קונים דירה מקבלן: החל מאיזה שלב מוטב להיעזר בעו"ד?

הגיעה העת ומצאתם את הדירה עליה כה חלמתם ושלה כה ציפיתם. חסכתם הון במשך שנים, חיפשתם ותרתם אחר דירה שתעניק לכם את אותה תחושת 'קליק', והנה לפתע מצאתם את המיקום המושלם, הדירה המושלמת, כזו שתענה בדיוק על ציפיותיכם.

אולם רגע לפני שאתם  ניגשים אחר כבוד לחתום על חוזה המכר אל מולה קבלן, הרי שכדאי לזכור שהקבלן הוא גורם בעל אינטרס, בדיוק כפי שאתם גורם בעל אינטרס משל עצמו. על אף שהאינטרסים שלכם מתלכדים יחדיו שכן הוא רוצה למכור ואתם רוצים לקנות, זכרו כי ישנם עוד היבטים רבים שנדרשים לבדיקה קפדנית בטרם תחתמו על מסמך משפטי מחייב.

אבל מדובר בדירה חדשה, למה שנצטרך להיעזר בעורך דין?

התהייה הנפוצה היא – האם אני באמת צריך עורך דין למעמד החתימה? הרי לא מדובר בדירה יד שנייה שעלולה להביא עמה אי אלו אותיות קטנות. ובכן, המציאות מלמדת כי כל עסקת מקרקעין באשר היא, מצריכה או לכל הפחות מצדיקה את מעורבותו של עורך דין מקרקעין שייעץ בטרם רכישת דירה מקבלן.

עיון מהיר בחוזה המכר יציג לכם בראש ובראשונה מסמך עב כרס רווי בסעיפים ותתי-סעיפים. האם איי פעם ניסיתם לפענח מסמך משפטי ואת כל המשמעויות המתחבאות מאחורי המשפטים הארוכים? עורכי דין לדיני המקרקעין מכירים ובקיאים בנושא זה, ובאפשרותם לבחון את המסמך באופן קפדני, ולהצביע על 'נורות אדומות' שיש לבחון אותן אם הן אכן תואמות את האינטרס של הרוכשים.

יתרה מזאת, דעו והישמרו: פעמים רבות המציאות מלמדת כי חוזי מכר מטעם הקבלן אינם ממלאים בקפידה את כל הנדרש בחוק, ואף רומסים את זכויות הרוכשים. בדיקה קפדנית שתעלה אי אלו סעיפים על גבי נספח שינויים, היא הכרחית למען שימור האינטרסים של הרוכשים.

אבל הקבלן מציע עורך דין מקרקעין מטעמו, מהו ההבדל?

חשוב לציין כי עורך הדין מטעם הקבלן הוא איננו עורך דינכם, והוא איננו פועל למען האינטרסים שלכם. מטרתו היא אחת ויחידה: לספק את שירותיו עבור הקבלן ששכר את שירותיו.

בעוד שעורך דין מקרקעין מטעמכם, יבחן את החוזה באופן קפדני למען שימור האינטרסים הכלכליים שלכם, הרי שעורך הדין מטעם הקבלן לא יבצע כל פעולה שכזאת, ונוכחותו נדרשת למען ניסוח החוזה וכיוון שעל כל חוזה מקרקעין יש לחתום עם נוכחותו של עורך דין.

למעשה, כאשר שואלים אם ישנה חובה בנוכחות עורך דין בעסקת מקרקעין, התשובה המפורטת והכנה היא שאין כל הכרח או דרישה לכך במהלך התהליך, אלא למעט מעמד החתימה על חוזה המכר המצריך נוכחות של בעל מקצוע משפטי.

התייעצו עם עורך דין

בכל שאלה והתייעצות בנושא זה, הינכם מוזמנים לחפש אחר משרד עורכי דין למקרקעין ישראל אליאב. 

למשרד עורכי דין ישראל אליאב ניסיון מקצועי של למעלה מ-25 שנים, תוך הקפדה על יחס אישי ומתן מעטפת משפטית מלאה.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הכירו את סוגי המונסטרות הפופולריות בארץ

אחד מצמחי הבית הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות, והן ניצבות בגאון בסלונים, במשרדים ובמרפסות ברחבי הארץ. עם עליהן הגדולים והמרשימים, יכולתן לספק נוכחות דרמטית לחלל

חיי הלילה באיי ספרד – המדריך המלא

מאמר זה מספק מדריך מקיף לחיי הלילה התוססים של איי ספרד. מהמועדונים המחשמלים של איביזה, הברים התוססים במיורקה, ועד למקומות הערב השלווים במנורקה, אנחנו חוקרים

חיי הלילה של המזרח הרחוק – המדריך המלא

המזרח הרחוק, אזור הידוע בתרבות העשירה, ההיסטוריה והגסטרונומיה שלו, כולל חיי לילה תוססים ומגוונים באותה מידה. מהרחובות מוארי הניאון של טוקיו ועד לשוקי הלילה של

במה ומתי יכול לעזור מנעולן

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על התרחישים השונים בהם שירותיו של מנעולן יכולים להיות הכרחיים. מדאגות לאבטחת הבית ועד נעילות בלתי צפויות, מנעולן יכול