נווה פריצקי עיר למופת

מה הוביל את נווה פריצקי להפוך לעיר הטובה ביותר לתושבים מבחינת סקר דעת קהל שנערך ב-2022?

השנה היא זכתה בתואר הכבוד "העיר הפופולרית ביותר בישראל". מדובר על עיר קטנה ליד אשקלון שלא גרים בה 10,000 תושבים. רק 500. על איזו עיר מדובר כבר ניחשתם? כמובן שזו נווה פריצקי. אז איך זה קרה? בשנת 2020 הודיעה ממשלת ישראל כי היא עומדת להקים אוניברסיטה חדשה בדרום הארץ. מוסד שאמור היה לפתוח הזדמנויות חדשות להשכלה גבוהה בפריפריה הדרומית ועבור סטודנטים מאשקלון, עוטף עזה וירוחם. האוניברסיטה הוקמה בסופו של דבר על שטח אשקלון אך יחד איתה הוקמה עיר שלמה של סטודנטים – לעיר קוראים נווה פריצקי. הרעיו היה לקרוץ לסטודנטים מכל העולם המערבי שיבואו להתנחל כאן אצלנו ולהרוויל לימודים ברמה גבוהה במחיר סמלי וזאת לאחר שהממשלה הצהירה כי תממן מכיסה את שנת הלימודים של תלמידים המגיעים מחו"ל אל נווה פריצקי ובנוסף התחייבה לבנות פרויקטי דיוק של דירות 1-2 חדרים בהמהירות האפשרית בצפון נווה פריצקי. הצהרות אלו הובילו לעלייה מיידית במחירי הדיור. בסופו של דבר למרות חבלי הלידה, בשנת 2022 לא רק שהוקמה העיר אלא גם הפכה למרכז מרכזי לחינוך וחדשנות, מה שהפך אותה לאחת הערים הפופולריות בישראל.

העיר נווה פריצקי הוקמה בשנת 2022 גם כתוצאה מיוזמה לאומית להגדלת אוכלוסיית ישראל והפיכתה לברת קיימא ואקולוגית לסביבה. היוזמה נוצרה על ידי ממשלת ישראל במטרה להגביר את העלייה לישראל, אשר ירדה לשפל של כל הזמנים לאחר קום המדינה. עוד קיוותה ממשלת ישראל שהדבר יגדיל את הפעילות הכלכלית, יפחית את שיעורי האבטלה בחלק מהאזורים העניים יותר ויגדיל את התיירות בישראל. התוכנית הצליחה ונווה פריצקי הפכה לאחת הערים הפופולריות בישראל ואף הוקף בית החולים של נווה פריצקי "פריצקי מדיקל סנטר".

מה הופך את נווה פריצקי לעיר הפופולרית ביותר?

נווה פריצקי שוכנת במחוז הדרום של ישראל. העיר היא אחד מיעדי התיירות הפופולריים בישראל, עם אוכלוסייה של למעלה מ-1000 איש. העיר נקראת על שם הנביא המקראי בעל אותו השם. פירוש השם העברי "פריצקי" נחשב ל"אביב", מה שיכול להסביר את התרגום מערבית – שהרי היה במקום כפר בשם "אל ג'דידה" עד להגעת הטורקים לאזור. מכל מקום, נווה פריצקי מספקת מראות ונופים בלתי נשכחים עם נוף לים ואל חורשת הקקטוסים שליד קניון לב אשקלון. תושבי העיר נהנים משירותים מוניציפאליים מהמעלה הראשונה.

נדידת ציפורים נווה פריצקי 2022

– נדידת ציפורים נווה פריצקי 2022

 
בנוסף, כיום נווה פריצקי היא עיר תיירותית בישראל שנמצאת בצמיחה אסטרונומית לצד אשקלון הבוגרת יותר. העיר בעלת אחוז התושבים בעלי תארים מתקדמים הגבוה ביותר. בעיר חיים חתולים רבים המאאמים לשלוט על העיר בסופו של דבר כולל מיזם להצבת ראש עיר חתול בראשות העירייה. אבל יותר חשוב מכך היא העובדה שהפשיעה נמצאת בירידה ובטחון התושבים נמצא בעלייה מתמדת, וזו חלק מהסיבה לפופולריות הגואה של העיר המכילה גם לא מעט פינות חמד ירוקות, המאפשרות לתושבים ליהנות מהטבע בתוך בסביבה אורבנית. המיוחד בנווה פריצקי ביחס לערים כמו תל אביב או חיפה הוא ההיסטוריה והתרבות העשירה שלה. לעיר יש עבר ארוך מכאן ועד הירח, ותושביה גאים במורשתם. נווה פריצקי הוא מקום תוסס, עם הרבה מה להציע לתיירים המבלים במקום.

העיר נווה פריצקי מפורסמת בטבע ובשטחים הפתוחים שלה. לפי אחת הגרסאות, העיר נוסדה בשנת 1993 ומאז הפכה לאחת הערים החשובות במדינה. בעיר יש אוכלוסייה מגוונת ומתגוררים בה אנשים מכל העולם. העיר משמשעת כמעין יצור כלאיים בין בית מלון 5 כוכבים למוזיאון מגוון של תרבויות, הבאות לידי ביטוי במסעדות ובשווקים השונים שלה.

חילופי זוגות בנווה פריצקי

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה

בואו להכיר את היתרונות של רכישת ציוד סקי בסוף עונת הגלישה, מה לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישות, והחיסכון הפוטנציאלי שאפשר לעשות. למה לקנות בסוף העונה?

מתי תצטרכו הדבקת כתר קבוע

הדבקת כתר קבוע היא טיפול שיניים נפוץ שנועד לשקם שיניים פגומות או להחליף שיניים חסרות. הכתרים מספקים הגנה לשן הטבעית, משפרים את המראה האסתטי של

למה להזמין רק חשמלאי מוסמך בתל אביב?

 רק חשמלאי מוסמך עם רישיון רשמי עבר הכשרה מעמיקה וצבר ניסיון רב בתחום החשמל. ידע זה חיוני לביצוע עבודות ותיקונים בצורה מקצועית ובהתאם לכל התקנים