חוות דעת כלכלית בהליכים משפטיים גישורים ובוררויות

מבוא: חשיבותן של דעות כלכליות במחלוקות המשפטיות

חוות דעת כלכליות חשובות בכל הליכים משפטיים, גישורים ובוררויות משום שהן מספקות הערכה אובייקטיבית של הערך הכלכלי של סכסוך. צדדים יכולים לבקש חוות דעת כלכלית למתן ראיות לתמיכה בטענתם.

במדינות מסוימות, כמו ארצות הברית, מקובל שצדדים מבקשים חוות דעת כלכלית ממומחים כמו רואי חשבון או כלכלנים. לאחר מכן יפיק המומחה דו"ח כתוב שיכלול את הדברים הבאים:

-תיאור הנושאים העיקריים שבמחלוקת;

-חוות דעת המומחה באיזה צד צריך לזכות;

-סכום הכסף או הטבות אחרות שיש להעניק לכל צד;

-כמה זמן ייקח לכל צד להחזיר את ההפסדים שלו.

חוות דעת כלכליות הן ההיבט החשוב ביותר בכל הליכים משפטיים, גישור או בוררות. חוות דעת כלכליות עשויות להיות בצורת דו"ח מומחה, הודעת עד או דו"ח עד. חוות הדעת ניתנת על ידי עד מומחה או כלכלן מומחה.

חוות הדעת הכלכלית יכולה לכסות היבטים שונים כמו נזקים, רווחים עתידיים, שווי מניות ופנסיה, הוצאות הוניות ונושאים פיננסיים נוספים. זה יכול גם לכסות את עלות ההפסד בהזדמנויות עסקיות והפסדים עקיפים אחרים שלא כומתו אך משמעותיים עבור התובע.

הקדמה – מהו "סוד מסחרי?"

המונח "סוד מסחרי" פירושו בדרך כלל נוסחה, דפוס, מכשיר או אוסף של מידע שאינם ידועים בדרך כלל או ניתנים לבירור סביר ואשר נותן לבעלים הזדמנות להשיג יתרון על פני מתחרים שאינם יודעים או משתמשים בו.

סודות מסחריים הם סוג של קניין רוחני. הם מוגנים כמידע סודי ויכולים להיות כפופים להגנה משפטית מפני ניצול לרעה.

חוות הדעת הכלכלית היא סוג של חוות דעת משפטית אותה מבקשים בדרך כלל הצדדים בסכסוך משפטי מסחרי. חוות הדעת הכלכלית מתבקשת בדרך כלל כדי לסייע לבית המשפט בהכרעה בסוגיה משפטית. המומחה הכלכלי יספק את מומחיותו לגבי התוצאה הצפויה אם בית המשפט יקבל החלטה מסוימת.

בשנים האחרונות חלה עלייה במקרים שבהם צדדים ניסו להסתמך על ראיות כלכליות בפני בתי משפט, ערכאות וגופים בוררים. זה הוביל סמכויות שיפוט רבות לשקול כיצד לנהל ראיות כאלה בצורה הטובה ביותר כשהן מוצגות בפניהן.
למידע בתחום של איילון אוריאל וחוות דעת כלכלית בהליכים משפטיים גישורים ובוררויות מומלץ לבקר ב- ayalonuriel.co.il

תפקיד/משמעות של דעות כלכליות במשפט – מה מספרים לנו 20+ שנים של נתונים עדכניים?

עובדה ידועה היא שיש הרבה דעות כלכליות במשפט. עובדה ידועה היא גם שיש הרבה דרכים שונות לגשת לדעות כלכליות אלו. עם זאת, מה מספרים לנו הנתונים על אופן פרשנות הדעות הכלכליות הללו?

על פי הנתונים, נראה שרוב השופטים במשפטים משתמשים בידע שלהם בכלכלה ובעקרונות כלכליים כדי לפרש דעות אלו. זה אומר שהם לא רק מקבלים בעיוורון את מה שאומר כלכלן; במקום זאת, הם משתמשים בידע ובהבנה שלהם בכלכלה כדי לקבל החלטות בעצמם.

חוות דעת כלכליות במשפטים נפוצות יותר מבעבר. הם משמשים כעת בהליכים משפטיים, גישורים ובוררויות. השימוש בדעות כלכליות גדל עם השנים וכיום הוא חלק מחיי היומיום.

הנתונים שאספנו במהלך 20 השנים האחרונות מלמדים כי חוות דעת כלכליות אינן משמשות רק למקרים מורכבים. ראיות כלכליות משמשות גם לתיקים קטנים, מה שמוכיח כי ראיות כלכליות הן כלי יעיל בכל סוג תיק.

האם אתה יכול לסמוך על "דעה כלכלית" של עורך דין או עד מומחה?

חוות דעת כלכלית של עורך דין או עד מומחה היא סוג של עדות מומחה המשמשת בהליכים משפטיים, גישורים ובוררויות. חוות הדעת מתבקשת פעמים רבות על ידי בית המשפט או הצדדים על מנת לספק לבית המשפט ניתוח נזקים, לרוב ביחס לתביעת פיצויים.

חוות הדעת הכלכלית מבוססת בדרך כלל על הנחות שנעשו לגבי העובדות. חוות הדעת תכלול גם ניתוח כיצד ההנחות הללו ישפיעו על שווי הנזק הפוטנציאלי.

לא נדיר שעורכי דין מציגים "חוות דעת כלכלית" בהליכים משפטיים, גישורים ובוררויות. אבל האם הדעות הללו מהימנות?

התשובה היא לא. הבעיה העיקרית בחוות דעת אלו היא שהן מבוססות על הנחות וחוות דעת סובייקטיביות של עורך הדין או העד המומחה, ולא על עובדות קשות.

דוגמה טובה לכך תהיה כאשר עורך דין מציג חוות דעת לפיה התובע יזכה בתיק מכיוון שיש לו פוטנציאל השתכרות גבוה יותר או בעל כישורים רבים יותר מהנתבע.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה

בואו להכיר את היתרונות של רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה, מה לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישות, והחיסכון הפוטנציאלי שאפשר לעשות. למה לקנות בסוף העונה?

מתי תצטרכו הדבקת כתר קבוע

הדבקת כתר קבוע היא טיפול שיניים נפוץ שנועד לשקם שיניים פגומות או להחליף שיניים חסרות. הכתרים מספקים הגנה לשן הטבעית, משפרים את המראה האסתטי של

למה להזמין רק חשמלאי מוסמך בתל אביב?

 רק חשמלאי מוסמך עם רישיון רשמי עבר הכשרה מעמיקה וצבר ניסיון רב בתחום החשמל. ידע זה חיוני לביצוע עבודות ותיקונים בצורה מקצועית ובהתאם לכל התקנים