוטנברג והיום אין כמעט מוצר שאי אפשר להדפיס עליו ובעזרת הטכנולוגיה החדשנית ביותר של החדשה של מדפסת לייזר צבעונית משולבת, השמיים הם הגבול, אנחנו עומדים לקראת עידן שבו אפשר להדפיס את המוצרים עצמם. 

הדפסות ביתיות ותעשייתיות 

כיום משתמשים בהדפסות תלת מימד באופן חובבני במדפסות ביתיות או מקצועי ביותר בתעשיות שונות, כשהמשמעותית ביותר היא הרפואה. נדפסה תלת מימדית מאפשרת להדפיס איברים מדומים שעליהם מבצעים הרופאים התנסויות של ניתוחים וכך משפרים את ביצועיהם ומבינים כיצד לגשת לניתוח ולהצליח בו. 

מדפסת בכל בית

המדפסת הבסיסית הייתה למוצר כמעו חובה בכל בית, בעיקר בבתים של ילדים צעירים וסטודנטים שעושים בה שימוש לעבודות ולימודים. במכוני הדפוס אפשר למצוא מדפסות משוכללות יותר שיכולות להדפיס בגדלים שונים, החל בכרטיסים קטנים ועד שלטי ענק, הדפסות לאדריכלים ובעלי מקצועות הזקוקים לתוצרים לא שגרתיים שמודפסים על חומרים שונים כמו ניילון, פלסטיק, בד, עץ, מתכת ועוד. 

העתיד כבר פה

 

שיטות הדפסה מתקדמות הן חדשניות ביותר ובראשן הדפסה תלת מימדית מבטיחים לנו עתיד מסקרן עם אפשרויות רבות לפתרונות. ככל שישתכללו שיטות ההדפסה והחומרים שבהם עושים שימוש, אפשר יהיה להדפיס חלפים למוצרים, חלקים לאביזרים שונים ואפילו שתלים שכבר מודפסים היום כמו חוליות ושיניים, מכשירים ועזרים רפואיים שיותאמו בהתאמה אישית לגופו של המטופל וכנראה בעתיד גם רקמות ואיברים שיוכלו לשמש תחליפים לאיברים פגומים בגוף האדם. 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הכירו את סוגי המונסטרות הפופולריות בארץ

אחד מצמחי הבית הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות, והן ניצבות בגאון בסלונים, במשרדים ובמרפסות ברחבי הארץ. עם עליהן הגדולים והמרשימים, יכולתן לספק נוכחות דרמטית לחלל

חיי הלילה באיי ספרד – המדריך המלא

מאמר זה מספק מדריך מקיף לחיי הלילה התוססים של איי ספרד. מהמועדונים המחשמלים של איביזה, הברים התוססים במיורקה, ועד למקומות הערב השלווים במנורקה, אנחנו חוקרים

חיי הלילה של המזרח הרחוק – המדריך המלא

המזרח הרחוק, אזור הידוע בתרבות העשירה, ההיסטוריה והגסטרונומיה שלו, כולל חיי לילה תוססים ומגוונים באותה מידה. מהרחובות מוארי הניאון של טוקיו ועד לשוקי הלילה של

במה ומתי יכול לעזור מנעולן

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על התרחישים השונים בהם שירותיו של מנעולן יכולים להיות הכרחיים. מדאגות לאבטחת הבית ועד נעילות בלתי צפויות, מנעולן יכול