שמירת ערך הרכב

שמירת ערך הרכב

הרכב שברשותכם הוא כנראה אחת מהרכישות היקרות וארוכות הטווח ביותר שערכתם בחיים, במיוחד בישראל עם כל המיסים וחבריהם 😊. אז אחד מהדברים החשובים ביותר הוא לטפל בו נכון, לתחזק אותו כהלכה ולשמור על ערכו לאורך שנים רבות ככל האפשר.

עם תחזוקה הולמת ניתן להגיע בקלות יחסית ל200,000-250,000 ק"מ ואף יותר עם אותו רכב, (פעם שמעתי על רכב שהגיע ל1,000,000 קילומטר! כן אתם קוראים נכון) תוך חיסכון של עשרות אלפי שקלים על רכישת רכב חלופי.

בשביל להגיע למועדון המכובד חשוב לשים לב לדברים הבאים:

  1. עריכת טיפולים תקופתיים והחלפת חלקים במועדם

הקפידו לבצע את הטיפולים העיתיים ברכב, באופן קבוע על פי המרחק שעבר או מספר החודשים מאז הטיפול האחרון. כך גם לגבי החלפה של שמנים ונוזלים במועדים המומלצים. הדבר שומר על המנוע, המסנן, הילוכים ומערכות הרכב בכללותן במצב תקין ומאריך את חייהם.

  1. ניקוי יסודי של המנוע ומערכת דלק

ניקוי מקיף של מערכת הדלק והמנוע, במיוחד בכל 80-100 אלף ק"מ, מסייע מאוד לפעולה תקינה ולמניעת סתימות, שריפות חלקיות ובעיות נוספות שעלולות לקצר את חיי השימוש ברכב. הדבר נכון במיוחד לרכבי דיזל.

  1. בדיקה שוטפת של נוזלים ולחצי אוויר

יש לבדוק את מפלס נוזל הקירור, שמן המנוע ותקינות לחצי האוויר בצמיגים לעיתים קרובות. זאת על מנת להימנע מחימום יתר של המנוע, שחיקת הילוכים ובעיות נוספות העלולות לגרום לנזקים יקרים

*טיפ של אלופים – תחליפו גם את העץ ריח 😂.

  1. תשומת לב גבוהה לתקלות מכניות מתפתחות

אם אתם מזהים התנהגות לא תקינה של הרכב, כגון רעשים, בעיות בהנעה, טלטולים חזקים בבלימה וכד', יש להביאו במהירות לבדיקה מקצועית. טיפול מבעוד מועד בבעיות מתפתחות עוזר למנוע נזקים גדולים יותר בהמשך ומגדיל את אורך החיים של הרכב.

  1. שמירה על ניקיון יסודי, בפנים ומבחוץ

ניקיון סדיר של המשטחים בפנים הרכב, יחד עם שטיפות מעמיקות בחוץ – ישמרו על האסתטיקה הכללית ויאטו תהליכי שחיקה ודעיכה בצבע, בריפודים ובחלקי פלסטיק. משמר מראה נקי ומתוחזק של הרכב תורמת גם היא לאורך חייו לאורך זמן.

  1. חנייה בצורה מוגנת ומבוקרת

חניית הרכב במקום מקורה או במקום שמור ומבוקר, ככל האפשר, תמנע פגיעות של גשמים, סופות ונזקי פריצה, וונדליזם שעלולים לקצר את חיי הרכב. מומלץ גם להצטייד במגן רכב איכותי.

  1. חישוב מראש תכניות ארוכות טווח לגבי הרכב

עדיף לגבש תכניות ואסטרטגיה ארוכת טווח לגבי השימוש ברכב. האם אתם מתכוונים להחזיק בו כמה שיותר שנים? האם תתכננו למכור אותו ולשדרג לרכב חדש יותר בשלב מסוים? התכנון המקדים יעזור לכם לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי היקף ההשקעה בתיקונים וטיפוח שתבצעו לאורך השנים – במצבים שהרכב שלכם חדש נניח שנת 2024 שווה לכם למכור אותו לאחר 2-3 בכדי לשמור על הערך שלו כל כך שניתן ואז לקנות רכב חדש לגמרי..

מתי כדאי להפסיק להשקיע?

ישנו קו גבול ממנו כבר לא שווה להשקיע כספים נוספים ברכב, ועדיף לפנותו למחזור או למכור לסוחרי רכבים (קוני רכבים).

  • רכבים ישנים מאוד, מעל גיל 15-20 שנה, שכבר עברו מאות אלפי ק"מ – השקעה נוספת בתיקונים הופכת בלתי כדאית ולא משתלמת.
  • ברכבים עם בעיות מכניות כרוניות ונזקים משמעותיים שקשה ויקר מאוד לטפל בהם, גם כדאי לחשב מסלול מחדש.
  • אם אין בכוונתכם להשאיר את הרכב עוד הרבה שנים נוספות, זה הזמן למכור ולשחרר לפני שמתחיל תהליך ירידה בביצועים ובערך.

במקרים אלה החלופה הכי טובה היא לפנות לסוחרי רכב/קונה רכבים לפירוק הרוכשים כלי רכב ישנים ובעייתיים תמורת סכום כסף סביר. ניתן גם להעביר את הרכב למחזור באמצעות חברה מוסמכת לכך כמו carbuyer

אמנם לא תקבלו הרבה תמורה עבור רכב ישן ובעייתי, אך הפתרון יאפשר לכם לסיים את "הקשר" עם רכב שמתקשה לתפקד וכבר אינו משתלם כלכלית.

לסיכום

ברוב המקרים הרכב שלכם יכול לשרת אתכם נאמנה במשך שנים ארוכות, בתנאי שתשקיעו בטיפולים, תחזוקה וניטור תקופתיים של מצבו הטכני. אך מנגד חשוב לדעת גם מתי לעצור ומתי להחליף מסלול.

שמרו על הרכב שלכם והוא בהחלט ישמור עליכם – בדרכים ובארנק…

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה

בואו להכיר את היתרונות של רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה, מה לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישות, והחיסכון הפוטנציאלי שאפשר לעשות. למה לקנות בסוף העונה?

מתי תצטרכו הדבקת כתר קבוע

הדבקת כתר קבוע היא טיפול שיניים נפוץ שנועד לשקם שיניים פגומות או להחליף שיניים חסרות. הכתרים מספקים הגנה לשן הטבעית, משפרים את המראה האסתטי של