סוגי סתימות שיניים

בעידן החדש אנחנו יודעים לטפל בבעיות אשר לא ניתן היה לטפל בהן בעבר. השיניים שלנו משמשות אותנו כל הזמן, באופן יום, יומי. בראש ובראשונה תפקידן של השיניים הוא לערוך עיבוד ראשוני לאוכל אותו אנחנו צורכים. השיניים יודעות לפרק באופן מכני את האוכל שלנו, מה שמאפשר לגוף שלנו להכניס את המזון בצורה נוחה יותר אל הושת ומשם למערכת העיכול. לשיניים יש תפקידים נוספים. הן עוזרות לנו לבטא עיצורים ולדבר כמו שצריך, שיניים לבנות משפיעות על אסתטיקת החיוך שלנו ועוד. במאמר הבא נדבר על סתימות בשיניים. למה צריך אותן, באילו חומרים משתמשים עבורן וכן הלאה. בואו נתחיל עכשיו. 

למה חשוב לעשות סתימה לחור בשן 

רגע לפני שנסביר איך נוצר חור, אנחנו רוצים להסביר איך מורכבות השיניים שלנו. השן יושבת על שורש הממוקם בתוך הלסת. התפקיד של השורש זה להבטיח כי השן לא תזוז לשום מקום וכי השן תמשיך לעמוד במקומה בלי שום בעיה. על אותו שורש נמצאת השן עצמה. זו בנויה מרקמות רכות אשר אותן מצפה חומר קשיח בשם אמייל. זה החומר הלבן אשר אנחנו, מתייחסים אליו בתור השן שלנו. התפקיד של האמייל הוא למנוע מהמזון אותו אנחנו לועסים לפגוע בפנים השן. בכל מפגש של האמייל עם סוכרים, תרבית חיידקים נצמדת אליו ומתחילה להמיס חלקים ממנו. בשלב מסוים, נעלם האמייל ויש מגע של המזון אותו אנחנו אוכלים עם הרקמות החשופות בפנים השן. זו ההגדרה של חור בשן. לא רק שהסימפטומים של התופעה לא נעימים. שכן בדרך כלל חור בשן יגרור רגישות יתר, כאבים וכן הלאה. אלא, הנחה תביא להידרדרות וזו יכולה להתפתח עד לכדי רקבון של השן ופגיעה בשורש השן. מה שיאלץ אותנו לבצע טיפול שורש. 

איך נראה תהליך הטיפול 

הטיפול נעשה בכמה שלבים: 

שלב ראשון, ניקוי השן והוצאת העששת: עששת הוא השם השני לתרבית החיידקים הפוגעת בשן לאורך הזמן. כדי שניתן יהיה לבצע טיפול וכדי שנוכל למנוע מקרים דומים בהמשך, עלינו להסיר את העששת ולנקות את השן לחלוטין. 

שלב שני, מילוי החלל: כאמור, חור בשן נוצר בעקבות המסה של שכבת האמייל המגינה על הרקמות הרכות בשן. מילוי החלל הוא למעשה הסתימה. זה הרגע בו רופא השיניים בוחר בין סוגי סתימות שיניים את החומר המתאים ודואג לשחזר את השן, כאילו הייתה חדשה לחלוטין. 

שלב שלישי, ליטוש: לשים את החומר הממלא זה לא מספיק. יש ללטש את השן ולוודא כי זו מתאימה בגודל לשיניים השכנות. נרצה לראות כי זו לא חותכת את החך או הלשון וכן הלאה. 

באילו חומרים משתמשים עבור הסתימה 

באמת אפשר למצוא כמה סוגי סתימות שיניים. הסוג המוכר לנו מהעבר זו סתימה עם אלמגם. זה שחזור בצבע כסף, העשוי סגסוגת של כסף וכספית. אלמגם נחשב לחומר איכותי ולא מזיק. הוא גם מאופיין בכך שהוא עמיד לאורך זמן. אופציה נוספת היא להשתמש בשחזורי קומפוזיט. שרף קומפוזיט הוא חומר פופולארי בשנים האחרונות. בעיקר משום שהוא בצבע לבן. רבים מעדיפים אותו שכן התוצאה אסתטית בהרבה מהאלטרנטיבות. החסרון היחיד הוא שהחומר דורש מרופא השיניים לגלות מיומנות גבוהה וכי הטיפול עצמו לוקח קצת יותר זמן בדרך כלל. שחזור על בסיס דבק יונומר הזכוכית זו תערובת של אבקת זכוכית עם חומצה אנאורגנית. החומר משמש עבור סתימות קטנות ויצירה של 'כתרים' לשיניים. כלומר, במקרים בהם אנחנו צריכים לערוך שחזור מלא של השן כולה. 

הכי חשוב זה לבחור אשת מקצוע מצויינת 

הבריאות שלכם היא לא משהו שאפשר לזלזל בו. הדבר החשוב ביותר בכל תהליך החלמה זה לבחור איש מקצוע מעולה אשר יעניק לכם ליווי רפואי מלא במידת הצורך. אם אתם או הילדים שלכם סובלים מרגישות בשיניים אל תהססו. פנו לקבלת מענה עוד היום.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הכירו את סוגי המונסטרות הפופולריות בארץ

אחד מצמחי הבית הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות, והן ניצבות בגאון בסלונים, במשרדים ובמרפסות ברחבי הארץ. עם עליהן הגדולים והמרשימים, יכולתן לספק נוכחות דרמטית לחלל

חיי הלילה באיי ספרד – המדריך המלא

מאמר זה מספק מדריך מקיף לחיי הלילה התוססים של איי ספרד. מהמועדונים המחשמלים של איביזה, הברים התוססים במיורקה, ועד למקומות הערב השלווים במנורקה, אנחנו חוקרים

חיי הלילה של המזרח הרחוק – המדריך המלא

המזרח הרחוק, אזור הידוע בתרבות העשירה, ההיסטוריה והגסטרונומיה שלו, כולל חיי לילה תוססים ומגוונים באותה מידה. מהרחובות מוארי הניאון של טוקיו ועד לשוקי הלילה של

במה ומתי יכול לעזור מנעולן

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על התרחישים השונים בהם שירותיו של מנעולן יכולים להיות הכרחיים. מדאגות לאבטחת הבית ועד נעילות בלתי צפויות, מנעולן יכול