מעגלי הסיוע שכדאי למשפחות של בעלי צרכים מיוחדים להכיר

 גידול ילד הוא תמיד אתגר מורכב. גידול ילד בעל צרכים מיוחדים הוא כבר אתגר מורכב פי כמה וכמה. בהתאם כדאי לכל משפחה להכיר את מעגלי הסיוע שהופכים את ההתמודדות לקצת פחות קשה, ובעיקר ליותר מוצלחת – גם למען הילד או הילדה וגם למען המשפחה כולה.

משרד הרווחה והביטחון החברתי

משרד ממשלתי זה מסייע למשפחות של בעלי צרכים מיוחדים במגוון רחב של דרכים: דרך אחת היא מרכזים למשפחה אשר פזורים ברחבי הארץ, ומספקים מידע יקר ערך. במרכזים אלה מתקיימות גם קבוצות תמיכה משמעותיות. דרך נוספת שכדאי להיות מודעים אליה היא נופשוני הקלה – נופשונים ייעודיים המספקים למשפחה יציאה מהשגרה השוחקת לטובת בילויים מהנים, כשבזמן זה הילד או הילדה בעלי הצרכים המיוחדים מטופלים באופן מקצועי ומסור.

המוסד לביטוח לאומי

המוסד לביטוח הלאומי משלם קצבאות שונות למשפחות של בעלי צרכים מיוחדים. ישנו מגוון רחב של גמלאות רלוונטיות, ואנשי הביטוח הלאומי מושיטים עזרה גם בהכוונה נכונה על-מנת שאפשר יהיה למצות את הזכויות. דרך הביטוח הלאומי ניתן לקבל הפניה גם למרכזי יום או לשירותי סיעוד הכרחיים. עוד כדאי לדעת שבחלק מהמקרים ניתן לקבל הטבות במס הכנסה וגם אותן כדאי כמובן למצות.

המשפחה המורחבת והקהילה

מעגל תמיכה נוסף שעשוי לספק תמיכה משמעותית הוא המשפחה המורחבת. המפתח לכך הוא בקשת עזרה, ובמקרים רבים מומלץ למשפחה של בעל צרכים מיוחדים לפרט בדיוק מה היא צריכה – כדי שהמעגלים המשפחתיים הרחבים יותר יוכלו להירתם למענה. מעגל דומה הוא הקהילה: ישנם ישובים שבהם חיי הקהילה דומיננטיים יותר, ויש כאלה שפחות, אבל גם כך אפשר למצוא שכנים או אנשים בסביבה שאפשר להיעזר בהם.

עמותות ייעודיות

עמותות לאנשים עם צרכים מיוחדים הן מעגל הסיוע המשמעותי ביותר במרבית המקרים. עמותה שכזו מספקת מידע יקר ערך ומכוונת את בני המשפחה לכל המקומות שבהם ניתן לקבל עזרה, כספית או אחרת, מהרשויות. במקרים רבים העמותה גם מסייעת בפועל לממש את כל הזכויות. עמותות אלה הן גם מקור לידע פרקטי לחיי היומיום, טיפים מועילים, מחקרים חדשניים וכו'.

דרך נוספת שבה עמותות מקלות על ההתמודדות של המשפחה היא תמיכה רגשית – גם בזכות הניסיון הרב שהצטבר בגופים אלה, וגם בזכות עצם העובדה שמתקיימים במסגרת העמותה מפגשים עם משפחות שנמצאות במצב דומה ולכן ניתן לחלוק איתן חוויות, קשיים, הישגים ומידע.

עוד סיבה טובה למצוא עמותה שנוסדה על-מנת לעזור למשפחות של בעלי צרכים מיוחדים היא מרכזי הפיתוח וההכשרה שמפעילות עמותות אלה. במרכזים ניתן לקבל כלים יעילים ושימושיים – וגם למשפחה וגם לבעל הצרכים המיוחדים עצמו. כמו כן העמותות מתנהלות במקרים רבים גם מול מקבלי החלטות על-מנת לשפר את מדיניות הממשלה והרשויות המקומיות (וגם גופים נוספים) ביחס לבעלי צרכים מיוחדים ומשפחותיהם.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הכירו את סוגי המונסטרות הפופולריות בארץ

אחד מצמחי הבית הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות, והן ניצבות בגאון בסלונים, במשרדים ובמרפסות ברחבי הארץ. עם עליהן הגדולים והמרשימים, יכולתן לספק נוכחות דרמטית לחלל

חיי הלילה באיי ספרד – המדריך המלא

מאמר זה מספק מדריך מקיף לחיי הלילה התוססים של איי ספרד. מהמועדונים המחשמלים של איביזה, הברים התוססים במיורקה, ועד למקומות הערב השלווים במנורקה, אנחנו חוקרים

חיי הלילה של המזרח הרחוק – המדריך המלא

המזרח הרחוק, אזור הידוע בתרבות העשירה, ההיסטוריה והגסטרונומיה שלו, כולל חיי לילה תוססים ומגוונים באותה מידה. מהרחובות מוארי הניאון של טוקיו ועד לשוקי הלילה של

במה ומתי יכול לעזור מנעולן

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על התרחישים השונים בהם שירותיו של מנעולן יכולים להיות הכרחיים. מדאגות לאבטחת הבית ועד נעילות בלתי צפויות, מנעולן יכול