קומפוסט אור מסבירים: מה עושים במפעלי מיחזור בארץ ובעולם?

במאה ה-21 כולנו, או לפחות רובנו, מבינים שחשוב מאוד לשנות הרגלים כדי למזער את הפגיעה בסביבה. אחד העקרונות הבסיסיים של הקיימות הוא Recycle, כלומר מיחזור. גם בישראל יש מספר רב של מפעלי מיחזור, וכדאי לדעת איך הם מצמצמים את כמויות הפסולת המוטמנות בקרקע ואיך הם חוסכים אנרגיה.

מיחזור נייר וקרטונים

סוג אחד של מפעל מיחזור מוכר, ולמעשה אחד הנפוצים, הוא מפעל שבו ממחזרים ניירות וקרטונים. הסיבה החשובה ביותר לצורך במיחזור נייר הוא צמצום כריתת היערות – מפני שעץ הוא אחד מחומרי הגלם העיקריים לייצור נייר.

תהליך המיחזור של הנייר מתחיל במיון קפדני ושטיפה באמצעות כימיקלים ייעודיים לצורך הסרת כל סימני הדפוס. בשלב הבא נכנס לפעולה מכבש ענק שמייצר קוביות נייר גדולות. הקוביות מוכנסות אל מכל מים שם הן הופכות לסיבים, לאחר מכן המים נסחטים מהעיסה ובשלב האחרון קיטור חם מסלק את שאריות המים והלחות ונשאר רק הנייר הממוחזר שמוכן לשימוש.

מיחזור פלסטיק

המין האנושי מרבה להשתמש בפלסטיק, ולכן יש גם מפעלי מיחזור המיועדים לחומר גלם זה. עוד כדאי לדעת בהקשר זה שבישראל מוצרי הפלסטיק מהווים כשישית מכלל הפסולת הביתית מבחינת משקל, וכשמודדים נפח – התוצאה היא כבר 30%. בהחלט סיבה טובה להתאמץ מעט ולהשליך אריזות פלסטיק ריקות לפח כתום ולא לפח אשפה ירוק.

המיחזור של הפלסטיק מחייב מיון יסודי, מפני שבכל מוצר עשויים להיות סוגים שונים של פלסטיקים וגם חומרים נוספים (למשל דבק שמצמיד את התווית לאריזה). בכל מקרה, התוצרים של המיחזור משמשים לייצור שקי שינה, אריזות, גדרות ועוד.

מיחזור זכוכית

סוג נוסף של מפעלי מיחזור הוא אלה הממחזרים זכוכית. הצורך במיחזור חומר גלם זה נובע מכך שזכוכית היא חומר שלא מתכלה, ולכן השלכתה לאשפה מייצרת מפגע סביבתי נצחי. 

תהליך המיחזור כולל מיון לפי סוג הזכוכית וגם לפי הצבע, ניקוי יסודי מכל השאריות שאולי נותרו בבקבוק או במיכל ואז גריסה גסה. השלב הבא הינו התכה בטמפרטורה של כ-1,500 מעלות. את הזכוכית המותכת יוצקים לתבניות שונות, וכך נוצרים מוצרים חדשים. זכוכית ממוחזרת משמשת גם כחומר מילוי בענף הבנייה ולעיתים כתוספת לאספלט עבור סלילת כבישים. 

מיחזור מתכות

בנוסף לזכוכית, פלסטיק ונייר ניתן למחזר גם מתכות. בדרך כלל מפעלי המיחזור של המתכות מקבלים נחושת, אלומיניום, ברזל ושאר מתכות ממפעלים וחברות מסחריות, ולא מפחי המיחזור של הציבור הרחב – ובאופן טבעי גם למיחזור זה יש תרומה חיובית משמעותית לאיכות הסביבה.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הכירו את סוגי המונסטרות הפופולריות בארץ

אחד מצמחי הבית הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות, והן ניצבות בגאון בסלונים, במשרדים ובמרפסות ברחבי הארץ. עם עליהן הגדולים והמרשימים, יכולתן לספק נוכחות דרמטית לחלל

חיי הלילה באיי ספרד – המדריך המלא

מאמר זה מספק מדריך מקיף לחיי הלילה התוססים של איי ספרד. מהמועדונים המחשמלים של איביזה, הברים התוססים במיורקה, ועד למקומות הערב השלווים במנורקה, אנחנו חוקרים

חיי הלילה של המזרח הרחוק – המדריך המלא

המזרח הרחוק, אזור הידוע בתרבות העשירה, ההיסטוריה והגסטרונומיה שלו, כולל חיי לילה תוססים ומגוונים באותה מידה. מהרחובות מוארי הניאון של טוקיו ועד לשוקי הלילה של

במה ומתי יכול לעזור מנעולן

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על התרחישים השונים בהם שירותיו של מנעולן יכולים להיות הכרחיים. מדאגות לאבטחת הבית ועד נעילות בלתי צפויות, מנעולן יכול