עולם הביטוח – כל המושגים שמומלץ שתכירו

על מנת שנוכל להנות משקט נפשי ובעיקר על מנת שנהיה מוכנים לכל תרחיש אפשרי שעשוי לקרות לנו או ליקירנו במהלך החיים, רצוי שנרכוש ביטוחים. כיום, יש מגוון גדול של ביטוחים כמו, ביטוח חיים, ביטוח אחריות מקצועית, ביטוח עסק, ביטוח רכב, ביטוח דירה ועוד. 

בכתבה הבאה, ריכזנו מושגים שמומלץ שתכירו הקשורים לעולם הביטוח. כך תוכלו להבין יותר טוב את פוליסות הביטוח המוצעות לכם.

הכתבה בשיתוף עם סוכנות ביטוח מובילה.

מושג מס' 1 – פוליסת ביטוח

מדובר על הסכם או חוזה שנחתם בין חברת הביטוח לביניכם. בפוליסת הביטוח, יפורטו סוגי הביטוחים שרכשתם. כמו כן, בפוליסה יופיעו הסכומים שתצטרכו לשלם על הביטוחים, הסכום שתהיו זכאים לו במקרה של תביעה, תוקף הפוליסה וכו'.

מושג מס' 2 – תקופת הכשרה

זוהי תקופת הזמן שמתחילה מהרגע בו אתם רוכשים את פוליסת הביטוח ועד שהביטוח נכנס לתוקף בפועל. מדובר על תקופה של כ-3 חודשים. שימו לב, אם יגרם לכם אירוע ביטוחי בתקופה הזו, אתם עדיין לא תהיו זכאים לתשלום מחברת הביטוח. 

מושג מס' 3 – תקופת המתנה

זוהי תקופת הזמן שמתחילה מהרגע בו קרה אירוע ביטוחי ועד הרגע בו תקבלו תשלום פיצויים מחברת הביטוח. בדקו את פוליסת הביטוח שלכם ושימו לב מהו משך זמן ההמתנה.

מושג מס' 4 – חובת הגלוי

עליכם לתת לחברת הביטוח כל מידע שיכול להשפיע על החלטתה. למעשה, כאשר אתם מגישים תביעה לחברת הביטוח, נציגיה בוחנים את התיק הרפואי שלכם וכמובן מסמכים נוספים. במידה והנציגים מגלים שלא סיפקתם מידע חשוב, הרי שהתביעה שלכם יכולה שלא להתקבל.

מושג מס' 5 – פרמיה

מדובר על תשלום שעליכם לשלם על קבלת הביטוח. התשלום יכול להיות חד שנתי או חודשי. שימו לב, אם הפסקתם לשלם את הפרמיה, הרי שגם יפוג תוקף פוליסת הביטוח.

מושג מס' 6 – פרמיה משתנה ופרמיה קבועה

אם מדובר על פרמיה משתנה, הרי שהתשלום שתשלמו יכול להשתנות בתקופת הזמן שאתם מבוטחים. לדוגמה, אם מדובר על ביטוח בריאות, שימו לב שהתשלום החודשי משתנה ועולה עם הגיל. אם מדובר על פרמיה קבועה, הרי שהתשלום שתשלמו יישאר קבוע לכל תקופת הזמן שאתם מבוטחים.

מושג מס' 7 – החרגות/סייגים

אלו הם מקרים שחברת הביטוח לא מכסה. 

מושג מס' 8 – השתתפות עצמית

מדובר על סכום אותו תצטרכו לשלם במקרה שיש נזק כספי. קחו בחשבון שככל שהתשלום שלכם יהיה גבוה יותר, כך גם הפרמיה תהיה זולה יותר.

מושג מס' 9 – ערך כינון

מדובר על המחיר של החלפה או תיקון של רכוש שאבד או שנגרם לו נזק.

מושג מס' 10 – הנחת היעדר תביעות

בחלק מהמקרים, יש הנחה על הפרמיה למבוטחים שלא הגישו כלל תביעות נגד חברת הביטוח. ההנחה ניתנת במעמד חידוש הביטוח בחברת הביטוח הנוכחית או בחברת ביטוח אחרת.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הכירו את סוגי המונסטרות הפופולריות בארץ

אחד מצמחי הבית הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות, והן ניצבות בגאון בסלונים, במשרדים ובמרפסות ברחבי הארץ. עם עליהן הגדולים והמרשימים, יכולתן לספק נוכחות דרמטית לחלל

חיי הלילה באיי ספרד – המדריך המלא

מאמר זה מספק מדריך מקיף לחיי הלילה התוססים של איי ספרד. מהמועדונים המחשמלים של איביזה, הברים התוססים במיורקה, ועד למקומות הערב השלווים במנורקה, אנחנו חוקרים

חיי הלילה של המזרח הרחוק – המדריך המלא

המזרח הרחוק, אזור הידוע בתרבות העשירה, ההיסטוריה והגסטרונומיה שלו, כולל חיי לילה תוססים ומגוונים באותה מידה. מהרחובות מוארי הניאון של טוקיו ועד לשוקי הלילה של

במה ומתי יכול לעזור מנעולן

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על התרחישים השונים בהם שירותיו של מנעולן יכולים להיות הכרחיים. מדאגות לאבטחת הבית ועד נעילות בלתי צפויות, מנעולן יכול