מה משחק בלגו יכול ללמד אותנו?

זירת הלגו לא מפסיקה לחדש ולהפתיע במגוון משחקי הרכבות מכל הסוגים ובכל הסגנונות. פעוטות, ילדים, בני נוער ומבוגרים – כולם נהנים מהמשחק האגדי והעל-זמני הזה, שמציע מגוון מסחרר של מודלים להרכבה, דמויות אהובות, אביזרים.
למשחק בלגו יתרונות התפתחותיים רבים הן ברמה הקוגניטיבית והן ברמה המוטורית ששווה להכיר.

ממוטוריקה עדינה ועד בניית הביטחון העצמי
משחק ההרכבה האהוב בכל הזמנים על ילדים ומבוגרים יכול לתרום מאוד במישור המוטורי בכל הנוגע לסיוע התיאום בין עין ליד, ובהחזקה של הלבנים ובהצמדתם זה לזה כמו גם בפיתוח מיומנויות מרחביות, הכרות עם צבעים שונים ומספרים כשסופרים באותן כמותי את האבנים וגם בתכנון אסטרטגי כאשר מתכננים כיצד לבנות על פי ההוראות או על פי הדמיון ומחפשים טקטיקה איך להגיע ליעד המבוקש על פי הרעיון.
בכל הנוגע לתהליכי הבנייה יכולה להיות לזה גם השפעה חיובית על התמודדות עם בעיות, לדוגמא אתגרים שקשורים בבנייה ובהרכבה עצמן ובדרך בה מחפשים לחבר את הלבנים זו לזו להשלמת המודל וכן בבניית הביטחון והדימוי העצמי שיכולים להתרומם עם כל תחושת ההישג הטמונה בהשלמת המודל כמו גם במינוף חוש היצירתיות והדמיון, בבנייה חופשית או במשחק עם המודלים עצמם לפי הסצנות השונות או האתרים שנבנים. העולם של ההרכבות שופע אופציות לדמיון.

מדוע לשחק בלגו כבר בתקופת הילדות?
כדאי להציע כבר בגיל צעיר בנייה בלבנים. יש לזכור שכבר בתקופת הילדות המוקדמת כדאי להציע לילד את הלבנים להרכבות כבר בגיל מוקדם בו מתפתחת ומשתכללת המוטוריקה העדינה ומעוניינים גם לאפשר יותר התמדה וסבלנות ופיתוח הריכוז והמיקוד לאורך זמן.
היופי הוא שניתן לשחק בלבני הבנייה הן בצורה עצמאית והן בצורה קבוצתית כך שגם הילד לומד לשחק בצורה עצמאית, מעקב אחר הוראות, התמדה וגם לשתף פעולה במסגרת חברתית, על כל המשתמע מכך כמו פיתוח ושיפור מיומנויות תקשורת, ניהול מו"מ והתמודדות עם קונפליקטים.
מההיבט המוטורי באמצעות לגו לומדים להפעיל כמויות לחץ שונות על האצבעות – תרגיל שמאוד עוזר בהמשך לילדים לאחוז בעיפרון או בעט ולכתוב.
יצירתיות היא שם המשחק ופעולת ההרכבה מזמנת אינספור אופציות להרכבה כשאפשר לבחור כל פעם מחדש אם להרכיב פרי סטייל או להתבסס על הוראות הנלוות לערכות ולמודלים השונים.

הכירו את לגו סיטי
לגו סיטי נחשבת לסדרה אהובה מאוד על ילדים כשכל אחד יוכל למצוא את תחום העניין המועדף עליו וללמוד על רחביה של העיר הגדולה. לגו סיטי כולל מודלים שונים של שירותי העיר כמו שירותי כיבוי והצלה, תחנת ורכב משטרה, שדה תעופה, תחנת רכבת ועוד ונחשב להצלחה מסחררת.
ואגב היא גם נחשבת לסדרה שיש לה הכי הרבה סטים כך שאפשר לייצר קומבינציות שונות והאספנים אוהבים לאסוף דמויות, מודלים ולשלב ביניהם כדי שיהיו להם ערים שוקקות חיים.
לסדרת ההרכבה היתה גם סדרת טלוויזיה ובמרוצת השנים גם קטפה פרסים ותארים שווים עמו צעצוע השנה וכדומה. חיי העיר לרבות משמר החופים, חווה, אתרי כרייה וכלי רכב גדולים הפכו למשאת נפשם של ילדים רבים שנהנים לשחק ולחוות את חיי העיר תוך כדי תדלוק הדמיון.
הם יכולים לתרגל סיטואציות אמיתיות מהחיים במפגש עם העיר או לדמיין שהם שוטרים או כבאים ויוצאים למבצעי הצלה. הסטים מכילים פריטים רבים המתאימים גם לילדים צעירים וילוו אותם במשך שנים רבות ונחשבים יחסית פשוטים וקלים לבנייה. מדובר במתנה נהדרת לכל אחד ואחת איכותית שתוסיף הרבה פאן לחיים ותעזור גם בפיתוח היכולות המוטוריות וכמובן הדמיון.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הכירו את סוגי המונסטרות הפופולריות בארץ

אחד מצמחי הבית הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות, והן ניצבות בגאון בסלונים, במשרדים ובמרפסות ברחבי הארץ. עם עליהן הגדולים והמרשימים, יכולתן לספק נוכחות דרמטית לחלל

חיי הלילה באיי ספרד – המדריך המלא

מאמר זה מספק מדריך מקיף לחיי הלילה התוססים של איי ספרד. מהמועדונים המחשמלים של איביזה, הברים התוססים במיורקה, ועד למקומות הערב השלווים במנורקה, אנחנו חוקרים

חיי הלילה של המזרח הרחוק – המדריך המלא

המזרח הרחוק, אזור הידוע בתרבות העשירה, ההיסטוריה והגסטרונומיה שלו, כולל חיי לילה תוססים ומגוונים באותה מידה. מהרחובות מוארי הניאון של טוקיו ועד לשוקי הלילה של

במה ומתי יכול לעזור מנעולן

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על התרחישים השונים בהם שירותיו של מנעולן יכולים להיות הכרחיים. מדאגות לאבטחת הבית ועד נעילות בלתי צפויות, מנעולן יכול