מצבות גן עדן מסבירים איך לבחור מצבה מיוחדת ובלתי נשכחת

כל אדם הוא עולם ומלואו, ובהתאם כשאדם הולך לעולמו המשפחה האבלה מעוניינת להעניק לו הנצחה הולמת. בפרט, ישנה מגמת עלייה בביקוש למצבות מיוחדות, והמומחים של אחת החברות הוותיקות בתחום, מצבות גן עדן, מפרטים כמה מעקרונות הבסיס של שירות זה.

חומר גלם עם אופי

הבחירה הראשונה לכל מצבה היא של סוג האבן. כשהמטרה היא בניית מצבות מיוחדות, אופציה מעניינת אחת היא בזלת – אותו סלע בעל מראה טבעי ואפילו פראי במידה מסוימת. בישראל ישנם סלעי בזלת בעיקר ברמת הגולן, והם גם אלה שאחראים למראה עוצר הנשימה של אזור מיוחד זה, ובהתאם גם בבית העלמין מצבת בזלת תתבלט מיד לעין.

עוד אבן בעלת אופי היא אבן ירושלמית, זו שמזוהה עם עיר הבירה שלא בכדי נאמר עליה שלקחה 9 קבין של יופי מתוך 10 שירדו לעולם. חומרי גלם נוספים מומלצים למצבות מיוחדות הן גרניט סרדו, שהצבע הבולט בה הוא אפרפר משובץ בנקודות לבנבנות, ושיש טורקי שמשלב היטב אפור ותכלת.

צורה ייחודית

מרבית המצבות בבתי הקברות בארץ הן בצורת מלבן, אבל כמובן שאין חובה להיצמד דווקא לקווים הישרים. האפשרויות הן אינסופיות, וכך בין השאר תוכלו ליצור מצבה בצורת לב, בצורה שמזכירה את מפת ארץ ישראל, בצורת ספינה, גיטרה ועוד ועוד, וגם צורה אמורפית מייצרת מראה מיוחד.

שילובים מעניינים

דרך נוספת לייצר מצבה בלתי נשכחת שתכבד את זכרו של המנוח או את זכרה של המנוחה היא לשלב במצבה מספר אלמנטים. כך למשל תוכלו להוסיף אדנית עם צמחיה (עמידה, שתתאים לאקלים באזור ולא תחייב תחזוקה וטיפוח), זכוכית שמשדרת יוקרה, פסלונים מקרמיקה ועוד. 

כיתוב מקורי

מצבה מיוחדת מחייבת כיתוב מיוחד. הטקסט שנחרט על לוח האבן משלים הנצחה מכובדת ובעיקר אישית מאוד, ולכן מומלץ להקדיש לניסוח את מלוא תשומת הלב הנחוצה. גם סוג האותיות הוא חלק בלתי נפרד מהעיצוב, וכדאי שהוא יתאפיין בהרמוניה מלאה עם הניסוח ועם שאר האלמנטים של המצבה. בפרט כדאי לשקול את האופציה את אותיות נגטיב (על בסיס התזת חול, כך שהאותיות זוכות למראה בוהק וגם עמיד) ואת האופציה של אותיות בולטות (על בסיס חציבה מסביב לכל אות).

הטקסט עצמו יכול להיות בהשראת שיר, ובמיוחד כזה שהיה אהוב על הנפטר או משקף היטב את אופיו, לכלול פסוק מהתנ"ך, לתאר את קורות חייו של האדם ואת עיקרי אמונתו וגם לפרט את התחושות של יקיריו, אלה שבחרו להנציח אותו בדרך מיוחדת.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הכירו את סוגי המונסטרות הפופולריות בארץ

אחד מצמחי הבית הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות, והן ניצבות בגאון בסלונים, במשרדים ובמרפסות ברחבי הארץ. עם עליהן הגדולים והמרשימים, יכולתן לספק נוכחות דרמטית לחלל

חיי הלילה באיי ספרד – המדריך המלא

מאמר זה מספק מדריך מקיף לחיי הלילה התוססים של איי ספרד. מהמועדונים המחשמלים של איביזה, הברים התוססים במיורקה, ועד למקומות הערב השלווים במנורקה, אנחנו חוקרים

חיי הלילה של המזרח הרחוק – המדריך המלא

המזרח הרחוק, אזור הידוע בתרבות העשירה, ההיסטוריה והגסטרונומיה שלו, כולל חיי לילה תוססים ומגוונים באותה מידה. מהרחובות מוארי הניאון של טוקיו ועד לשוקי הלילה של

במה ומתי יכול לעזור מנעולן

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על התרחישים השונים בהם שירותיו של מנעולן יכולים להיות הכרחיים. מדאגות לאבטחת הבית ועד נעילות בלתי צפויות, מנעולן יכול