מהו תפקידו של קצין בטיחות בתעבורה?

קצין בטיחות בתעבורה הינו תפקיד הנדרש בקרב חברות המספקות שירותי שילוח ולוגיסטיקה. תפקידו של קצין הבטיחות בתעבורה הותווה על-ידי משרד התחבורה והוא מושתת בתקנות התעבורה כחלק מן המאבק המתמשך בתאונות דרכים ולמען בטיחות נהגי המשאיות, ציבור הנהגים והולכי הרגל.

על-פי חוק כל מפעל ובו ישנה פעילות המבוססת על כלי רכב, נדרש לפיקוח מסוים, ובין היתר של קצין בטיחות בתעבורה. בעל המפעל מחויב בהעסקתו של בעל תפקיד זה, וזאת לצורך הפיקוח על נהלי הבטיחות, לצורך הדרכות וליווי מקצועי של הנהגים ושל המעסיקים בכל שאלה ובכל צורך.

פיקוח תקינות כלי הרכב

כחלק מתפקידיו השונים של קצין בטיחות בתעבורה, הרי שעל הנושא בתפקיד זה לפקח על תקינות כלי הרכב על סוגיהם השונים.

תקינות כלי הרכב באה לידי ביטוי בבדיקות תקופתיות, בדיקות הנדרשות על-פי צורך לאור תקלות שונות וכן בדיקת היבטים ביורוקרטיים אך חשובים לרבות ביטוחים ועמידה בתקנות השונות הנדרשות כגון עיגון נכון של מטען.

פיקוח על ציבור הנהגים בחברה

מתוקף תפקידו של קצין הבטיחות בתעבורה לבחון כי אכן כל הנהגים העובדים מטעם המפעל, פועלים בהתאם לכללי הבטיחות הנדרשים.

בדיקות מסוג זה אינן רק נועדו להבטיח עמידה בתקנות כאלו ואחרות, כי אם להבטיח שאכן החברה מקיימת סביבת עבודה בטוחה ככל הניתן למען עובדיה ולמען הציבור הרחב.

חקירת תאונות

למרבה הצער, עד כמה שפעולתם של קציני הבטיחות בתעבורה משפרת את מצבם של כבישי ישראל, הרי שעודן מתרחשות תאונות לעתים, וכל שכן על-ידי משאיות ורכבים כבדים.

על-כן, תפקידו של קצין הבטיחות בתעבורה הוא גם לחקור את התאונות שהתרחשו, בין אם מדובר בתאונות שהסתכמו בנזקים משניים וקלים בלבד, ובין אם מדובר בתאונות דרכים מורכבות יותר.

על קצין הבטיחות להפיק את המסקנות הנדרשות וליישמן בארגון.

הדרכות תקופתיות

עם בוא החורף והקיץ, הרי שעל קצין הבטיחות בתעבורה לערוך הדרכה תקופתית העוברת על פני מגוון נושאים לרבות הכנת הרכב לחורף או לקיץ, כללי נהיגה נכונה בהתאם לתנאי השטח וכיוצא בזאת.

קצין הבטיחות בתעבורה נדרש לפחות ל-2 הדרכות תקופתיות אלו, וישנם קצינים רבים המקפידים על הדרכות תכופות הרבה יותר.

בנוסף לכך, בהתאם לנסיבות והצורך, יקפידו קציני הבטיחות בתעבורה על העברתן של הדרכות נוספות בכפוף לנדרש ולאירועים פרטניים המתרחשים בין כותלי המפעל.

תפקידים נוספים

קציני בטיחות בתעבורה מנהלים בכללותם את תיקי הנהגים ושואפים ליצירת סדר מופתי בכל הנוגע למערך הלוגיסטי של החברה המבוסס על רכבים ומשאיות.

לבירורים נוספים ולקבלת פרטים אודות שירותי קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ, באפשרותכם לפנות לחברת אופטימליט המעניקה את שירותיה בכל רחבי הארץ: https://optimalit.co.il/ תוך הקפדה על שירות מקצועי ומהיר, יחס אישי וזמינות בכל עת. לרשות אופטימליט קציני בטיחות בתעבורה בעלי ניסיון רב שנים בתחומם.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הכירו את סוגי המונסטרות הפופולריות בארץ

אחד מצמחי הבית הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות, והן ניצבות בגאון בסלונים, במשרדים ובמרפסות ברחבי הארץ. עם עליהן הגדולים והמרשימים, יכולתן לספק נוכחות דרמטית לחלל

חיי הלילה באיי ספרד – המדריך המלא

מאמר זה מספק מדריך מקיף לחיי הלילה התוססים של איי ספרד. מהמועדונים המחשמלים של איביזה, הברים התוססים במיורקה, ועד למקומות הערב השלווים במנורקה, אנחנו חוקרים

חיי הלילה של המזרח הרחוק – המדריך המלא

המזרח הרחוק, אזור הידוע בתרבות העשירה, ההיסטוריה והגסטרונומיה שלו, כולל חיי לילה תוססים ומגוונים באותה מידה. מהרחובות מוארי הניאון של טוקיו ועד לשוקי הלילה של

במה ומתי יכול לעזור מנעולן

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על התרחישים השונים בהם שירותיו של מנעולן יכולים להיות הכרחיים. מדאגות לאבטחת הבית ועד נעילות בלתי צפויות, מנעולן יכול