מהו הבידוד האקוסטי ומה ההבדל בינו לבין בידוד תרמי?

הבידוד האקוסטי

מאפיינים של בידוד תרמי מול בידוד אקוסטי

בידוד תרמי מתאר למשל שימוש בחומרים ושיטות למזעור מעבר חום בין גופים. הוא אידיאלי במזעור מעבר חום בין גופים בעלי טמפרטורה שונה, אך לא יכול לעזור למניעת מעבר צלילים וקול. את הבידוד התרמי מבצעים תוך התמקדות באופן שבו החום מסוגל לעבור: הולכה, הסעה או קרינה. מבחינה טכנית, בידוד תרמי נשען על שימוש בחומרים הבאים:

  • פוליסטירן מוקצף מסוג קלקר לשילוב בענף הבנייה והשיפוצים
  • פוליאוריתן מוקצף לתעשייה הפרטית והמסחרית
  • צמר סלעים וצמר זכוכית
  • רדיד אלומיניום לבידוד תרמי תוך כדי מניעת קרינה

לעומת זאת, בידוד אקוסטי מקטין את מעבר אנרגיית הקול בין שני חללים, אך הוא יכול לסייע גם להקטנת ההד בתוך חלל אחד בלבד. משתמשים בבידוד אקוסטי בבנייה כדי לשמור על השקט ועל מנת למנוע כניסת רעשים מבחוץ. בידוד אקוסטי נועד למנוע מטרדי רעש לשכנים, הוא נפוץ מאוד בחדרי אימון למוזיקאים או במטווחים והוא אידיאלי למניעת הד באולמות בידור, כיתות, אולפני הקלטות וכן הלאה.

את הבידוד האקוסטי משיגים באמצעים שונים. ניתן למשל למנוע חדירת רעש בעזרת מיקום נכון של דלתות וחלונות, או באמצעות שימוש בחומרים מוקצפים שבהם עובר פחות קול. דרך נוספת להשיג בידוד אקוסטי היא בעזרת מניעת הד, הגברת קולות רצויים וריהוט חלל פנים.

מי אחראי על הבידוד?

בידוד אקוסטי ותרמי לא רק שונים לחלוטין אחד מהשני, אלא גם מבוצעים על ידי אנשי מקצוע אחרים. לא כל מי שעוסק בתחום של בידוד תרמי יודע כיצד לבצע בידוד אקוסטי, ולהיפך. זו הוכחה נוספת לכך שאין טעם לשאול מה ההבדל בין בידוד אקוסטי ובידוד תרמי: אלו שתי פעולות שמתרחשות בתחומים נפרדים.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה

בואו להכיר את היתרונות של רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה, מה לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישות, והחיסכון הפוטנציאלי שאפשר לעשות. למה לקנות בסוף העונה?

מתי תצטרכו הדבקת כתר קבוע

הדבקת כתר קבוע היא טיפול שיניים נפוץ שנועד לשקם שיניים פגומות או להחליף שיניים חסרות. הכתרים מספקים הגנה לשן הטבעית, משפרים את המראה האסתטי של

למה להזמין רק חשמלאי מוסמך בתל אביב?

 רק חשמלאי מוסמך עם רישיון רשמי עבר הכשרה מעמיקה וצבר ניסיון רב בתחום החשמל. ידע זה חיוני לביצוע עבודות ותיקונים בצורה מקצועית ובהתאם לכל התקנים